Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2009 20:37 Temat postu: Re: Padł silnik SR20DE - z czego przeszczep? |
|
|
mackowskib napisał: | Witam wszystkich niestety po prawie 3 latach jazdy GTI silniczek odmówił posłuszeństwa najprawdopodobniej panewka na 1szym. Jak przypuszczam remont mija się z celem więc pytam od razu z jakich modeli SWAP ewentualnie jakie trudności i niespodzianki przy przeszczepie - raczej prosze o pisanie o standardowym SR20 a nie DET-ach ewentualnie VE z góry wielkie dzieki za pomoce naukowe. |
Wg mnie masz faktycznie nie lada zagwostkę, bo jak już sam napisałeś (a inni pomogli ci ogarnać jakoś tą wiedzę), na swapa możesz wydać flotę z dość dużego przedziału bo od ok. 1000zł (silnik SR20DE od innego dawcy: 100nx gti/sunnego gti), po owe 6000zł za SR20VE z wystrojeniem. Krótka piłka, na co Cię stać?
Zamiany na twory typu SR20DEH (alma gti, prima gt p11) bym se raczej odpuścił, bo efekt "mocowy" ten sam, a bez przekładki góry i kolektorów się nie obejdzie, więc zdobycie tych fantów to jakby zakup calego silnika. Owszem może ci się akurat trafić coś takiego po kosztach (np. z rozbitka) i wtedy można pomyśleć nad "odmłodzeniem serducha" ale jak już wyżej pisalem trzeba pamiętać że w przypadku częściowego swapu SR20DEH na SR20DE, to od SR20DEH na pewno musiała by pójsć głowa (tu są dzwigienki zaworowe z rolkami) i kolektor ssacy, a kto wie czy też nie wydechowy (w nim jest lambda z tego co pamiętam), co do reszty gratów typu wiązka elektryczna itp. to raczej zostaje to co jest u ciebie przy padniętym SR.
Reasumując, na moje oko (tzn. to co ja bym zrobił będąc w twojej sytuacji, czyli gdybym nie chciał wydawać na swap równowartości drugiej setki gti), to rozglądnął bym się za w miarę zdrowym SR20DE z innego gti - seta/sunny lub z primerki gt p10 (czerwona pokrywa zaworów, również highport). Najlepiej oczywiście jak nie robi sie swapa z padaki na padakę więc pewnie szarpnal bym się i szukał od razu czegoś po remocnie (Coobcio swego czasu coś takiego sprzedawal - uderz do niego), z tym że skoro miało by to być SR20DE takie samo jak twoje z tą jedyną róznicą że po remoncie, to pytanie brzmi, czemu sam mialbyś nie odremontować swojego SR, no i koło się zamyka
Pozdrowił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Kwi 2009 17:18 Temat postu: |
|
|
mackowskib napisał: | Ale na forum naprawde nikt nie wrzucał takiego silnika aż nie do wiary, myślałem żeby wrzucić silnik z P11 jakiś najnowszy ale... a co do VE to niestety nie na moją kieszeń a poza tym przy przednim napędzie nie no nie wiem... |
miałem ten sam problem, panewke mi obróciło i zmieniałem silnik - primera P11 99r. jak chodzi o głowice to jest inna i kolektor ssący nie podejdzie od setki tak że radze przy takim silniku kupić razem z kolektorem ssącym. no i przy tym będzie troche przeróbek przeważnie z przedłużaniem przewodów i zmianą wtyczek elektrycznych bo niektóre mają inne gniazda.
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalek
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 05 Kwi 2009 22:38 Temat postu: |
|
|
a że tak zapytam czemu remont nie wchodzi w grę? obrócona panewka to już totalny koniec? ja w 200sx'ie zmieniałem wszystkie panewki razem z oporowymi, i teraz mam 1700km przejechane po remoncie i śmiga aż miło, więc czemu w sr miało by się nie dać skoro sr20det tak samo się remontuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Kwi 2009 23:47 Temat postu: |
|
|
michalek napisał: | a że tak zapytam czemu remont nie wchodzi w grę? obrócona panewka to już totalny koniec? ja w 200sx'ie zmieniałem wszystkie panewki razem z oporowymi, i teraz mam 1700km przejechane po remoncie i śmiga aż miło, więc czemu w sr miało by się nie dać skoro sr20det tak samo się remontuje? |
mozna zrobic remont ale zalezy czy nie uszkodzilo walu... u mnie np obróciło panewke tak że jedną zaszła na drugą i zjechało troche wał korbowy, nawet nie mierzyłem czy dałoby rade zrobić szlif bo gołym okiem było widać że wał jest zjechany więc w moim przypadku lepiej było wymienić silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08 Kwi 2009 15:04 Temat postu: |
|
|
Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Kwi 2009 21:43 Temat postu: |
|
|
mackowskib napisał: | Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech. |
no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Kwi 2009 13:01 Temat postu: |
|
|
JAREK-GTI napisał: | mackowskib napisał: | Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech. |
no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam |
Jeśli chodzi o primerkę p11 to z tego co pamiętam sprawa z silnikami 2.0 wygląda następująco:
1) w latach: wrzesień 96-99 r. latały (P11 - SR20De/ P11 GT SR20DEH):
- P11 SR20De ze 131KM (srebra pokrywa zaworów, kolektor ssący: wałek ssący 232* i wznios 9,2mm, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy 4-1 ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!)
- P11 GT SR20DEH ze 150KM (czarna pokrywa zaworów, wałek ssący 248*/wydechowy 240* i wznios odpowiednio 10mm/9,5mm, kolektor wydechowy 4-2-1 (czyli parametry te same co w SR20DE naszych setek, z tą różnicą że w P11 GT występują dźwigienki zaworowe z rolkami o czym była mowa kilka postów wyżej));
P11 GT (SR20DEH): [link widoczny dla zalogowanych]
Almera GTI (SR20DEH): [link widoczny dla zalogowanych]
2) w latach: wrzesień 99-01r. latały (P11.144 - SR20DE):
- P11.144 SR20DE ze 140KM (srebrna pokrywa zaworów: wałek ssący 248*/wydechowy 232*, z tego co wiem były tu już dwie sondy lambda i OBD2, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy: ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!).
Zatem silnik od Primery P11/P11.144 ze srebrną pokrywą to albo SR20De - 131KM, albo SR20DE - 140KM (w zależności od tego z jakiego okresu pochodzi primerka).
Wracając do twojego pytania mackowskib.
Z tego co wiem to chyba mało kto bawił się w przekładkę samego dołu, w przypadku tej konkretnej podmiany, czyli wjazd dołu od P11/P11.144 + zostająca góra z ssącym B13/N14 GTI, więc ciężko gdybać czy podmiana taka przebiega bez problemów.
Z czysto teoretycznego punktu widzenia problemów raczej być nie powinno, bo jak już wyżej zostało kilka razy napisane silniki od P11 względem B13/N14 GTI różnią się znacząco górą a nie dołem. Cały czas chodzi mi jednak po głowie kwestia tego kolektora wydechowego 4-1, który najprawdopodobniej siedzi w "srebrnej" P11.
Aha że sprawa takiego swapa (jak i każdego innego ) wiąże się ze sporymi kosztami i nakładem pracy, to żeby nie było na mnie że coś źle doradzam, proponuję od razu uderzać z tym pytanie na prv do kolegi Coobcia (jest zarejestrowany na naszym forum jak i na forum NKP).
p.s.
JAREK-GTI ty masz w końcu swapa na silnik ze srebrną pokrywą od P11 czy P11.144? piszesz że kolektor wydechowy miałeś taki sam jak u nas czyli 4-2-1 zatem wyjaśniła by nam się sprawa kolektorów wydechowych w P11 i P11.144. Shamowałeś może swoje gti po tym swapie? ile masz koni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09 Kwi 2009 13:32 Temat postu: |
|
|
Dzięki Red za wykład teoretyczny potrzeba teraz troche doświadczeń praktycznych może JAREK-GTI coś napisze więcej jak u niego przebiegał swap w chwili obecnej mam namierzone p11 po90kkm z pełnym osprzętem + dolot+ wydech - pytanie do JARKA-GTI - jak było z czujnikami, elektryką długościam przewodów czy wszystko podpasowało, gdzie były problemy, gdzie trzeba było kombinować. Może jesteś w stanie wrzucić jakieś fotki - pytanie jak z miejscem pod maską czy wszystko się pomieściło ładnie czy coś trzeba był naciągać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mackowskib dnia 14 Kwi 2009 11:47 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAREK-GTI
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Kwi 2009 16:43 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | JAREK-GTI napisał: | mackowskib napisał: | Oki zadam pytanie inaczej - silnik z P11 Srebrna pokrywa czyli nie wiadomo czy DEH czy coś innego w srodku siedzi i czy podejdzie sam dół. Czyli zostaje moja główka, dolot wydech. |
no właśnie ja zmieniałem z P11 srebrna pokrywa... kolekor wydechowy podchodzi, ssący nie... jak chciałbyś z tego autka silnik to z kolektorem ssącym, a czy podejdzie główka od setki to juz Ci nie powiem... wydaje mi się że powinna podejść ale 100% pewności nie mam |
Jeśli chodzi o primerkę p11 to z tego co pamiętam sprawa z silnikami 2.0 wygląda następująco:
1) w latach: wrzesień 96-99 r. latały (P11 - SR20De/ P11 GT SR20DEH):
- P11 SR20De ze 131KM (srebra pokrywa zaworów, kolektor ssący: wałek ssący 232* i wznios 9,2mm, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy 4-1 ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!)
- P11 GT SR20DEH ze 150KM (czarna pokrywa zaworów, wałek ssący 248*/wydechowy 240* i wznios odpowiednio 10mm/9,5mm, kolektor wydechowy 4-2-1 (czyli parametry te same co w SR20DE naszych setek, z tą różnicą że w P11 GT występują dźwigienki zaworowe z rolkami o czym była mowa kilka postów wyżej));
P11 GT (SR20DEH): [link widoczny dla zalogowanych]
Almera GTI (SR20DEH): [link widoczny dla zalogowanych]
2) w latach: wrzesień 99-01r. latały (P11.144 - SR20DE):
- P11.144 SR20DE ze 140KM (srebrna pokrywa zaworów: wałek ssący 248*/wydechowy 232*, z tego co wiem były tu już dwie sondy lambda i OBD2, dźwigienki zaworowe z rolkami: ???, kolektor wydechowy: ??? - to koniecznie do sprawdzenia !!!).
Zatem silnik od Primery P11/P11.144 ze srebrną pokrywą to albo SR20De - 131KM, albo SR20DE - 140KM (w zależności od tego z jakiego okresu pochodzi primerka).
Wracając do twojego pytania mackowskib.
Z tego co wiem to chyba mało kto bawił się w przekładkę samego dołu, w przypadku tej konkretnej podmiany, czyli wjazd dołu od P11/P11.144 + zostająca góra z ssącym B13/N14 GTI, więc ciężko gdybać czy podmiana taka przebiega bez problemów.
Z czysto teoretycznego punktu widzenia problemów raczej być nie powinno, bo jak już wyżej zostało kilka razy napisane silniki od P11 względem B13/N14 GTI różnią się znacząco górą a nie dołem. Cały czas chodzi mi jednak po głowie kwestia tego kolektora wydechowego 4-1, który najprawdopodobniej siedzi w "srebrnej" P11.
Aha że sprawa takiego swapa (jak i każdego innego ) wiąże się ze sporymi kosztami i nakładem pracy, to żeby nie było na mnie że coś źle doradzam, proponuję od razu uderzać z tym pytanie na prv do kolegi Coobcia (jest zarejestrowany na naszym forum jak i na forum NKP).
p.s.
JAREK-GTI ty masz w końcu swapa na silnik ze srebrną pokrywą od P11 czy P11.144? piszesz że kolektor wydechowy miałeś taki sam jak u nas czyli 4-2-1 zatem wyjaśniła by nam się sprawa kolektorów wydechowych w P11 i P11.144. Shamowałeś może swoje gti po tym swapie? ile masz koni? |
dokładnie. do do kolektora wydechowego to nie wiem jaki był w tamtej P11. podpiąłem swój z setki czyli 4-2-1 i pasował... Zapytam tego gościa o moc i z którego miesiąca jest ta primerka... a co do shamowania go to jeszcze nie byłem, zostało mi kilka rzeczy do zrobienia w Nysce... Jak będzie gotowy to wstąpie na hamownie i napisze ile mi wykazało. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Lut 2010 10:50 Temat postu: |
|
|
Decyzja padła na p11 po lifcie (2001) 144HP - ktoś wsadzał taką jednostke do swojej 100 jeśli tak bede wdzieczny za wszystkie info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zywy0911
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Pomorze Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Mar 2010 21:18 Temat postu: |
|
|
witam jest zle padly panewki nie wiem ktore ale padly wczoraj na dniach bende rozbieral i zobaczymy jak wal wyglada jezeli bendzie caly to warto remontowac czy walic po nowy dul???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Mar 2010 20:43 Temat postu: |
|
|
ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Mar 2010 22:36 Temat postu: |
|
|
Tomay007 napisał: | ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro |
czerwony to chyba z primery ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Mar 2010 1:41 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | Tomay007 napisał: | ja wsadziłem od sunny gti. Taki sam tylko,że czerwony. pozdro |
czerwony to chyba z primery ?? |
albo tak jak napisał od sunnego gti, tyle tylko że dekiel ktoś se farbką na czerwono maznął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Mar 2010 2:54 Temat postu: |
|
|
btw czy to normalne ze wam te silniki 2.0 tak padaja jak muchy ? to od waszego zarzynania czy od czego bo juz nie wiem, niedlugo nie bedzie zadnej setki z farbycznym silnikiem ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|