Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Sonda lambda do GTI gdzie kupić???
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Kwi 2009 12:16     Temat postu: Sonda lambda do GTI gdzie kupić???

Witam serdecznie, po zamontowaniu sekwencji i podłączeniu do komputera okazało się że moja sonda zakończyła swój żywot. Tzw. uniwersalne sondy są cyrkonowe natomiast w GTI jest trzy przewodowa tytanowa. Intercars nie posiada w ofercie natomiast w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym krzyknęli mi 600zł Evil or Very Mad Proszę o pomoc osoby które miały podobny problem i dały radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Kwi 2009 12:22     Temat postu:

bosch, ale nie pytaj do GTI , bo dostaniesz odpowiedź, że nie ma (tylko do pierwotnego montażu)... szukaj np. do P10 GT z dolną przepustnicą gazu - myślę, ze około 150/180 pln - też jest to uniwersalna i też trzy przewodowa. Jeszcze ci podpasuje z każdego sunny gti

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Kwi 2009 23:08     Temat postu:

gem napisał:
bosch, ale nie pytaj do GTI , bo dostaniesz odpowiedź, że nie ma (tylko do pierwotnego montażu)... szukaj np. do P10 GT z dolną przepustnicą gazu - myślę, ze około 150/180 pln - też jest to uniwersalna i też trzy przewodowa. Jeszcze ci podpasuje z każdego sunny gti

Dzięki wielkie mam pytanie czy ta sonda podejdzie??? [link widoczny dla zalogowanych] Przepraszam że zawracam głowe ale czuje się w tym temacie zagubiony. A jak mam wydać 200zł to wolę się upewnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Kwi 2009 23:23     Temat postu:

Marecki900 napisał:
gem napisał:
bosch, ale nie pytaj do GTI , bo dostaniesz odpowiedź, że nie ma (tylko do pierwotnego montażu)... szukaj np. do P10 GT z dolną przepustnicą gazu - myślę, ze około 150/180 pln - też jest to uniwersalna i też trzy przewodowa. Jeszcze ci podpasuje z każdego sunny gti

Dzięki wielkie mam pytanie czy ta sonda podejdzie??? [link widoczny dla zalogowanych] Przepraszam że zawracam głowe ale czuje się w tym temacie zagubiony. A jak mam wydać 200zł to wolę się upewnić.


No temat warty rozgryzienia, mnie też frapuje ten temat.
Z tego co widać w opisie tej aukcji ta sonda od boscha podchodzi pod p10 gt ale i pod micre 1.0, natomiast nic nie ma o almerce gti czy sunnym gti (o naszej setce nawet nie pomnę Razz) - trochę to dziwne.

Gem ty wymieniałeś sondę w swoim gti? jak tak to podaj troszkę więcej szczegółów w tym temacie, tzn. czy faktycznie bosch, czy faktycznie uniwersalna, a najlepiej nr katalogowy boscha Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Kwi 2009 21:26     Temat postu:

za dwa dni Wam napisze Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Kwi 2009 22:52     Temat postu:

Czekamy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Kwi 2009 18:37     Temat postu:

no i sonda w domu...
od początku... mowa o Boschu...
Z dwu niezależnych źródeł, ta sama informacja - sonda uniwersalna i sonda dedykowana, to ta sama sonda...tylko dedykowana jest plug&play, a do uniwersalna, kończy się nie obrobionymi kabelkami...ale dostajemy w opakowaniu cały zestaw montażowy i możemy kabelki sami sobie zarobić i podłączyć do naszych wtyczek..myślę, ze różnica w cenie (chyba lekko ponad 100 jest tego warta).
Bsch w swoich katalogach, jak i katalogach wewnętrznych przy 100 NX SR20DE, ma adnotacje - tylko do pierwotnego montażu, więc nie do dostania. Po tej informacji zapytałem coobcia, od czego może pasować i to odp: "sondy jakie go ciebie pasują to z P10 GT z dolną przepustnicą gazu (silnik wygladający jak twoj), jeszcze ci podpasuje z kazdego sunny gti "
więc udałem się do miejsca od sond Wink i zakupiłem.
nr kat. 0 258 986 502 - sonda uniwersalna - 220 pln
daj Boże, żeby to było to Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 16 Kwi 2009 18:37 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 16 Kwi 2009 20:35     Temat postu:

gem napisał:
no i sonda w domu...
od początku... mowa o Boschu...
Z dwu niezależnych źródeł, ta sama informacja - sonda uniwersalna i sonda dedykowana, to ta sama sonda...tylko dedykowana jest plug&play, a do uniwersalna, kończy się nie obrobionymi kabelkami...ale dostajemy w opakowaniu cały zestaw montażowy i możemy kabelki sami sobie zarobić i podłączyć do naszych wtyczek..myślę, ze różnica w cenie (chyba lekko ponad 100 jest tego warta).
Bsch w swoich katalogach, jak i katalogach wewnętrznych przy 100 NX SR20DE, ma adnotacje - tylko do pierwotnego montażu, więc nie do dostania. Po tej informacji zapytałem coobcia, od czego może pasować i to odp: "sondy jakie go ciebie pasują to z P10 GT z dolną przepustnicą gazu (silnik wygladający jak twoj), jeszcze ci podpasuje z kazdego sunny gti "
więc udałem się do miejsca od sond Wink i zakupiłem.
nr kat. 0 258 986 502 - sonda uniwersalna - 220 pln
daj Boże, żeby to było to Twisted Evil


a co Cię zmusiło do wymiany sondy ? jakie objawy ??

Pozdrawiam,
G.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Kwi 2009 20:40     Temat postu:

hmm, z NGK to oznaczenie OTD2F-3K1, ale cena jest lekko zaporowa 420pln Shocked, oby ten Bosch spasił...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Kwi 2009 21:49     Temat postu:

gem napisał:
no i sonda w domu...
od początku... mowa o Boschu...
Z dwu niezależnych źródeł, ta sama informacja - sonda uniwersalna i sonda dedykowana, to ta sama sonda...tylko dedykowana jest plug&play, a do uniwersalna, kończy się nie obrobionymi kabelkami...ale dostajemy w opakowaniu cały zestaw montażowy i możemy kabelki sami sobie zarobić i podłączyć do naszych wtyczek..myślę, ze różnica w cenie (chyba lekko ponad 100 jest tego warta).
Bsch w swoich katalogach, jak i katalogach wewnętrznych przy 100 NX SR20DE, ma adnotacje - tylko do pierwotnego montażu, więc nie do dostania. Po tej informacji zapytałem coobcia, od czego może pasować i to odp: "sondy jakie go ciebie pasują to z P10 GT z dolną przepustnicą gazu (silnik wygladający jak twoj), jeszcze ci podpasuje z kazdego sunny gti "
więc udałem się do miejsca od sond Wink i zakupiłem.
nr kat. 0 258 986 502 - sonda uniwersalna - 220 pln
daj Boże, żeby to było to Twisted Evil


Czy kolory przewodów są takie same jak te oryginalne???
Daj znać czy po założeniu wszystko jest w porządku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 7:46     Temat postu:

nie wiem, jakie kolory maja ori przewody... z tego co pamiętam (ale ma pamięć jest mocno zawodna), to przy tej sondzie są dwa białe i jeden czarny..... chyba. Oglądałem wczoraj kilka urządzeń z różnymi kablami i mogę mieć teraz jakąś nakładkę fałszu w pamięci Wink
oczywiście jak zamontuje, to zdam relację, jak to funguje.

Jasmin - wymiana sondy oprócz tego, że uważam, że już należałoby wymienić (ori sonda z przebiegiem licznikowym minimum 185 k km nie musi już wcale działać jak należy, są części i płyny, które należy wymieniać...jedne częściej..inne rzadziej),
to jest to jedna z rzeczy, którą robię w moim projekcie obniżania spalania.

pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 17 Kwi 2009 7:49 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marecki900




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica.
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 14:24     Temat postu:

GEM na sondę przyjmuje się ok 160000km. Jej sprawność można sprawdzić po podłączeniu do kompa. Moja ledwo zipie. Zainteresowanym polecam aby lepiej zrozumieć działanie samej sondy.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 17 Kwi 2009 14:52     Temat postu:

gem - czemu pytam ?

Bo diagnostyka zgodnie z manualem mówi, że moja sonda jest ok (więcej niż 5 cykli na 10 sekund wg kodów). ale bydle pali 11l/100 i nigdy nie chce mniej (fakt, pomykam często, ale na krótkich trasach). moja lambda ma 240k stąd wniosek - trza wymieniać. Tylko pytanie czy to że daje sygnały często oznacza, że daje sygnały dobre ? Bo chyba prócz dawania lub nie sygnału, ważny jest też przedział napięć w jakim sonda pracuje.

Sonda ma tak jak napisałeś 2 białe i jeden czarny i nie ma znaczenia jak się je połączy byle białe z białymi czarny z czarnym.

Pozdrawiam,
G,.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 14:59     Temat postu:

jak moje bydle będzie palić 11/100 to projekt minimalizowania spalania uznam za udany Wink

po przybyciu do domu potwierdzam: dwa kable białe i jeden czarny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 17 Kwi 2009 15:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 17 Kwi 2009 16:19     Temat postu:

Jasmin napisał:
Tylko pytanie czy to że daje sygnały często oznacza, że daje sygnały dobre ? Bo chyba prócz dawania lub nie sygnału, ważny jest też przedział napięć w jakim sonda pracuje.


Z rok temu robiłem ostatni raz u siebie diagnostykę wg kodzików i wyszło że lambda niby ok. Między czasie jednak zaopatrzyłem się w ustrojstwo zwane na allegro "interfejsem diagnostycznym" domowej roboty do silników SR - następnie kabel do lapka, program Nissanowski Consult i dawaj co wyskoczy. No i wyskoczyło wszystko cacy oprócz oczywiście sondy. Pytanie tylko na ile na tą diagnozę miał wpływ fakt, że mam instalację lpg. Ale na mój mieszczański rozum, wtedy i tym bardziej obecnie, gdy jeździłem na benie to lambda nie była emulowana przez lpg. Zatem diagnozy Consulta nie miało by co zaburzyć. Tym samym jestem skłonny zaryzykować tezę, że mam padniętą lambdę, na co wskazywało by także spalanie beny na poziomie 13-15 litrów po mieście.

gem napisał:
jak moje bydle będzie palić 11/100 to projekt minimalizowania spalania uznam za udany Wink


Też w moim przypadku uznał bym to za bardzo dobry wynik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin