Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adute
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Cze 2018 14:19 Temat postu: Klekot |
|
|
Witam.
Od początku posiadania NX'a borykam się z pewnym problemem.
Po odpaleniu auta na zimno, przez parę sekund, do momentu napompowania ciśnienia przez pompę oleju, pojawia się metaliczny klekot. Potem znika, jednak jest delikatnie słyszalny przy około 2700obr./min. Opis trochę mało dokładny, bo może to być wszystko, ale zastanawiam się, czy możliwe, żeby to był rozrząd? Wszak rozrząd w NX'ie na łańcuchu. Jest tam hydrauliczny napinacz? Możliwe, żeby wyciągnięty łańcuch dawał takie objawy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Cze 2018 22:08 Temat postu: |
|
|
Może to być rozciągnięty łańcuch ale sprawdź też poziom oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
icek
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Cze 2018 11:07 Temat postu: |
|
|
A kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie od razu czy po tych paru sekundach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adute
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Cze 2018 17:57 Temat postu: |
|
|
Poziom oleju w normie. Jest wlany troche za gęsty jak na razie, takze nie dziwi mnie kontrolka oleju przy odpalaniu. Ale zawsze gasnie po tych okolo 3-4 sekundach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adute
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Wrz 2018 20:18 Temat postu: |
|
|
Ok, rozrząd wymieniony, klekot zniknął. O dziwo, mimo syntetyka 5W30, lampka od oleju wcale szybciej nie gaśnie, ale chyba to oleję... Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Wrz 2018 6:41 Temat postu: |
|
|
5W30 będzie raczej zbyt rzadki do takiego silnika. To są oleje energooszczędne, w mądrych gazetach czytałem że trzeba już raczej mieć silnik przygotowywany pod te oleje. Nieco większe ciśnienie oleju, cieńszy film olejowy, szczególnie na wałkach rozrządu. 5W40 czy 0W40 to jeszcze rozumiem. A poza tym rozejrzyj się za filtrem oleju z zaworem zwrotnym. U mnie w DSie jak jeździłem na mineralnym to spływał na dół silnika i mijały ze 2 sekundy zanim gasła kontrolka. Chyba jak wsadziłem filtr Boscha to było na 'od razu'. Było napisane w specyfikacji filtru czy ma zawór.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adute
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Wrz 2018 19:43 Temat postu: |
|
|
O, przy nastepnej wymianie się zainteresuje tym filtrem.
A co do oleum, to na paru stronkach wiodących olei, wyszukiwarka kazała lać 5W30... To też wlałem.
Różnica i tak jest kolosalna. Silnik chodzi teraz rowniótko i aksamitnie. Nie wiem tylko czy to kwestia tego, że jednak 5W30 lepsze od 15W40, tego że ten to full syntetyk, a tamten pół, czy tego że ten markowy a tamten jakiś syf...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|