|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lis 2016 14:37 Temat postu: Kupujemy 100NX - poradnik kupującego |
|
|
Typowe usterki Nissana 100NX:
- uszkodzony pierwszy bieg nawiewu - naprawa prosta, trzeba przelutować płytę z opornikami, koszt zerowy jeśli ktoś ma lutownicę i godzinę czasu
- niedziałająca tylna wycieraczka - zazwyczaj problem leży w silniczku, ale nie ma od tego zasady. U niektórych pomaga "rozruszanie" wycieraczki
- uszkodzony ABS
Przy kupnie generalnie należy zwrócić szczególną uwagę na korozję. W pierwszej kolejności atakuje ona od wewnątrz progi. Spowodowane jest to zatkanymi odpływami z progów, a sytuację jeszcze potęguje rozwiązanie odprowadzania wody z targi właśnie do progów. Jeśli korozję widać na wierzchu, to znaczy że sytuacja jest 10x gorsza niż się wydaje. Reperaturki progów najlepiej pasują od Corolli z końca lat 80, ale mimo wszystko wymagają pewnych modyfikacji przez blacharza. Drugim miejscem, na które należy zwrócić szczególną uwagę są tylne błotniki. Od strony koła zazwyczaj wyglądają OK, a po uderzeniu palcem lub śrubokrętem od strony bagażnika da się przebić zerową warstwę metalu. Jeśli tylne pasy podczas rozwijania są brudne znaczy to że przez dziury w błotnikach tylnych leci na nie woda w czasie jazdy. Korozji należy szukać też szczególnie pod osłonami progów (nakładki GTi zasłaniają skorodowane progi).
Jeśli w czasie jazdy słychać, że zawieszenie wydaje niepokojące dźwięki w postaci głuchych stuków, to prawdopodobnie do wymiany są łączniki stabilizatorów. Dosyć często należy je wymieniać, ale sama wymiana nie jest szczególnie droga.
Świecąca kontrolka ABSu zazwyczaj oznacza uszkodzony czujnik. Najczęściej jego okablowanie. Jeśli masz w 1.6 ABS (tył tarcze) to możesz mieć problem z dostaniem zestawów regeneracyjnych do hamulca ręcznego - nie występują na rynku wcale.
Gigantyczne spalanie w silniku 1.6 GA16DS (gaźnik) - do wymiany są wężyki podciśnienia, sterujące gaźnikiem. Parcieją ze starości. Jeśli ktoś wcześniej gaźnik rozregulował to z jego ponownym ustawieniem będziesz mieć spory kłopot, gdyż mało kto potrafi to zrobić porządnie (wymagane narzędzia i spora wiedza).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|