Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychun7
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Mar 2010 22:17 Temat postu: Jakie filtry i olej wybrać |
|
|
Witam mam pytanie bo chce teraz wymienić wszystkie filtry olej itp. Jakie filtry oraz olej najlepiej wlać??
edit: nazywaj tematy tak, aby było wiadomo o co chodzi. Thomsonicus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Mar 2010 22:24 Temat postu: |
|
|
co do filtrow to raczej filtron, kupe lat takie zakladalem i jest ok. a motor zalewam od zawsze mobilem super. pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Mar 2010 22:31 Temat postu: |
|
|
Olej lej taki jaki miałeś poprzednio (chodzi o klasę lepkości). Jeśli silnik cieknie to zejdź klasę niżej (synt->półsynt->mineral).
Filtry polecam MANN, BOSCH bądź (chyba najlepiej) KNECHT. Knechty lądują w sporej ilości aut na pierwszy montaż, w ASO często są oferowane pod nazwami producentów aut. Inna sprawa to że wewnątrz ma sporo więcej bibuły od np. nędznych JC Parts. Filtrony miały zdecydowanie krótszą bibułę, ale miała ona całkiem inną konsystencję; może poszli nie na ilość a na jakość?
Jak auto katujesz ostro i (jeszcze) nie cieknie to możesz pomyśleć nad zalaniem oleju tworzonego z myślą o wysokich obrotach (np. Motul5100 półsynt lub mineral, spokojnie znoszą do 15 tyś obr). Olej to "temat-rzeka", każdy ma własne zdanie.
Ja osobiście leję Castrol GTX High Mileage 15W40, auto ma 220 tyś przebiegu. Nic nie cieknie, co 10 tyś km wymieniam i nic nie dolewam, ubywa ok. połowa miarki bagnetu (od max do połowy).
Użyj szukajki, rozmowy o olejach były już.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 29 Mar 2010 22:32 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzychun7
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2010 6:54 Temat postu: |
|
|
dzięki wpisałem w wyszukiwarce olej ale nic nie wyszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Mar 2010 22:20 Temat postu: |
|
|
http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/wlany-syntetyk-5w40-zostawic,2057.html
http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/jaki-wlac-olej,1763.html
http://www.100nx.fora.pl/koszty-zwiazane-z-uzytkowaniem-100nx,8/olej-silnikowy,1962.html
http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/jaki-olej,4182.html
http://www.100nx.fora.pl/off-topic,3/oleum,171.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2010 22:26 Temat postu: |
|
|
a co powiecie na filter oleju K&N
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Mar 2010 22:54 Temat postu: |
|
|
Drogie są zazwyczaj. Ale za to będziesz sobie mógł naklejkę na aucie przykleić hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Mar 2010 23:07 Temat postu: |
|
|
a ile kosztuja w polsce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 31 Mar 2010 10:59 Temat postu: |
|
|
lewy napisał: | a ile kosztuja w polsce? |
Ok. 70zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Mar 2010 18:07 Temat postu: |
|
|
K&N w IC coś około 55 PLN. Knecht coś około 30 PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Mar 2010 19:53 Temat postu: |
|
|
to w uk podobnie hehe filtry stozkowe tez podobnie okolo 160zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzychun7
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2010 10:23 Temat postu: |
|
|
teraz mam zalanego castrol 10-40?? i co mam robic ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2010 13:12 Temat postu: |
|
|
Jeśli nic nie cieknie i oleju nie ubywa w nadmiernych ilościach to lej olej o tej samej klasie (10W40 to półsyntetyk). Jeśli uważasz że zbyt dużo go używa to zalej mineralny, ale ma on trochę gorsze właściwości smarne. Nie musisz koniecznie trzymać się Castrola, możesz lać co chcesz.
Oczywiście przy wymianie oleju konieczna jest też wymiana filtra oleju. Znajdziesz go z tyłu silnika (od strony kabiny kierowcy). Dostęp jest z deczka kiepski i lepiej zarezerwować sobie więcej czasu na odkręcenie go (i cierpliwości też). Nowy filtr zakręcasz ręką, nie kluczem. Potem jedynie ew. sprawdzenie szczelności.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzychun7
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Kwi 2010 2:45 Temat postu: |
|
|
dzięki zaleje go takim jakim jest juz kupiłem:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Kwi 2010 17:57 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Jeśli nic nie cieknie i oleju nie ubywa w nadmiernych ilościach to lej olej o tej samej klasie (10W40 to półsyntetyk). Jeśli uważasz że zbyt dużo go używa to zalej mineralny, ale ma on trochę gorsze właściwości smarne. Nie musisz koniecznie trzymać się Castrola, możesz lać co chcesz.
Oczywiście przy wymianie oleju konieczna jest też wymiana filtra oleju. Znajdziesz go z tyłu silnika (od strony kabiny kierowcy). Dostęp jest z deczka kiepski i lepiej zarezerwować sobie więcej czasu na odkręcenie go (i cierpliwości też). Nowy filtr zakręcasz ręką, nie kluczem. Potem jedynie ew. sprawdzenie szczelności.
Powodzenia |
o boże..i to admin pisze, że jak silnik cieknie, to uszczelnic go olejem... bo po co uszczelki, które sa wyeksploatowane wymienić?? najlepiej zalać minerał... co za debilny pomysł, średniowiecze..jak cieknie, to chyba lepiej wymienić co trzeba i lać dobrą oliwe... po następne, oleje 10W to nie oznacza zawsze półsyntetyk, bo może to tez być minerał i może to też być syntetyk...tak samo jak moze to być olej typu HC, tak samo jak oleje 5W, wcale nie muszą byc syntetyczne... Kto Ci nagadał tych idiotyzmów, że jak coś cieknie, to trzeba uszczelnić olejem?? nie rozpowiadaj takich rzeczy, bo ktos jeszcze Ci uwierzy, jak popatrzy, ze to "admin" napisał...
Oleje do aut nie są tworzone z myślą o wysokich obrotach, tylko uzyskiwanej temperaturze, ale i tu bym nie przesadzał, bo na prawde nie wiele aut uzyskuje ponad 250 stopni na tłoach...
masakra.... po takich herezjach chyba odwołałbym się z zajmowanego stanowiska...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|