Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2011 19:26 Temat postu: amortyzatory itp |
|
|
ogolnie mam do zainwestowania w nisana 1000 zl na naprawe zawieszenia, co powinienem zrobic amorki do wymiany na bank co do tego jeszcze sie robi bo nie przerabialem tego jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2011 19:48 Temat postu: |
|
|
łączniki stabilizatorów wymieniaj na dzień dobry- koszt nieduży a różnicę odczujesz, sprawdź wahacze, tuleje, jak będziesz miał rozebrane wszystko to obadaj sprężyny bo widziałem już na własne oczy skorodowane w setce (na szczęście nie w mojej). na zawieszeniu nie oszczędzaj, bo to Twoje życie i tych co z Tobą jadą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2011 19:49 Temat postu: |
|
|
Siema, za tę sumkę to zależy co masz w nim zrobionego. Robisz sobie amorki, to koszt od bodajże 150zł(najtańsze do wersji bez ABS'u)za sztukę do tego osłonki, robocizna około 500zł już zainwestowane. Ja bym wymienił linkę od ręcznego, siłowniki klapy, przewody WN i pieniążków by nie było. W sumie to wszystko przerabiałem. Życzę miłej zabawy i pozdrawiam, nekoro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2011 20:12 Temat postu: |
|
|
nekoro ręczny i klapa nie są ważne, silnik też nie musi być sprawny, a po raz kolejny powtórzę że zawieszenie, hamulce i opony = życie. wyśmiejcie mnie teraz.
paxon jeśli w/w przeze mnie elementy będziesz miał ok to baw się w pierdoły, ale na razie sprawdź chociaż czym jedziesz, żebyś miał świadomość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2011 20:48 Temat postu: |
|
|
przyznam szczerze ze zaniedbalem furke i chce odkupic winy;] dzieki za porady wlasnie znajomy wyminil mi na letnie wkoncu po wymianie amorkow zrobi zbieznosc i gitara.
amorki zastanawialem sie nad tymi i tymi nic o nich nie czytalem ale cena i firma robi swoje chyba nie ?
[link widoczny dla zalogowanych]
ale z mila checia chcialbym tansze, nie znam sie na tym w ogole .
mialem wczesniej takie
[link widoczny dla zalogowanych]
jak zamontuje nowe ale inne tansze czy odczuje znaczna roznice jak na starych kiedy byly nowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2011 22:19 Temat postu: |
|
|
Kayaba to b. dobre amortyzatory. Moje tylne mają 10 lat i ~73% sprawności (no ale mało jeżdżę).
Warto pewnie obejżeć tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, gumki stabilizatorów. To wszystko to takie gumowe elementy, które z wiekiem parcieją i tracą sztywność. Każda z tych dupereli gdy się zestarzeją obniża jakość prowadzenia samochodu o powiedzmy 1%, a elementów jest kilkanaście albo więcej. Kilkanaście procent to naprawdę czuć, gdy się szybciej jeździ to auto jest albo galaretą albo sztywne. A sztywne jest, gdy elementy gumowe są w należytej kondycji.
Tzw. tanich amortyzatorów nigdy nie miałem, tu nie poradzę, ale chyba lepiej zwykłe olejowe przyzwoite amory + nowe gumeczki zawieszenia niz wy...ane w kosmos ultra sr + zużyta reszta zawieszenia.
Na gazowych amortyzatorach można zaoszczędzić. Owszem, one są lepsze od zwykłych olejowych, ale to misja dla wybranych. Do tego potrzebny jest bolid wyposażony w ultra mega gazowe amortyzatory + długa prosta wyłożona kocimi łbami. W takich warunkach amortyzatory gazowe wykazuja swoją wyższość nad olejowymi, gdyż popierdzielając 120-180 km/h(po kocich łbach) zwykłe amortyzatory mogą się spienić i stracić sprawność a gazowe - nie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miskowski dnia 21 Lip 2012 18:23 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Maj 2012 17:48 Temat postu: |
|
|
Dołączam się do tematu.
Chciałbym was spytać jakie kupić najtaniej amortyzatory tył do mojej setki z ABS'em, czy np te pasują [link widoczny dla zalogowanych] i te w podobnych cenach? Bo w kazdym ogłoszeniu napisane jest -ABS a w ogłoszeniu takim za 300zl jest +ABS. Jaka to różnica i czy można dostać tanio takie ktore pasują z ABS'em?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Maj 2012 20:25 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam te do ABS maja zaczep na przewód którego te bez ABS nie mają
taka różnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Cze 2012 20:42 Temat postu: |
|
|
Witam, powiedzcie mi koledzy czy te amorki [link widoczny dla zalogowanych] będą pasowały do mojej setki 1.6 91r z ABSem i antilockiem? Ogolnie jaka jest roznica w amortyzatorze z abs i bez? chodzi tylko o mocowanie przewodu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek dnia 04 Cze 2012 20:45 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz1
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Cze 2012 23:15 Temat postu: |
|
|
tomek napisał: | Witam, powiedzcie mi koledzy czy te amorki [link widoczny dla zalogowanych] będą pasowały do mojej setki 1.6 91r z ABSem i antilockiem? Ogolnie jaka jest roznica w amortyzatorze z abs i bez? chodzi tylko o mocowanie przewodu? |
w sumie na aukcji jasno jest napisane
Kod: | NISSAN 100NX B13 1990-1998 1,6 BEZ ABS |
Tak, różnią się mocowaniem przewodu
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomek
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Cze 2012 9:50 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nxturbo
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 06 Cze 2012 11:15 Temat postu: |
|
|
Jak jesteśmy przy temacie chciałem się zapytać czy amortyzatory w gti są takie same jak w 1.6 z ABS ?? czy czymś się różnią ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yetizlasu
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 24 Mar 2014 18:18 Temat postu: |
|
|
Witam!
Polaczam sie pod temat, sprawa wyglada tak mam Sunny rozbitego z ktorego moge czerpac czesci garsciami, i pytanie jest nastepujace czy tylne zawieszenie amortyzatory itd wejda do nx'a ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Mar 2014 18:23 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wg strony wyżej niestety nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Mar 2014 20:08 Temat postu: |
|
|
Że niby gdzie są różnice między N14, a B13? Bo jak siedzę w sunniaczach i nx'ach 14 rok to nie zauważyłem... DS = DS, DS z ABS = DS z ABS itd. Wyjątek stanowi Y10, czyli Sunny kombiak, który ma deczko inną budowę zawiechy z tyłu.
Zamienność wersji bez i z ABS też jest wykonalna, przodowi z bez, a do abs trzeba zmotać łapki pod przewód czujnika, tudzież go wywalić , a tył szlifnąć gwint amora, lub nawiercić mocowanie i viole.
Jedyne większe problemy na jakie można się natknąć przy mieszaniu amorami z wersji do wersji to przy glebieniu powyżej 40mm wychodzą, ale to już sobie takie info zostawiam co i jak przerobić, by posadzić niżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|