Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 12:18 Temat postu: Monowtrysk a co to ????? |
|
|
Witam znalazłem sobie nx100 na allegro z 1991 roku dzwoniłem do goscia i pytałem czy gaznik czy wtrysk , odpowiedz padła monowtrysk. wierdzi ze to jest 1,6 16V i na jednopunktowym. Było takie cos czy nie polecacie bo to bedzie moja pierwsza 100nx i nie za duzo wiem o tym ile one pala czy maja jakies wady czy to ma 90 koni bo własciciel twierdzi że tak pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 12:40 Temat postu: |
|
|
1.6 16v 90 km to jest silniczek na gazniku, nie wiem czy w ogole byly robione setki na monowtrysku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 12:44 Temat postu: |
|
|
To jest gaźnik sterowany elektronicznie. Nie było na jednopunkcje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 12:48 Temat postu: |
|
|
Gaznik sterowany elektronicznie można cos bliżej to jest jak jednopunktowy wtrysk czy cos wogóle innego czy warto brac z takim silnikiem pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 12:48 Temat postu: |
|
|
SEBOL_MKS napisał: | To jest gaźnik sterowany elektronicznie. Nie było na jednopunkcje. |
Tak jest. W żadnym N14/B13 nie było jedno-punktów. Albo gaźnik elektronicznie ster. albo wtrysk wielopunktowy.
Co do problemów ,to jest ich niedużo. Co najwyżej wymiana jakiegoś przewodu podciśneniowego i czyszczenie przepustnicy i okolic. Np. Audi B3 z gaźnikami mają dużo większe problemy po pewnych przebiegach- dyszki do wymiany, nieszczelności ...
W NXach to dziala ładnie. Z moich doświadczeń 1-puktowy wtrysk to dużo większa gwarancja problemów.
Moc 90PS, bez kata 95PS. Osiągi wystarczające, przejedź się , porównaj do auta ,którym jeździłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 18:30 Temat postu: |
|
|
Hmm jeżdziłem jeżdze jeszcze kadetem 1.4 wiec porównanie raczej nie mam do czego. A ile te silniki realnie pala w miescie czy tam jest ssanie ręcznie czy automatyczne bo gościu mówił ze nie pamieta i musiał by spojrzec.
Oto link do tego auta
[link widoczny dla zalogowanych]
jakby ktoś mógłos jeszce cos powiedziec podsunoąc to byłbvym wdzieczny co sądzi o nim, może po zdjęciach widac jakies nieprawidłowosci nie znam sie za bartdzo na tych samochodach jestem w tym temiacie nowy z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 18:46 Temat postu: |
|
|
pelikan_rumia napisał: | A ile te silniki realnie pala w miescie czy tam jest ssanie ręcznie czy automatyczne bo gościu mówił ze nie pamieta i musiał by spojrzec. |
W mieście musisz liczyć 9,10 litrów, w trasie ok 7.
pelikan_rumia napisał: |
Oto link do tego auta
[link widoczny dla zalogowanych]
jakby ktoś mógłos jeszce cos powiedziec podsunoąc to byłbvym wdzieczny co sądzi o nim, może po zdjęciach widac jakies nieprawidłowosci nie znam sie za bartdzo na tych samochodach jestem w tym temiacie nowy z góry dzięki |
Jak będziesz oglądał to auto to sprawdź tylne nadkola, bo to częsta bolączka Nysek (w bagaźniku ściągnij boczne wykładziny i zobacz co tam się dzieje). Zobacz w jakim stanie są uszczelki dachu. Poza tym sprawdź to wszystko co w każdym innym aucie. I nie spodziewaj się, że za tą cene kupisz niewiadomo w jakim stanie 100NX.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jasmin
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3City
|
Wysłany: 22 Wrz 2006 22:03 Temat postu: |
|
|
Właśnie, to ja mam pytanie. Moje uszczelki dachu są ... nieprzeciekające :-> Kolnierze sa w stanie idealnym, ale te uszczelki przy "skrzydlach" sa popekane i sie wykruszaja. Czy daloby sie je w przyszlosci wymienic? Nie chcialbym szukac nowego dachu, wolalbym zregenerowac obecny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 5:49 Temat postu: |
|
|
sprawdz progi na kanale i z gory możesz zerwać przez to jakieś 200zł mam pytanko, amatorskie bo amatorskie, ale jest ;]
wytlumaczcie mi te skroty np: GA16DS i pare innych tego typu widzialem, w ktorym o co chodzi ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 7:01 Temat postu: |
|
|
HunT napisał: | sprawdz progi na kanale i z gory możesz zerwać przez to jakieś 200zł mam pytanko, amatorskie bo amatorskie, ale jest ;]
wytlumaczcie mi te skroty np: GA16DS i pare innych tego typu widzialem, w ktorym o co chodzi ;] |
GA16DS to jest silniczek 1,6 stosowany w nyskach, ale nie pamiętam który.
Ze skrótów: wywołujący dreszcz podniecenia SR20de, czyli kultowa jednostka nissana. W wersji 100nx miała 143 konie, był jeszcze np 150konny SR20DE w primerze gt, czy uturbiony, bodajże 230 koni w sunnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 8:48 Temat postu: |
|
|
pelikan moje wcześniejsze autko to był Kadzio 1,4 i czyli monowtrysk ty miałes to samo
różnica w przyśpieszeniu i szybkosci ogromna puki nie zaczeło mi sprzęglicstałem w miejscu i poprostu siwo sie robiło bez sprzęgła
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 11:00 Temat postu: |
|
|
HunT napisał: | mam pytanko, amatorskie bo amatorskie, ale jest ;]
wytlumaczcie mi te skroty np: GA16DS i pare innych tego typu widzialem, w ktorym o co chodzi ;] |
Podstawy 100NX :
GA16DS - motor 1600 16V DOHC, moc 90 -95PS, zasilanie: gaźnik ster. elektronicznie, albo na niektóre kraje bez sterowania elektronicznego(bez kata,EGR itp)
GA16DE - ten sam motor,tyle że na wielopunktowym wtrysku paliwa, moc 90 albo 102 KM.
SR20DE - motor 2000, 16V ,również 2 wałki rozrządu. Też łańcuch na rozrządzie( w serii GA są 2 łańcuchy). Moc 143KM ,a w Primerze 150.Generalnie 140- 150KM. Były słabsze, popularniejsze wersje pochodne o mocy 115KM,125KM,131KM.
Na rynek japoński szły jeszcze motory GA15DS o mocy 94KM, GA16DE o mocy 110KM (też na USA), oraz SR18DE o mocy 140KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 11:55 Temat postu: |
|
|
tarsar, wielkie dzięki, właśnie o takie info mi chodziło :} więc teraz z tego co widze, to mam taki sam silniczek jak ty tylko, że benzyniak :} ( co oznacza EGR ? )
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 12:04 Temat postu: |
|
|
HunT napisał: | tarsar, wielkie dzięki, właśnie o takie info mi chodziło :} więc teraz z tego co widze, to mam taki sam silniczek jak ty tylko, że benzyniak :} ( co oznacza EGR ? ) |
No , ja też mam Only PB.
EGR to zawór recyrkulacji spalin, jest po to , żeby spełnić pewne normy spalin. Ja ma -EGR tzn, że mam go zdeaktywowanego, poszukaj na forum, co to daje
W podpisie masz napisane V16 - co oznacza ,że masz pod maską silnik widlasty, 16-to cylindrowy . Tak jak V6, V8.
A NX ma 16V - czyli 16 zaworów w głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Wrz 2006 13:11 Temat postu: |
|
|
nie no 16V to wiem co znaczy az taki amator to nie jestem :}
|
|
Powrót do góry |
|
|
|