Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 14:13 Temat postu: chlodnica powietrza/intercooler do 16DE bez turbo |
|
|
witam,w czasie ostatnio panujacych upalow silnik mojego nissana traci czesc swojej mocy,jest slabszy i bardziej zamulony,dzieje sie tak poniewaz zasysa gorace powietrze (z zewnatrz jak i rowniez spod maski) no i chcialbym zalozyc mala chlodnice powietrza by silnik dostawal zimne powietrze i lepiej pracowal.wiem ze do silnikow z turbo sie zaklada intercoolery,co myslicie by zalozyc rowniez do silnika bez turbo???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 15:22 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo ma to sens. Intercooler wsadza się by obniżyć temp powietrza za turbiną, a tam to powietrze ma ok. 450'C. Dobrze prawisz że ciepłe powietrze obniża sprawność silnika, ale te kilkanaście/dziesiąt stopni różnicy ciężko będzie normalnie obniżyć. Chyba tylko montując klimatyzację na dolot
Chyba najprostszym rozwiązaniem na początek to montaż CAI z dobrym odseparowaniem od ciepłoty silnika i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 17:42 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Nie bardzo ma to sens. Intercooler wsadza się by obniżyć temp powietrza za turbiną, a tam to powietrze ma ok. 450'C. Dobrze prawisz że ciepłe powietrze obniża sprawność silnika, ale te kilkanaście/dziesiąt stopni różnicy ciężko będzie normalnie obniżyć. Chyba tylko montując klimatyzację na dolot
Chyba najprostszym rozwiązaniem na początek to montaż CAI z dobrym odseparowaniem od ciepłoty silnika i tyle. | tylko nawet jak odseparujesz filtr od komory silnika nie zapomnij o tym że przy takich temperaturach jak dzisiaj mamy to i tak nic nie da bo będzie zasysać gorące powietrze z zewnątrz ... nie ma turbiny nie ma intercoolera takie moje zdanie wywalisz kasę na przeróbki i różnicy nie odczujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 20:39 Temat postu: |
|
|
Ok to intercooler juz wybilem sobie z glowy:P mam dolot ze stozkiem siegajacym dlugoscia az tak do akumulatora,nawet gdyby go jeszcze wydluzyc az do nadkola itp to i tak nici z zimnego powietrza bo na zewnatrz i tak go niema... dzisiaj z pracy jechalem z uchylona maska-a niech tam sobie lapie wiecej tlenu:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 20:42 Temat postu: |
|
|
Dobrze go odseparuj od powietrza krążącego wokół silnika i kolektorów wydechowych. Z zewnątrz powietrze może i ma 32'C, ale pewnie pod maską przekracza 60'C.
A z maską to uważaj żeby Ci na szybie nie wylądowała Bezpieczeństwo przede wszystkim. Chcesz kilka KM i Nm to odłącz EGR, przyśpiesz zapłon i wstaw wałki z DS zamiast jeździć z otwartą maską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalek
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14 Lip 2010 20:57 Temat postu: |
|
|
z doświadczenia mogę dodać że niedomknięta maska nie otwiera się do 140 możesz również wyciągnać rurę która będzie kierowała napływ zimnego powietrza powiedzmy z kratki w zderzaku na stożek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 21:26 Temat postu: |
|
|
w miescie w godz szczytu 80km/h nie da rady przekroczyc wiec maski mi nie urwie;) wogole to maske otworzylem by silnik lepiej sobie "oddychal" a nie z mysla o KM i Nm. EGR mam juz dawno zaslepiony metoda"20gr":p zaplon przyspieszony.kat wyciety.experymentalnie magnetyzery expander(za nie to mi sie oberwie cos czuje:D) myslalem by cos zrobic z paliwem(wydajniejsza pompa,regulator,wtryski,)ale narazie zbieram wiedze w tej kwestii.no wlasnie te walki od DS:jaka jest roznica miedzy walkami DE i DS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lip 2010 22:43 Temat postu: |
|
|
wałki z GA16DE mają krzywki o wysokościach ok: 39,3mm na ssącym i 39,8 na wydechowym, natomiast w GA16DS krzywki mają wysokości ok. 40,0mm na obu wałkach. Mają trochę agresywniejszą charakterystykę i lepiej otwierają zawory co przekłada się bezpośrednio na możliwości wypełniania/opróżniania cylindra i tym samym na sprawność silnika. To dość powszechna zmiana, przynosi niezłe efekty - w GA14DE zmiana wałków na te z GA16DS daje prawie 100KM mocy na kołach (łącznej oczywiście, nie samego wzrostu). Pamiętam Coobcio pisał o tym na NKP.
edit:
znalazłem jakieś dane nt. wałków:
auto krzywki napisał: | dolot GA16DS i GA14DS 39,980-40,070
dolot GA16DE i GA14DE 39,380-39,570
wylot GA14DS i GA16DS 39,880-40,070
wylot GA14DE 39,880-40,070 GA16DE 39,390-39,570 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 14 Lip 2010 22:53 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 4:15 Temat postu: |
|
|
ok dzieki,ja natomiast slyszalem o wersji SR 102 KM,ktory ma kolektor ssacy o wiekszym przekroju kanalu dolotowego(oznaczony nr 73)i wlasnie walki inne:
wersja 90KM-wydech:40mm dolot:39mm
wersja 102KM-wydech:41mm dolot:40mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 10:16 Temat postu: |
|
|
trochę odbiegamy od tematu...
Kolektory z oznaczeniem 74C były stosowane w Sunnych i Almerach gdzie GA16DE były dławione do 75KM przez zastosowanie węższego dolotu. Robili to po to by w Niemczech mieć niższą stawkę ubezpieczeniową, bo tam liczyła się moc. W 100NX zawsze były kolektory 73C i nie ma tego patentu.
Porównanie (fotki by Coobcio):
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 14:33 Temat postu: |
|
|
moj nissan jest z rynku niemieckiego i ma wersje 74C czyli 90KM i tyle jest wpisane w dowodzie rej. Gdyby w 100nx zawsze byly 73C to te auta by mialy 100KM a nie 90...
[link widoczny dla zalogowanych]
ten nissan to wersja SR 102KM z kolektorem 73C,mozna poznac te mocniejsze po tym ze nie maja sciaganego dachu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 15 Lip 2010 14:39 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 16:19 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | moj nissan jest z rynku niemieckiego i ma wersje 74C czyli 90KM i tyle jest wpisane w dowodzie rej. Gdyby w 100nx zawsze byly 73C to te auta by mialy 100KM a nie 90...
[link widoczny dla zalogowanych]
ten nissan to wersja SR 102KM z kolektorem 73C,mozna poznac te mocniejsze po tym ze nie maja sciaganego dachu. |
Dobrze gada ja też mam 74c i 90 koni.Na chamowni pokazało 91 koni i 135 momentu. Wtedy jeszcze nie miałem przestawionego zapłonu i usuniętego EGR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 20:43 Temat postu: |
|
|
75KM mialy sunny ale z silnikiem 1,4 a nie 1,6. u mnie po lekkich zmianach (kat/dolot/zaplon/egr)wyszlo na hamowni 93,5KM i 136Nm.liczylem na ciut wiecej ale przy moim przebiegu (dzis stuknelo290tys:D)to i tak sukces utrzymac fabryke;) troche zmienilismy temat a skoro wszystko wyjasnione to chyba mozna go zamknac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 21:52 Temat postu: |
|
|
a czy w DS mozna wymienic walki na jakies inne by dawały podobne korzysci jak w DE?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lip 2010 22:52 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | 75KM mialy sunny ale z silnikiem 1,4 a nie 1,6. |
Prawda, mój błąd. W każdym razie patent ten sam był w Primerze. 100NXy nie były blokowane.
Wałki to musiałbyś robić u kogoś na zamówienie, może u Świątka? Łatwiej/taniej przerobić kółka rozrządu na regulowane i tym kombinować na hamowni, poprzestawiać o pół czy 1/3 ząbka i pewnie 5-10KM dojdzie na całym wykresie, o Nm nie wspominając.
Nie jestem pewien czy w Sentrze w GA16DS nie były jakieś ostrzejsze wałki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|