Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Jakie filtry i olej wybrać
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychun7




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Mar 2010 22:17     Temat postu: Jakie filtry i olej wybrać

Witam mam pytanie bo chce teraz wymienić wszystkie filtry olej itp. Jakie filtry oraz olej najlepiej wlać??

edit: nazywaj tematy tak, aby było wiadomo o co chodzi. Thomsonicus


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Mar 2010 22:24     Temat postu:

co do filtrow to raczej filtron, kupe lat takie zakladalem i jest ok. a motor zalewam od zawsze mobilem super. pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Mar 2010 22:31     Temat postu:

Olej lej taki jaki miałeś poprzednio (chodzi o klasę lepkości). Jeśli silnik cieknie to zejdź klasę niżej (synt->półsynt->mineral).
Filtry polecam MANN, BOSCH bądź (chyba najlepiej) KNECHT. Knechty lądują w sporej ilości aut na pierwszy montaż, w ASO często są oferowane pod nazwami producentów aut. Inna sprawa to że wewnątrz ma sporo więcej bibuły od np. nędznych JC Parts. Filtrony miały zdecydowanie krótszą bibułę, ale miała ona całkiem inną konsystencję; może poszli nie na ilość a na jakość?
Jak auto katujesz ostro i (jeszcze) nie cieknie to możesz pomyśleć nad zalaniem oleju tworzonego z myślą o wysokich obrotach (np. Motul5100 półsynt lub mineral, spokojnie znoszą do 15 tyś obr). Olej to "temat-rzeka", każdy ma własne zdanie.
Ja osobiście leję Castrol GTX High Mileage 15W40, auto ma 220 tyś przebiegu. Nic nie cieknie, co 10 tyś km wymieniam i nic nie dolewam, ubywa ok. połowa miarki bagnetu (od max do połowy).
Użyj szukajki, rozmowy o olejach były już.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 29 Mar 2010 22:32 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychun7




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Mar 2010 6:54     Temat postu:

dzięki wpisałem w wyszukiwarce olej ale nic nie wyszłoRazz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2010 22:20     Temat postu:

http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/wlany-syntetyk-5w40-zostawic,2057.html

http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/jaki-wlac-olej,1763.html

http://www.100nx.fora.pl/koszty-zwiazane-z-uzytkowaniem-100nx,8/olej-silnikowy,1962.html

http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/jaki-olej,4182.html

http://www.100nx.fora.pl/off-topic,3/oleum,171.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Mar 2010 22:26     Temat postu:

a co powiecie na filter oleju K&N

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2010 22:54     Temat postu:

Drogie są zazwyczaj. Ale za to będziesz sobie mógł naklejkę na aucie przykleić hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Mar 2010 23:07     Temat postu:

a ile kosztuja w polsce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 31 Mar 2010 10:59     Temat postu:

lewy napisał:
a ile kosztuja w polsce?

Ok. 70zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2010 18:07     Temat postu:

K&N w IC coś około 55 PLN. Knecht coś około 30 PLN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Mar 2010 19:53     Temat postu:

to w uk podobnie hehe filtry stozkowe tez podobnie okolo 160zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychun7




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Kwi 2010 10:23     Temat postu:

teraz mam zalanego castrol 10-40?? i co mam robic ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Kwi 2010 13:12     Temat postu:

Jeśli nic nie cieknie i oleju nie ubywa w nadmiernych ilościach to lej olej o tej samej klasie (10W40 to półsyntetyk). Jeśli uważasz że zbyt dużo go używa to zalej mineralny, ale ma on trochę gorsze właściwości smarne. Nie musisz koniecznie trzymać się Castrola, możesz lać co chcesz.
Oczywiście przy wymianie oleju konieczna jest też wymiana filtra oleju. Znajdziesz go z tyłu silnika (od strony kabiny kierowcy). Dostęp jest z deczka kiepski i lepiej zarezerwować sobie więcej czasu na odkręcenie go (i cierpliwości też). Nowy filtr zakręcasz ręką, nie kluczem. Potem jedynie ew. sprawdzenie szczelności.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychun7




Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Kwi 2010 2:45     Temat postu:

dzięki zaleje go takim jakim jest juz kupiłem:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 03 Kwi 2010 17:57     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Jeśli nic nie cieknie i oleju nie ubywa w nadmiernych ilościach to lej olej o tej samej klasie (10W40 to półsyntetyk). Jeśli uważasz że zbyt dużo go używa to zalej mineralny, ale ma on trochę gorsze właściwości smarne. Nie musisz koniecznie trzymać się Castrola, możesz lać co chcesz.
Oczywiście przy wymianie oleju konieczna jest też wymiana filtra oleju. Znajdziesz go z tyłu silnika (od strony kabiny kierowcy). Dostęp jest z deczka kiepski i lepiej zarezerwować sobie więcej czasu na odkręcenie go (i cierpliwości też). Nowy filtr zakręcasz ręką, nie kluczem. Potem jedynie ew. sprawdzenie szczelności.
Powodzenia


o boże..i to admin pisze, że jak silnik cieknie, to uszczelnic go olejem... bo po co uszczelki, które sa wyeksploatowane wymienić?? najlepiej zalać minerał... co za debilny pomysł, średniowiecze..jak cieknie, to chyba lepiej wymienić co trzeba i lać dobrą oliwe... po następne, oleje 10W to nie oznacza zawsze półsyntetyk, bo może to tez być minerał i może to też być syntetyk...tak samo jak moze to być olej typu HC, tak samo jak oleje 5W, wcale nie muszą byc syntetyczne... Kto Ci nagadał tych idiotyzmów, że jak coś cieknie, to trzeba uszczelnić olejem?? nie rozpowiadaj takich rzeczy, bo ktos jeszcze Ci uwierzy, jak popatrzy, ze to "admin" napisał...
Oleje do aut nie są tworzone z myślą o wysokich obrotach, tylko uzyskiwanej temperaturze, ale i tu bym nie przesadzał, bo na prawde nie wiele aut uzyskuje ponad 250 stopni na tłoach...
masakra.... po takich herezjach chyba odwołałbym się z zajmowanego stanowiska...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin