Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawo64
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Paź 2012 20:34 Temat postu: [SR20DE] Problem z układem chłodzenia |
|
|
Witam, mam pewien problem jestem po wymianie chłodnicy, zalałem układ płynem ale mam pewien problem. Wg mechanika mam za duże ciśnienie w układzie (stwierdził to po twardych wężach dochodzących do chłodnicy) oraz coraz bardziej przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym(tym do którego wlewa się płyn). Silnik podczas jazdy się nie grzeje utrzymuje stałą temperaturę przynajmniej podczas takich 20-30 minutowych przejażdżek. Gość stwierdził że może to być walnięta uszczelka pod głowicą. Co Wy o tym myślicie? Jakieś podpowiedzi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
eR.
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 1:38 Temat postu: |
|
|
Powiedz mu żeby się popukał w głowę i sprawdź pompę rozprowadzającą płyn po układzie chłodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 7:38 Temat postu: |
|
|
Nie negujmy bezzasadnie. Ja kiedyś tak miałem w Peugeocie 306 że płynu przybywało i właśnie była uszczelka pod głowicą. Może "przybywało" to niedokładne określenie, gdyż sytuacja wyglądała tak że poprzez pęknięcie w uszczelce głowicy gazy wydechowe dostawały się do układu chłodzącego i "wypychały" płyn czego efektem było podnoszenie się poziomu w zbiorniczku wyrównawczym (306 nie odpowietrzał się automatycznie).
Rzuć okiem jak wygląda płyn wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego, u mnie wtedy na dnie był czekoladowy kisiel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 9:45 Temat postu: Re: [SR20DE] Problem z układem chłodzenia |
|
|
pawo64 napisał: | coraz bardziej przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym |
a masz u siebie LPG ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawo64
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 14:30 Temat postu: |
|
|
tak, mam lpg. Nie no kolor ma zielony tak jak nówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 15:45 Temat postu: |
|
|
to jest szansa ze reduktor może puszczac gaz do układu chłodzenia
u mnie tak było
na początku tez nie grzało się nic tylko płyn w zbiorniczku pod korek siedział
przejedz się tylko na benzynie i sprawdz co w zbiorniczku słychac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawo64
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 18:44 Temat postu: |
|
|
niestety na benie to samo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 18:58 Temat postu: |
|
|
eR. napisał: | sprawdź pompę rozprowadzającą płyn po układzie chłodzenia. |
pompa wody gdyby nie działała zagotowałby silnik po kilku chwilach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eR.
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 21:20 Temat postu: |
|
|
A powiem ci że nie koniecznie bo u mnie siadła i normalnie wszystko chodziło nie grzało się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
polu
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: włocek city Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Paź 2012 23:34 Temat postu: |
|
|
jak siadzie pompa to gubi wode a nie przybywa a temp w normie tylko ok pol litra na 100 km brakuje podczas pracy na rozgrzanym silniku moze byc centymetr dwa wyzszy stan niz na zimnym to morma jak silnik wystygnie poziom spadnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2012 23:03 Temat postu: |
|
|
Czasami zdarza się tak, że przy uszkodzonej uszczelce pod glowica oddaje pierwsza wlasnie chlodnica, zwłaszcza jezeli jest spruchniała czyt. słaba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lis 2012 16:11 Temat postu: |
|
|
pawo64 Na ciepłym silniku odkręć korek od zbiornika wyrównawczego i porządnie przegazuj auto.
Jak ze zbiorniczka tryśnie fontanna to uszczelka pod głowicą.
Spaliny dmuchają w kanał chłodzący.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawo64
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Knurów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lis 2012 18:27 Temat postu: |
|
|
Jednak głowica i przy okazji pierścienie bo też były zniszczone.
edit.
Złośliwość rzeczy martwych jest dobijająca. Odebrałem wczoraj auto od mechanika i nacieszyłem się nim 5 minut. Już myślałem że po tak generalnym remoncie silnika już będę mógł bez żadnych obaw jeździć i robić moją setką kolejne tysiące kilometrów.. ale nie .. okazało się że po generalce prawdopodobnie coś stało się z pompą olejową.. bo ciśnienie oleju jest masakrycznie niskie.. oczywiście filtr i olej świeżutki ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawo64 dnia 04 Lis 2012 9:05 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|