Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trepan
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:10 Temat postu: [GA16DS] zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił |
|
|
Silnik zgasł w czasie jazdy. Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem typ w temacie, dokładnie przepisane z dowodu 1.6 66kW (pierwsze auto, do tego od niedawna, jeszcze się go uczę). W baku było mało paliwa, ale brak paliwa nie był przyczyną, powinno być go jeszcze ze 2 litry. Po zatrzymaniu wlałem paliwo z kanistra, niestety nie odpalił. Rozrusznik kręci, ale nawet nie kaszlnie. Pojazd wcześniej (zanim go kupiłem) miał problemy z pompą paliwa. Podejrzewam, że uległa ona uszkodzeniu. Czy moje podejrzenia są słuszne? Jak mogę to sprawdzić i jakich kosztów naprawy mogę się spodziewać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:36 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz GA16DS, czyli gaźnikowca 66kW z okrąglastym filtrem powietrza to sprawdzić stosunkowo łatwo. Wystarczy zdjąć rurkę z paliwem od gaźnika i zakręcić silnikiem - z przewodu powinna trysnąć benzyna (ostrożnie!). Sama pompka w gaźnikowcu jest smarowana olejem silnikowym (a nie tylko benzyną jak w DE) więc z braku paliwa nie powinna się zatrzeć.
Ja bym sprawdził tak jak pewnie i Ty kombinujesz: raz - czy jest paliwo, dwa - czy jest iskra na świecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Trepan
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:49 Temat postu: |
|
|
To silnik chyba mam dobrze rozpoznany bo to jest gaźnikowiec. Dziękuję bardzo. Mam jeszcze pytanie o rozmiar klucza do świec, mam jakiś, chyba 19, ale jest za duży, jakiego potrzebuję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartik
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:52 Temat postu: |
|
|
Napisz skąd jesteś to może ktoś z forum udzieli pomocy osobiście Świece to chyba są na 16 ale nie dam sobie głowy uciąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:54 Temat postu: |
|
|
to nie typowa 16. tam jest jakaś 16, 1/3 czy coś takiego. musi być odpowiednio długą fajką najlepiej na klucz nasadowy bo może być ciężko z jej wykręceniem. i rób to z wyczuciem byś sobie nie zrobił kłopotu. a i marketowy klucz do świec się nie nada..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 20:58 Temat postu: |
|
|
Etam nietypowa - klucz 16, tyle że długi musi być bo świece są głęboko osadzone. Ja robiłem zwykłym kluczem "rurką" a potem wyciągałem świece magnesem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Wrz 2013 21:04 Temat postu: |
|
|
świece można wyciągnąć kablem WN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Trepan
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 24 Wrz 2013 22:53 Temat postu: |
|
|
próbowałem namierzyć ten przewód przy gaźniku, który to? czy gaźnik powinien być suchy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Wrz 2013 7:06 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszą koledzy. DS potrzebuje do jazdy iskry i paliwa.
Najprościej ściągnąć kabel ze świecy założyć jakąkolwiek świecę, przyłożyć do silnika i zobaczyć czy iskra jest.
Żeby sprawdzić dopływ paliwa możesz zdjąć pokrywę filtra powietrza i wlać trochę benzyny do gaźnika i spróbować zapalić. Jak odpali to wiesz już na pewno, że nie dostaje paliwa.
Żeby sprawdzić pompę paliwa zdejmij z niej przewód paliwowy idący z pompy do gaźnika i zakręć rozrusznikiem. Jak paliwo tryśnie to pompa zdrowa.
Jak piszesz, że w baku zostało Ci 2l paliwa to oznacza, że jeździsz na oparach. Bak może być już zaszlamiony i mogło pociągnąć syfu z dna i coś się zatkało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Wrz 2013 7:53 Temat postu: |
|
|
tak, od gory gaznik wyglada na suchy.aby sprawdzic pompke paliwa najlepiej sciagnac przewod gumowy znajdujacy miedzy pokrywa zaworow a gaznikiem w pozycji poziomej. laczy sie on z rurka chyba aluminiowa ktora dalej idzie do gaznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismo94
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice/ SG Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Wrz 2013 22:04 Temat postu: |
|
|
Kasper13 każdy benzyniak potrzebuje do jazdy iskry i paliwa Proponuje sprawdzić też filtr paliwa skoro jeździsz na rezerwie to mogło zaciągnąć syfu z dna i zwyczajnie mógł się zapchać. Ew jak by był ok i pompa daje paliwa to jakiś motip do czyszczenia gaźników i jazda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nismo94 dnia 25 Wrz 2013 22:09 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|