Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madzia981
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: elblag
|
Wysłany: 14 Lis 2009 15:30 Temat postu: dużo pali |
|
|
witam posiadam nissanka od kwietnia i muszę powiedzieć ze mam problem z tankowaniem on jest po prostu nie na żarty latem mi palił dobrą 10\100 a teraz to nawet i ze 13-14
może mi powiecie w czym jest problem liczę się z tym że może nie umiejętnie biegi przerzucam może ktoś mi podpowie przy jakich obrotach w nim się przerzuca biegi powiem że dużo poruszam się po mieście
w aucie wymieniłam 2 mc tem
*świece
*filtr powietrza
*przewody
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 15:43 Temat postu: |
|
|
Spalanie zalezy od temeratury na dworze. To normalne, ze jak jest zimno to autko wiecej pali. Potrzebuje wiecej czasu aby sie rozgrzac. Dodatkowo jesli pokonujesz male dystanse to silnik nie nagrzewa sie wystarczajaco i przez to bierze wiecej pb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 14 Lis 2009 15:46 Temat postu: |
|
|
10-14l to normalne spalanie jak dla tego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 14 Lis 2009 15:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianS
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 15:49 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze - jaki masz silnik?
Takie spalanie może być normalne, jeśli dużo jeździsz na wysokich obrotach, czyli zmieniasz bieg powyżej 3.5 tys. W moim przypadku do tej wartości jest OK, powyżej, oczywiście, przyśpiesza się o niebo lepiej, ale jest to okupione wyższym spalaniem.
Druga sprawa - problem może leżeć w automatycznym ssaniu. Mogło się zablokować i stąd duże spalanie.
Inna opcja - jeździsz na krótkich dystansach (jak pisałaś - po mieście), silnik nie zdąży się nagrzać i spalanie automatycznie wzrasta. Wbrew pozorom przy takiej jeździe bardziej ekonomiczne okazuje się wkęcanie silnika na wyższe obroty, co pomaga mu w szybszym osiągnięciu prawidłowej temperatury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 15:55 Temat postu: |
|
|
a jak sondo lambda sie popsuje to nie ma wikszego spalania????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
madzia981
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: elblag
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:04 Temat postu: |
|
|
mam silnik 1.6 gaznik
czytałam w opiniach że ludzie przy oszczędnej jezdzie spalają 7-8 l
a co do obrotów to do 5 nie przekraczam 2 tys
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez madzia981 dnia 14 Lis 2009 16:08 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:26 Temat postu: |
|
|
hmm moze to dziwne ale ja zmieniajac biegi do 2tys to palil mi duzo jak zmienialem powyzej 3tys to palil mniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:30 Temat postu: |
|
|
madzia981 napisał: | mam silnik 1.6 gaznik
czytałam w opiniach że ludzie przy oszczędnej jezdzie spalają 7-8 l |
Bzdury zejsc do 7l przy gazniku uwazam za niewykonalne. Owszem na trasie jest to mozliwe i to bez wiekszych problemow ale w miescie ekhm nie. Pisze to z pelna swiadomoscia bo jezdzilem gaznikowcem.
madzia981 napisał: |
a co do obrotów to do 5 nie przekraczam 2 tys |
Daj pozyc temu silnikowi, pokaz mu od czadu do czasu wyzsze obroty. Nie zawsze jazda na niskich obrotach odbija sie pozytywnie na spalaniu. Z moich obserwacji wynika, ze w przypadku NX-a jest wrecz odwrotnie
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:31 Temat postu: |
|
|
mi 7.2 pali przy obrotach max 3.5 czasem jakies wyprzedzanie do 4.5 i jestem hapi, rzeczywiscie duzo ci pali jak na 1.6 ;p ale mam na wtrysku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianS
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:35 Temat postu: |
|
|
To możliwe, że cały czas jeździsz na ssaniu... W mieście silnik nie zdąży się porządnie nagrzać, zwłaszcza, że już przy 2krpm zmieniasz bieg. Spróbuj pojeździć tak, jak pisze kol. paxon, zmieniaj biegi przy wyższych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafciu
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 16:56 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | madzia981 napisał: | mam silnik 1.6 gaznik
czytałam w opiniach że ludzie przy oszczędnej jezdzie spalają 7-8 l |
Bzdury zejsc do 7l przy gazniku uwazam za niewykonalne. Owszem na trasie jest to mozliwe i to bez wiekszych problemow ale w miescie ekhm nie. Pisze to z pelna swiadomoscia bo jezdzilem gaznikowcem.
madzia981 napisał: |
a co do obrotów to do 5 nie przekraczam 2 tys |
Daj pozyc temu silnikowi, pokaz mu od czadu do czasu wyzsze obroty. Nie zawsze jazda na niskich obrotach odbija sie pozytywnie na spalaniu. Z moich obserwacji wynika, ze w przypadku NX-a jest wrecz odwrotnie
pzdr
rz |
Zgadza się! Sprawdzone w praktyce. Gaźniki dobrze wyregulowane spalają mniej benzyny, gdy są kręcone do 3.5-4 tys. obrotów. Chociaż wątpie czy będzie to spadek rzędu 3-4 litrów. Pozdrówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 17:43 Temat postu: |
|
|
mi pali 10l i obojetnie jak jezdze no moze jak bym deptal co chwila to duzo wiecej ale na miescie to 10 pije i nie ma znaczenia jak zmieniam biegi.ale sprobuje zmieniac jak kolega mowi od 3tys w gore
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 18:40 Temat postu: |
|
|
Ja po lekkich modyfikacjach mam na gaźniku sporo niższe spalanie (min 5.26, średnia comiesięczna: lato 6.8, zima 7.4 - tankuje zawsze pełny bak, więc raczej bez błędów liczone). (Jak byłem w wakacje we Wrocławiu to w obie strony plus pół dnia jeżdżenia po Wrocku miałem ~5.7 Nie jeżdżę też jak dziadek. Kilka moich obserwacji to:
- zauważyłem u siebie sporą różnicę spalania między E95 a E98. Tankuję E98 (ważne by czystą a nie z dodatkami jak w BP, Shell czy Statoil). Różnica między nimi to ok 1l/100km. Kiedyś liczyłem, że oszczędzam ok 8.5zł/tankowanie
- należy przyśpieszać w miarę dynamicznie, tak, aby później możliwie długo utrzymywać stałe obroty (po mieście jeżdżę ~60km/h na IV biegu)
- na miarę możliwości prędkość wytracać hamując silnikiem.
- przy zmianie filtra powietrza na K&N dedykowany (czyt. bez przeróbek - identyczny z naturalnym) spalanie spadło o ok 0.3 - 0.5l
- raz na jakiś czas (nie mniej niż raz na pół roku) przy okazji dłuższej trasy wlewam STP do benzyny (czerwone). Nie wiem, czy to ma wpływa na spalanie, ale w razie co piszę.
A teraz co do Twojego spalania. Trochę za wysokie. Szczegónie, że jak masz w profilu jesteś z Elbląga, czyli raczej częste korki odpadają. Jeśli to nie wina ciężkiej nogi to sprawdzenie zacząłbym od analizy spalin (mało warsztatów się na nią da namówić przy gaźniku, ale mi się udało kiedyś). Następnie poszukanie speca od gaźników, który sprawdzi wyregulowanie mieszanki. Rozumiem, że mogę wykluczyć podpięcie obciążającego sprzętu elektronicznego, lub wożenie złomu w bagażniku). Co do tego kiedy zmieniać biegi to wg. instrukcji obsługi dodawanej do autka (Seite 4-8 ):
1->2 25km/h
2->3 40km/h
3->4 65km/h
4->5 75km/h
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 14 Lis 2009 18:43 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lis 2009 23:55 Temat postu: |
|
|
ladny wyklad.oby sie sprawdzil kazdemu:)ile musi wynosic analiza spalin?dales filter K&N a jak bedzie stozkowy to tez moze duzo sie zmienic?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy dnia 14 Lis 2009 23:57 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Lis 2009 13:54 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o analizę spalin to chodzi, czy przy ciepłym silniku nie jest za bogata mieszanka. co do filtra to nie wiem, ale pewnie przy ustawieniu do niego gaźnika (nie wiem, czy ma ten sam przepływ powietrza co zwykły) może i da...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 15 Lis 2009 14:02 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|