|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Cze 2010 13:33 Temat postu: |
|
|
1 gen to zwykła instalacja "na śrubę", montowali taki np. w starych polonezach. Skład ustawia się śrubą na stałe i tyle.
2 gen to już instalacja z komputerkiem. Ma elektroniczne sterowanie składem mieszanki poprzez analizę składu spalin przez sondę lambda. Szeroko stosowane w autach także z wtryskiem. W tej instalacji już było do czego podpiąć laptopa Zazwyczaj widać gdzieś jakąś puszeczkę z napisem że czytnik od lambdy, przykład takiego komputerka to popularny STAG-XL.
3 gen to sekwencja; dalsze to już wtrysk fazy ciekłej i inne.
BLOS nie używa do swojego ustawiania odczytów z lambdy i dlatego można go stosować już w I gen LPG. Jeśli ktoś ma II gen to po prostu olewa się kompa od gazu i tyle.
Regulację/ustawienie blosu robi się przez dobór średnicy dolotu do niego, wielkość slitu. Czasem ciężko jest z tym dojść do ładu, ale zazwyczaj się udaje po jakimś czasie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 01 Cze 2010 13:34 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Cze 2010 14:04 Temat postu: |
|
|
i tyle na temat ! ! !
dzieki Thomsonicus , jak ja lubie takie sensowne odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Cze 2010 20:30 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Ciekawi mnie wykres momentu na LPG przed i po blosowaniu i w porównaniu z Pb, bo 110 oktanów gazu jednak robi swoje i możliwe że trochę dół podciągnie.
Trzeba pogooglować Wydaje mi się że na stronach NKP były wykresy na mikserze i na blosie z Primer GA16DE. Jedyna różnica że dłuższy wydech, ale odjąć parę Nm sami sobie potrafimy, hehe |
A może po prostu trzeba przeczytać cały niniejszy wątek, zamiast szukać po googlach, najciemniej jest zawsze pod latarnią, odsyłam do podstrony 3. Z zamieszczonych tam moich wykresów z hamowni wynika, że przynajmniej w 2.0 rozkład krzywej momentu prawie w ogóle się nie zmienił po wywaleniu mikserka, a wrzuceniu w jego miejsce blosa. Jedyna zmiana to wzrost wartości liczbowej o 20 Nm i oczywiście mocy o ok. 20 kunia, które to wartości otrzymujemy dzięki odetkaniu dolotu poprzez wywalenie mikserka (należy pamiętać że blos to delikatna bo delikatna, ale jednak nadal zwężka w dolocie).
Analizując u mnie pod lupką przebieg krzywej momentu można co najwyżej pokusić się o stwierdzenie, że po zastosowaniu blosa wzrósł delikatnie drugi grzbiecik (w wyższym przedziale obrotów), względem tego co było przy mikserku, a co za tym idzie tak jakby pojawiło się bardziej zauważalne wgłębienie w przedziale 3300-4300 obrotów.
PS. Liczba oktanowa w LPG jest uzależniona od procentowego udziału poszczególnych węglowodorów w 1 litrze paliwa. Uściślając im większy udział węglowodorów nasyconych takich jak: propan, n-butan a przede wszystkim izobutan tym więcej oktanów, natomiast im większy udział węglowodorów nienasyconych takich jak: propen czy buteny, tym tych oktanów mniej. Największy syf to dieny, ale tych na szczęście jest jak na lekarstwo lub w ogóle. W naszych warunkach rynkowych (czytaj w tym LPG które jest sprzedawane u nas na stacjach), oktany zazwyczaj nigdy nie przekraczają wartości 100 (wg jednostki badawczej RON), bo wg motorowej liczby oktanowej LOM (MON) wartość oktanowa LPG wynosi ok. 90 (wg prawa nie może być mniejsza niż 89). Dla porównania Pb95 wg RON ma 95, a wg MON 85 oktanów, natomiast Pb98 odpowiednio 98 (RON) i 88 (MON).
Ponadto warto nadmienić, że wartość opałowa LPG jest znacznie mniejsza niż Pb (24 względem 38 MJ/l), stąd zauważalna niższa moc uzyskiwana przez ten sam silnik podczas jazdy na LPG, względem jazdy na Pb.
Chcecie jeździć szybko, jeździjcie na benzynie, chcecie jeździć ekonomicznie jeździjcie na LPG. Chcecie jeździć ekonomicznie i w miarę szybko, wywalajcie mikserki i wstawiajcie blosa lub zakładajcie sekwencję, innych opcji nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
polu
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: włocek city Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Cze 2012 21:02 Temat postu: |
|
|
szybkie pytanie chce zalozyc blos do ds'a z racji tego ze blos jest z auta o duzej pojemnosci i ma duzy slit bede wsadzal zestaw naprawczy z gwizdkiem i pytanie jaki gwizdek do 1.6 zazwyczaj w nowym blosie jest slit "D"-zwiekszony przeplyw...
ja wybieram mieczy slitem E-normalny przeplyw a D jaki jest u was i jak sie sprawuje w pn dojdzie stozek i bede skladal do kupy ...
i jeszcze jedno co zrobiliscie z wezem idacym chyba do egr z puszki powietrza ??
wiem ze zatkac wszystkie podcisnienia i filtr na odme lub polaczyc odme z filtrem
dzieki i pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jadak
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Paź 2012 12:35 Temat postu: |
|
|
mam taki mały problem. Byłem u gazownika (bardzo dobrego zresztą) żeby wycenił montaż instalacji LPG do mojego NXa, Zaznaczam, że odrazu mówiłem o blosie, natomiast gazownik wogóle nie widzi miejsca żeby zamontować pod machą blosa, a wiem, że sporo na tym forum jeździ NXów z blosem, czyli wiem, że się da na 100%. Mam prośbę: jeśli ktoś z Was by wrzucił tu albo przesłał fotki z blosem u siebie pod machą bym był bardzo wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
polu
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: włocek city Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Paź 2012 17:53 Temat postu: |
|
|
lewy uzywanie zdjec bez zgody autora jest karane na 1szej foci to moj ds jak widac sie da wsadzic blos jak kolega chce to zapraszam do siebie na montaz podtlenku lpg lacznie z blosem co do kosztow to
instalacja 1200
blos 400
kolanka,lacznik ok 80zl
pozostaje rura i stozek
oczywiscie homologacja
swiezy zbiornik z dokumentem na 10 lat
faktura na montaz oraz gwarancja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Paź 2012 11:08 Temat postu: |
|
|
czekam na ukaranie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|