Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Mar 2010 8:26 Temat postu: |
|
|
Dobrze słyszeć takie wieści. Może kiedyś... A na naszych ECU to pójdzie? I takie jeszcze pytanie. Podejdzie taki komputer do 100 nx?
[link widoczny dla zalogowanych]
Te primery od 94 miały chyba low-port, a u mnie hi-port jest. Nie stanowi to problemu? Po tej modyfikacji powinno być 7 koników więcej pod maską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Mar 2010 22:21 Temat postu: |
|
|
Podpinałem kiedyś takiego kompa, niestety z miernym efektem.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Mar 2010 23:03 Temat postu: |
|
|
najlepsze kompy były w GT GTi... tak wiec nie ma co kąbinowac i pozostawiajcie seryjne, odcinkę macie na 7500 czego chcieć więcej ?
Jak wam mało to mogę przestawić wam seryjne ECU by się kręciło do 8000, 8500 a nawet 9000 - tylko po co ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Mar 2010 9:18 Temat postu: |
|
|
no właśnie ten w primerze GT ma troche inną mapę zapłonu niż w nx GTI. I 7 KM więcej. Komputer kosztuje 170 zł. Tani sposób na pare koni . Słyszałem, że ktoś podmieniał i byłem ciekaw czy tak można?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Mar 2010 11:53 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | Podpinałem kiedyś takiego kompa, niestety z miernym efektem....... |
trochę niejasno się określiłem. Musisz znaleźć kompa z P10 GT z high-portem. Ja mam taki założony. Spektakularnych efektów nie oczekuj.
Po podpięciu kompa z P10 GT z low-portem nie było wolnych obrotów i silnik się dławił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Mar 2010 18:22 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | podj napisał: | Podpinałem kiedyś takiego kompa, niestety z miernym efektem....... |
trochę niejasno się określiłem. Musisz znaleźć kompa z P10 GT z high-portem. Ja mam taki założony. Spektakularnych efektów nie oczekuj.
Po podpięciu kompa z P10 GT z low-portem nie było wolnych obrotów i silnik się dławił. |
A ja ponownie dodam od siebie tylko tyle, że dopóki nie zobaczę wykresu z hamowni z którego jasno wynika że ta sama seta gti po wrzuceniu kompa z primy gt dostała 7 kucy, to nie uwierzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Mar 2010 22:45 Temat postu: |
|
|
W-g tego co tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
to w primerach gt hi-port były te same silniki co w 100nx GTI, Miały tylko inne nastawy ECU, no i kolor .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2010 0:06 Temat postu: |
|
|
Nastawy ECU bez zmian, jedyna różnica dla czego primera miala realnie 7-8Nm wiecej a moc bez zmian to tylko i wyłącznie sprawa dłuższego układu wydechowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2010 0:37 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | Nastawy ECU bez zmian, jedyna różnica dla czego primera miala realnie 7-8Nm wiecej a moc bez zmian to tylko i wyłącznie sprawa dłuższego układu wydechowego... |
Dziękuję za odpowiedź, mniej więcej takiej właśnie oczekiwałem, a że piszesz to ty, więc obędę się bez wykresu i zaufam na słowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomay007
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2010 10:14 Temat postu: |
|
|
W takim razie dlaczego primera ma 150 KM? a nie 143? To chyba Ty Coobcio pisałeś...
"SR20DE - Silniki występujące w Priemrze P10 GT w latach 91-96, oparte o wielopunktowy wtrysk paliwa, wtryski 269cc/min, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy typu 4-2-1, wałek ssący o wyższych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie) + zmieniony górny pierścień uszczelniający, wymiennik ciepła, zawory wydechowe o zwiększonej srednicy trzonka o 1mm (z sodem w środku), chłodnica oleju
wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 10mm/9,5mm
HIGH PORT(91-94):
FOTKA
LOWPORT (94-96):
FOTKA
Wersje z katalizatorem i bez:
150KM@6400
181Nm@4800
Silniki występujące w Sunnych i 100Nx GTi w stosunku do tych występujących w Primerze P10 GT różniły się jedynie nastawami w ECU oraz kolorem pokrywy zaworowej (szara)
SR20DE -, były dostępne tylko z kolektorem ssącym typu HIGH PORT (z przepustnica gazu na dole)
wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 10mm/9,5mm
Wersje z katalizatorem i bez:
143KM@6300
171Nm@4600"
i o co tu chodzi?[/b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomay007 dnia 16 Mar 2010 10:21 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2010 13:24 Temat postu: |
|
|
Tomay007 napisał: | W takim razie dlaczego primera ma 150 KM? a nie 143? To chyba Ty Coobcio pisałeś... |
Może nie powinienem się wypowiadać za Coobcia, ale ja to widzę tak, że cytowany przez ciebie opis jest dość stary, a jak wiadomo wiedza wraz z upływem czasu ewoluuje. Poza tym jest tam delikatny błąd w temacie niutki w gti, katalogowo ma ich tam być 178 przy 4800 obrotów, inna sprawa że w zdrowym ori gti zawsze coś do tego stanu brakuje (i tu jestem skłonny uwierzyć w to co pisze Coobcio, że to wina krótszego wydechu niż w primie gt).
Na dziś wychodzi na to, że ecu nastawami co do mocy się nie różni (być może ma tylko korektę na krótsze przełożenia skrzyni biegów w gti), a cała moc i lepsze niutki wynikają tak jak napisał wyżej Coobcio z innej charakterystyki oryginalnego układu wydechowego w primce gt i innej w 100nx/sunnym gti.
PS. na dowód powyższego moge przedstawić (już zresztą przytaczany na tym forum nie raz wykres ze shamowania mojego auta, które podczas tego hamowania było obute w oryginalny wydech - włącznie z katalizatorem, nie dłubany silnik, a mimo to na benzynie uzyskało wynik 147 koni:
[link widoczny dla zalogowanych]
dodam że auto miało zamontowany także gaz (choć blos teoretycznie mocno odetkał dolot względem pierwotnego mikserka, to i tak jest nadal jakąś tam zwężką w porównaniu z oryginalnym dolotem gti). Zatem efekt 147 koni może wskazywać na to że bez instalki lpg fura mogła by mieć właśnie owe 150 koni.
Dlatego tak bardzo oczekuję na jakiś wykres pokazujący nie dłubaną origti gti z własnym kompem i z kompem od primy gt, aby już w 100% potwierdzić moją (i Coobciową) tezę świadczącą o tym że sam komp od primy gt nie podnosi mocy w 100nx/sunnym gti
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 16 Mar 2010 13:43 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Mar 2010 20:57 Temat postu: |
|
|
Mnie w tym wszystkim zastanawia jedynie jedna rzecz. Mianowicie po co produkować dwa takie same sterowniki przez dwie różne firmy w tych samych latach ?? Wydaje mi się ,że moce podawane przez producentów pojazdów nie są mocami mierzonymi na kołach więc długość wydechu nie ma tak znaczącej roli.
Wszyscy skupiają się na mocy maksymalnej, a może różnica tkwi w samym przebiegu krzywych momentu i mocy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|