Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Paź 2013 20:26 Temat postu: [SR20DE] 100nx gti awaria silnika |
|
|
witam,
wczoraj wieczorem konczac przejazdzke (dosyc ostra) jechalem do domu na 5 biegu przy predkosci ok 80kmh
nagle cos du pło i silnik zgasl, nie da sie teraz go odpalic (na pewno nie jest to wina akumulatora bo jest dobry i nawet na kablach nie chce odpalic)
na pych nie chce probowac bo moze zaszkodzic
po sciagnieciu pokrywy zaworow nie zauwazylem niczego niepokojacego np. od strony rozrzadu albo walkow rozrzadu
silnika nie da sie obrocic nawet przykladajac klucz do walka rozrzadu
cos go zablokowalo
gdzie szukac przyczyny ? moze rozrusznik sie zacial ? albo zatarty silnik ?
wrzucam filmik z proba uruchomienia pojazdu
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
delus8307
stary wyjadacz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz City Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Paź 2013 7:51 Temat postu: |
|
|
Kola zblokowalo ? Da się go wyklęszczyc z biegu i przepchnac ? Wywal rozrusznik i zobacz czy da sie go obkrecic kluczem na kole pasowym. Jesli nie to czeka Cie rozbieranko motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Paź 2013 11:04 Temat postu: |
|
|
normalnie skrzynia dziala biegi wszystkie wchodza
na luzie go holowalismy do garazu
dzisiaj zobacze ten rozrusznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Paź 2013 18:22 Temat postu: |
|
|
Coś zblokowało wał? Odkręć miskę olejową i zerknij
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2013 15:31 Temat postu: |
|
|
jezleli wał siękręci to może poszukaj przyczyny przy połączeniu masa-karoseria kumpel miał podobny problem w jakimś fordzie.... może pomoże ale spróbowaćnie zaszkodzi ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2013 15:52 Temat postu: |
|
|
wal sie nie kreci wlasnie
wczoraj udalo mi sie wyciagnac silnik
dzisiaj bede go rozbieral i zobacze co tam sie stalo
ale z tego co udalo mi sie zobaczyc przez jakies szczeliny to tlok numer 2 jest calkowicie suchy - tak jakby chodzil bez zadnego smarowania (to samo jego korbowod)
a w misce olejowej znalazlem mala czesc i nie wiem co to jest
zrobie zdjecia i wstawie tutaj to moze ktos rozpozna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2013 16:00 Temat postu: |
|
|
pewnie pierścień puścił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2013 20:14 Temat postu: |
|
|
nieciekawie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2013 20:54 Temat postu: |
|
|
Eee tam nie ciekawie, to że kiedyś silnik odda to wiadome, pytanie kiedy Nie ma co się dołować, tylko popatrzeć na to z perspektywy, że jest okazja by coś zrobić lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 16:07 Temat postu: |
|
|
juz wszystko jest jasne
silnik rozebrany na stole lezy
panewka glowna miedzy 1 a 2 cylindrem obrocona
panewka korbowodowa na 2 tloku zmasakrowana (przepalona, zmiazdzona itp) ogolnie kaszana
dodatkowo przy demontazu udalo mi sie popsuc kilka pierscieni ale to i tak by bylo wymienione
silnik juz kiedys byl naprawiany (szlif walu i nowe panewki - nie wiem jaki wymiar bo nie ja robilem)
co w takim przypadku zrobic ?
co moglo byc przyczyna takiej awarii ?
czy wal sie nie wygiął ? czy korba nr 2 sie nie odksztalcila ?
co z blokiem ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyla dnia 01 Lis 2013 16:12 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
staszekf123
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 16:54 Temat postu: |
|
|
Rozkręć wszystko, wymień co trzeba i najlepiej suwmiarką pomierz czy wszystkie korbowody są takie same, w sensie czy nie powyginane, długość itp. Blok to musisz wyjąć tłoki i zobaczyć czy nie ma jakichś większych rys. Wał możesz sprawdzić u tokarza, ja miałem podobny problem, to znajomy tokarz wkręcił go w tokarkę i sprawdził czy nie ma bić, ewentualnie możesz podjechać do jakiegoś warsztatu, sądzę że za flaszkę Ci sprawdzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 17:04 Temat postu: |
|
|
wszystko jest juz rozkrecone
pomierze to i sprawdze ile umiem sam a reszta do warsztatu
zastanawia mnie tylko kwestia co bylo przyczyna takiej awarii ?
bo poskladam silnik na nowych czesciach i za 1kkm bedzie to samo ?
jak w tym silniku realizowane jest smarowanie panewek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
staszekf123
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 17:12 Temat postu: |
|
|
Chyba jak w każdym samochodzie - smaruje je olej z misy. Ciśnienie oleju sprawdź, mógł też olej być przypalony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 17:16 Temat postu: |
|
|
lepiej szukać drugiego silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tyla
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2013 17:22 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
bardzo polecam ten artykul
teraz juz wiem, ze panewki sa smarowane przez otwory i kanaliki w wale korbowym aczkolwiek nie wiem jaka droga jest wtlaczany w niego olej pod cisnieniem
nowego silnika nie chce szukac bo sa dosyc drogie i stan watpliwy zazwyczaj
robocizne mam za free bo sam wszystko robie
tylko czesci i jakies dokladniejsze operacje typu szlif walu bede mnie kosztowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|