Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mefisto
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06 Gru 2007 0:20 Temat postu: |
|
|
Koledzy jak juz tak dyskutujecie to może powiecie czy u mnie jest to normalne ze jak rano zapale to wskakuje na 2 tys obr . i tak trzyma puki sie cos nienagrzeje wiec ok 1 min moze troszke dluzej . puzniej robie mu przegazowke leciutka i spadaja ladnie na 700-800 obrotow i niema z tym zadnego problemu aczkolwiek jak jade i dojezdrzam do swiatel to silnik po wcisnieciu na sprzeglo spada na ok 200 obr. i podnosi sie na 700-800 . czy to jest normalne ?? silnik to 1.6 16v na gazniku a spalanie na trasie przy mieszanej* jezdzie to ok 7 litrow na 100/km
*mieszanej czyli droga poza miastem ok 80-100 km/h oraz odcinkami autostrada nawet po 140km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Gru 2007 0:29 Temat postu: |
|
|
Mefisto napisał: | jak jade i dojezdrzam do swiatel to silnik po wcisnieciu na sprzeglo spada na ok 200 obr. i podnosi sie na 700-800 . czy to jest normalne ?? |
mialem kiedys podobny problem. ale za cholere nie pamietam co bylo przyczyna. wezyki albo filtr paliwa czyli standard w setkach
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KOGAN
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Gru 2007 10:38 Temat postu: |
|
|
Aby nie zakładać nowego tematu, podłączam się. Mimo iż przeczytałem sporo na forum o obrotach, to nie znalazłem identycznego przypadku. Było standardowe falowanie obrotów 700-1000, zbytnio mi to nie przeszkadzało, nigdy niezgasł itp. Jade sobie ostatnio, puszczam gaz i zawiesza mi sie na 1800-2000 obr i spaść nie chce. Gwałtowne dodanie i puszczenie gazu nie pomaga. Najgorsze jest to że czasem spadają obroty ponizej 500 i wtedy gaśnie. Nie ma żadnej reguły, albo około 2000 albo spadają i gaśnie. Co to moze być, stało się to z dnia na dzień, gdzie szukać przyczyny?? Auto to 1.6 gaźnik. Aha, jest tak samo na zimnym i gorącym silniku :/
Pozdrawiam i wesołych świąt!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KOGAN dnia 26 Gru 2007 11:10 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefisto
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Gru 2007 22:37 Temat postu: |
|
|
zawieszanie sie to myślę ze ssanie sie blokuje albo może pedał gazu nie odbija przy gaźniku - sprawdź to bo może tak być ze auto masz wyregulowane na 500 obrotów a jak sie gaz zawiesi to ci skacze na 2000 obrotów . no i jakaś regulacja gaźnika albo na wstępie też sprawdź filtr powietrza może już czas zmienić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michu85
Gość
|
Wysłany: 25 Sty 2008 23:28 Temat postu: |
|
|
Jeśli ktos ma problemy w gaźnikowcu z obrotami .Wymienił już mase rzeczy a nie wie co dolega jego setce -tak było w przypadku mojego szwagra .Co sie okazało
elektrozawór oczyszczania pojemnika wymiana i po problemie
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Sty 2008 8:51 Temat postu: |
|
|
Michu85 napisał: | Jeśli ktos ma problemy w gaźnikowcu z obrotami .Wymienił już mase rzeczy a nie wie co dolega jego setce -tak było w przypadku mojego szwagra .Co sie okazało
elektrozawór oczyszczania pojemnika wymiana i po problemie |
Napisz coś więcej, co to za elektrozawór, jaki jest koszt zakupu nowego, gdzie takowy jest i o jaki pojemnik chodzi. Myślę, że będą to przydatne informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Sty 2008 13:18 Temat postu: |
|
|
Michu85 cos wiecej na ten temat : zdjecie, polozenie pod maska, itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Sty 2008 13:43 Temat postu: |
|
|
nic o tym zaworze w nissanie nie znalazlem. jedynie jakies tam info jest na forum forda i volvo.
cytuje:
"Pojemnik jest pod blachą prawego przedniego błotnika (siedząc w samochodzie) między kołem, a reflektorem przednim. Zbierają się w nim gazy-opary z baku paliwa. W czasie odpalania silnika, aby ułatwić rozruch, elektrozawór pojemnika się otwiera i opary paliwa są zasysane do kolektora ssącego.
Pewnie o to chodzi.."
pewnie to nie to, ale...
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michu85
Gość
|
Wysłany: 27 Sty 2008 17:25 Temat postu: |
|
|
mam zdjecie gdzie to sie znajduje ale ie moge tu wrzucic bo nie mam 3 komentów
Tu jest to urzadzenie
w.fotosik.pl/showFullSize.php?id=89d1f8f35186d5d2
Ostatnio zmieniony przez Michu85 dnia 29 Sty 2008 22:56 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jasmin
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3City
|
Wysłany: 15 Sty 2009 21:24 Temat postu: Re: Problem z Obrotami pomocy |
|
|
ERWIN napisał: | Witam was jestem nowy na poczatku pozdrawiam wszystkich. mam problem ze swoim nissanem a mieanowicie chodzi o obroty.
oto objawy:
-zapalam rano autko i obroty skacza mi na 1800 po czym po tak 10 sekundach spadaja na 1500 zaczynam jazde przejade jakies 100m wciskam sprzegło obroty skacza znowu na 1800 po czym znowu po chwili spadaja na okolo 1500 jak juz sie slinik nagrzeje to jest tak naprzykłąd dojerzdzam do skrzyzowania wciskam sprzegło obroty skacza mi na 1300 po czym powoli ale to bardzo powoli spadaja na te 850 i juz tak zostaje i chodzi wszystko równiutko zaczynam znowu jechac znowu gdzies na jakims skrzyzowaniu wcisne sprzegło to znowu sytuacja podobna obroty 1200 -1300 po czym po dłuzszej chwili spadaja na 850 -900. Koledzy co to moze byc te obroty jakby sie zawieszały (dodam ze autko bardzo duzo pali 13-14 litrów to jest chyba cos nie tak ) silnik krokowy czysciłem przepustnice terz przeczysciłem swiece palec kopułka były wymieniane jest to nissan 1.6 16V na wielopunktcie. Bardzo prosze o wasze opinie dzieki z gory i pozdrawiam
- |
Podbijam. Mam dokładnie takie same problemy jak ERWIN. niestety nie zapytam się co mu pomogło, bo ostanti raz był tutaj 347 dni temu, a to dość dawno
Z tym ze ja mam 2.0. Stawiam na silnik krokowy, przepustnica była czyszczona i po tym zabiegu CZASEM obroty spadną do 900, ale zwykle trzymają się swoich 1200 ... no i to na prawde zabawne gdy jadąc w korku na dwójeczce nie wadząc nikomu autko przy lekkim muśnięciu sprzęgła potrafi "samo" dodac gazu i zrobić żabkę do przodu ... iście fajowskie, dobrze że mam reflex
Pozdrawiam,
G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Borsukgd
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Sty 2009 21:55 Temat postu: |
|
|
witam...sorki ze powtarzam temat ale zapytam sie przy okazji... jestem wlascicielem nissa 1.6 na wtysku i jak rano odpale to musze gazowac bo zgasnie i tak do rozgrzania bo inaczej gasnie a obroty faluja od 500(jak mysle) do 3000 nawet... macie jakies pomysly co z tym zrobic bo to troche wkurzajace trzymac pedal hamulca z gazem... dzieki i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 15 Sty 2009 23:42 Temat postu: |
|
|
Borsukgd napisał: | witam...sorki ze powtarzam temat ale zapytam sie przy okazji... jestem wlascicielem nissa 1.6 na wtysku i jak rano odpale to musze gazowac bo zgasnie i tak do rozgrzania bo inaczej gasnie a obroty faluja od 500(jak mysle) do 3000 nawet... macie jakies pomysly co z tym zrobic bo to troche wkurzajace trzymac pedal hamulca z gazem... dzieki i pozdrawiam |
Sprawdzałeś już co na temat twojego problemu mówi mądra książka pt. Service Manual?
PS.Zamiast trzymać pedał hamulca zaciągnij ręczny. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Sty 2009 8:49 Temat postu: |
|
|
Borsukgd napisał: | jak rano odpale to musze gazowac bo zgasnie i tak do rozgrzania bo inaczej gasnie |
a ssanie , z rana powinno trzymac obroty bez łachy na 2500
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Sty 2009 9:42 Temat postu: |
|
|
chyba za duzo, ja sobie ssanie wyregulowalem i dziala super.
jak opdpale mam 1500rpm - po przejechaniu kilkuste metrow systematycznie spadaja - ssanie wylacza mi sie po ok 2km przy temp rzedu -10st. nawet jesli wskazówka temperatury nie osiagnei polowy. Obroty na biegu jalowym mnam 750-800 z wlaczona elektryka.
koło :mechanizmu linki: znajduje się śrubka regulacyjna od ssania - widać ją z góry - wykręcajac sprawisz ze obroty ssania beda malec - wkrecajac beda rosnac - tzreba to dobrac eksperymantalnie.
Mozna tez obracac aparatem ssania ale trzeba rozwiercac nity.
Oczywiscie nie musze mowic ze podstawa to szczelne przewody podcisnienia.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Logos
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: tor/byd Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Sty 2009 9:50 Temat postu: |
|
|
Ja mam tak. Jak stoi długo to odpala od kopnięcia i zero łachy z obrotami. Jak jest ciepły odpala niechetnie i przez kilkadziesiąt sekund najchętniej to by sobie zdechnął...
Myślę, że o ile wężyki są ok, filtr i inne rzeczy oczywiste też, przyczyna leży w:
- niewłaściwych wskazaniach czujnika temperatury (sam czujnik, bądź przewody)
- niewłaściwych wskazaniach przepływomierza (przepływomierz, bądź przewody)
Tak jest w innych samochodach i nie sądzę, aby nysa była tu jakimś wyjątkiem...
Pozdro
P.S
Oczywiście to dotyczy silników z ecu i przepływomierzem.
Nie wiem czy są nysy bez (za młody jestem ), ale ktoś pisał, że na gaźniku też jest ecu, jak jest ecu na bank jest czujka temp, nie wiem czy jest przepływka, czy z map bierze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Logos dnia 16 Sty 2009 10:03 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|