Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Jakie filtry i olej wybrać
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Kwi 2010 18:15     Temat postu:

Napisz coś więcej, konkretniej. Chętnie uzupełnię wiedzę nt. olejów i ich zasad stosowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychun7




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Kwi 2010 7:40     Temat postu:

gem to o twoje auto chodzi nie wywiazałeś się z umowy tobie powinno byc głupio a nie jemu on chce tylko pomóc a co ma admin do tego jej jak tam moja paczka z wrocławia coś nie moze wyjśc bez kitu zal ...;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz_masta




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: 71
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Kwi 2010 15:26     Temat postu:

krzychun7 napisał:
gem to o twoje auto chodzi nie wywiązałeś się z umowy tobie powinno byc głupio a nie jemu on chce tylko pomóc a co ma admin do tego jej jak tam moja paczka z Wrocławia coś nie może wyjść bez kitu żal ...;/


A pana zapraszamy do nowo założonego kołka przyszkolnego o nazwie: "Z interpunkcja na ty".

Co do tematu... to ważny jest efekt a nie intencje. Jeśli ktoś chce pomoc ale zamiast tego pieprzy takie głupoty, że nogi miękną to taka pomoc jest ładnie mówiąc h*** warta.

PS. Będzie 1/3?

edit: Będzie. Za bluzgi. Thomsonicus


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Kwi 2010 15:34     Temat postu:

Proponuję wrócić do tematu olejów, bo o tym jest temat. Rozważania na tematy bezsensowności wypowiedzi poszczególnych użytkowników proszę kontynuować na PW bądź w dziale do tego przeznaczonym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 06 Kwi 2010 15:42     Temat postu:

To ja może napiszę, że w setce (już drugiej) używam 10W-40 Deluxe Synthetic z Quaker State. Przy poprzedniej próbowałem różnych olejów (Mobil, Castrol, Shell i jakiś którego nie pamiętam), jednak uważam, że najlepiej silnik mi pracuje i przy wymianie jeszcze dobrze wygląda właśnie ten SYNTETYK. Filtry biorę różnej marki (często nie mam dużego wyboru), a bardziej koncentruję się, by wymieniać regularnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 07 Kwi 2010 12:37     Temat postu:

do setki lałem Valvoline... teraz korzystam z Liqui Moly High Tech synthoil 5W40 - droga oliwa, ale warta ceny. Co do filtrów, to polecam mann lub knecht. Castrol i prawie wszystkie Mobile - oleje z półek marketu i lepiej nich tam zostaną...ja nigdy bym tego gówna nie zalał do silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Kwi 2010 16:48     Temat postu:

lewy napisał:
a co powiecie na filter oleju K&N


Najlepszy ze wszystkich dostępnych na rynku (przynajmniej tych dedykowanych do sety 2.0). Ma zarówno zawór przeciwzwrotny (ant-drain back valve) jak i zawór przelewowy (by-pass valve).
Model dedykowany do 2.0 czyli K&N hp-1003 to koszt 50-55 zł.
Ja tam jednak nie szaleję zanadto z filtrami oleju do 18-letniej fury tym bardziej że wymieniam olej co 7 tys. km i zapodaję u siebie albo Filtrona (OP 612) albo Boscha (0.986.452.060), oba z zaworami przeciwzwrotnymi a kosztują ok. 20 zł.

Mała errata, ten Bosch nie ma zaworka przeciwzwrotnego (co widać nie tylko po danych katalogowych ale i pracy silnika przy rozruchu po zamontowaniu tego filtra). Tak więc reasumując z filtrów oleju do 2.0 brałbym:
-w klasie ekonomicznej: Filtrona (OP 612),
-w klasie ekonomia/jakość: Knecht (OC 218),
- w klasie jakość: K&N (HP-1003)

W temacie olejów, prawda jak zwykle leży po środku (to w nawiązaniu do wymiany zdań między Wrocławiem a adminem Razz), ale fakt faktem należy tu przyznać rację wrockowi, że polityka zalewania silnika jakimś mineralnym syfem, aby go "uszczelnić" to delikatnie mówiąc nieporozumienie.

Ja śmigam od 5 lat na półsyntetykach, i jest tak jak napisał gem półsyntetyk (10W40), półsyntetykowi nie równy. W zależności od producenta oleje o powyższym oznaczeniu mogą posiadać w sobie więcej lub mniej bazy mineralnej. Niestety każdy półsyntetyk robiony jest na bazie mineralnej (z dodatkami bazy syntetycznej w różnym udziale procentowym), dlatego też to samo auto może naprawdę różnie się zachowywać mimo że zalewa mu się zawsze 10W40 (ale np. co wymianę od różnych producentów). Ja przez 5,5 roku eksploatacji setki, wlałem w nią już chyba wszystkie 10W40 dostępne na rynku, no może z takich bardziej znanych oprócz Mobila, Lotosa, Orlena, Bp... Wink ale po wlaniu ostatniego jestem megaśnie zadowolony, mowa o MOTUL-u 6100 SYNERGIE+.
Miałem od jakiegoś czasu problem z wydobywającym się dźwiękiem z popychaczy zaworowych, po 4 miesiącach po stosowaniu ww. oleju problem praktycznie ustąpił. Zacząłem drążyć temat ww. oleju i bez wchodzenia w zbędne szczegóły doszukałem się info (głównie z zagranicznych źródeł) że jest to obecnie produkowany najlepszy półsyntetyk 10W40. Tak więc, z czystym sumieniem go polecam.
PS. Motul'a 5100 10W40 na wszelki wypadek zostawił bym w spokoju, sam producent dedykuje go głównie do motorów, więc na uy ryzykować, setka to jeszcze nie przecinak Razz

Tak jak gem już wspomniał, najlepsze syntetyki do cywili np. 5W40, czy do sportowych fur np. 10W60 ma Liqui Moly, choć półsyntetyk 10W40 Liqui Moly Super Leichtlauf też jest niczego sobie. Te Liqui Moly naprawdę zapewniają minimalne tarcie i bardzo dobrze trzymają reżim temperaturowy, ale cena ich faktycznie momentami zakrawa o kpinę, szczególnie jeśli skonfrontuje się ją z wartością naszych samochodów, choć oczywiście jak wiadomo każda setka jest bezcenna Wink

Mnie udało się znaleźć chyba złoty środek w temacie syntetyków:
Jest nim TOTAL QUARTZ 9000 5W40. Nabyłem to coś przy odrobinie farta za śmieszny pieniądz ok. 80 zł, a z opisu technicznego i opinii użytkujących go wynika, że to główny lekarz ds. hydraulicznego sterowania zaworami oraz całym łańcuchowym rozrządem. Zatem przy takim smaczku nie mogłem przejść obojętnie, a Total poczeka na wymianę do największych mrozów i zobaczymy co jest warty Razz
PS. Trzymajcie kciuki za mój 18-letni silnik Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 16 Paź 2010 9:44 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin