Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

[GA16DE] Gaśnie na benzynie i gazie na zimnym silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2015 13:12     Temat postu: [GA16DE] Gaśnie na benzynie i gazie na zimnym silniku

Czy objawy które niżej wymienię mogą wskazywać na zużyte przewody wysokiego napięcia? Nie wiem kiedy były wymieniane. Świece nowe, kopułka wyczyszczona (styki były nieźle zaśniedziałe). Oto objawy:

- bardzo ciężko go odpalić, w zasadzie bez dodania gazu jest to niemożliwe
- po odpaleniu muszę trzymać go na obrotach inaczej gaśnie
- podczas jazdy gdy jeszcze jest zimny gaśnie w trakcie zmiany biegu, tj. podczas wciśnięcia sprzęgła, dojazdu do skrzyżowania i wciśnięciu hamulca
- podczas jazdy jest pewien moment do 3 tys może 4 tys obrotów jakby brakowało mu mocy a powyżej tych obrotów już jedzie płynnie
- gdy silnik jest ciepły te objawy nie występują tak często aczkolwiek zdarzy się niestety, że zgaśnie i na ciepłym jest go ciężko odpalić bez gazu.
- śmierdzi też strasznie benzyną jakby nie przepaloną
- strzela z wydechu na gazie

może to problem z ssaniem?

silnik na wtrysku GA16DE


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 29 Gru 2015 13:58 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2015 15:40     Temat postu:

Chmielu, zapomniałeś też dodać że Twoje auto kopci na niebiesko. Świece wyglądają OK? Bo jak są zawalone olejem, to masz rozwiązanie obu problemów: remont silnika.
Może być jeszcze kilka innych rozwiązań, np. padnięta sonda lambda. Albo sam układ podgrzewania. Na zimnym będzie podawała nieprawdziwe informacje, i auto będzie paliło dużo, dławiło się itd. Ale raczej na niebiesko by nie dymiło. Biało albo czarno to tak, ale nie niebiesko.
Trochę takie zgadywanie jest. Ja bym na Twoim miejscu wykręcił świece żeby sprawdzić czy mają standardowy kolor a nie są zalepione resztkami oleju. Zmierzyłbym także oporność sondy lambda. Ja w DSie miałem sondę bez podgrzewania, to na zimnym silniku podawała wartości typu -4V, a jej zakres pracy to 0 do 1V. W DE jest już chyba inna sonda, chyba z podgrzewaniem, bo ma 3 przewody.
Przewody zapłonowe można sprawdzić, czy nie są totalnie zużyte. Psikasz po nich wodą, tak że aż z nich płynie, i patrzysz czy nie widać przeskakujących z nich iskier, które świadczą o przebiciach i ich krańcowemu zużyciu. Manual podaje też oporność, którą powinny mieć (podają ile kiloomów na metr, i trzeba sobie policzyć) i można wtedy sprawdzić nieco dokładniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 29 Gru 2015 15:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Gru 2015 16:05     Temat postu:

do czyszczenia/sprawdzenia jeszcze pozostał Ci przepływomierz. on też lubi mieszkać gdy jest nie sprawny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptoku




Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śl-Imielin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Sty 2016 10:39     Temat postu:

Silniczek krokowy sobie wyczysc Tez tak miałem jak do skrzyzowania dojezdzałem to mi tez gasł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prosto




Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Sty 2016 18:45     Temat postu:

Wiele może Ci powiedzieć kolor spalin - jeżeli rzeczywiście jest niebieski to wina może leżeć po stronie oleju, który prawdopodobnie przedostał się do komór spalania. Ja na Twoim miejscu zdiagnozowałbym turbosprężarkę lub uszczelniacze zaworów. Co do uruchomienia silnika, poczytaj sobie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] może tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Sty 2016 18:50     Temat postu:

Prosto napisał:
Wiele może Ci powiedzieć kolor spalin - jeżeli rzeczywiście jest niebieski to wina może leżeć po stronie oleju, który prawdopodobnie przedostał się do komór spalania. Ja na Twoim miejscu zdiagnozowałbym turbosprężarkę lub uszczelniacze zaworów. Co do uruchomienia silnika, poczytaj sobie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] może tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.


W każdym GA16DE była turbosprężarka....

Możemy coś zrobić z tymi spamerami ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Sty 2016 7:18     Temat postu:

Jakoś ostatnio sporo tej gimbazy się porobiło. Niby piszą na temat, ale jakieś takie to... bez wkładu. Tematy typu jaka muzyka leci, albo czy ci się podoba auto. Sam nie wiem czy bić, czy nie bić. Warnów kilka dałem, za 5 postów bez wkładu, ale ban?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulus




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Sty 2016 9:37     Temat postu:

sam nie wiem ale generalnie spamu troche robia we wszystkich tematach ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 27 Sty 2016 10:10     Temat postu:

Chmielu u mnie było to samo tylko bez dziwnych kolorowo-tęczowych spalin
Polecam zastosować się do wyżej wymienionych metod sprawdzenia a dodatkowo co odkryłem u siebie to ustawienie gazu , i podstawowa rzecz czego u siebie nie zrobiłem a okazało się ze pomogło , w zimie tak bywa ze zasysa filtr zimne powietrze i to własnie stanowi problem bo do spalania gazu lepsze cieple niż zimne jak wszyscy wiedza, wiec sprawdź czy z kolektora posiadasz taka fajna amelinową (aluminiową podobna) rurę , powinna być wpięta od kolektora do własnie filtru powietrza od dołu, dodaje ci to ciepłego powietrza po spalaniu jak już odpalisz i problem gasnącego silnika u mnie znikł i obroty sam trzymał .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darknstar




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Lut 2016 22:22     Temat postu:

Prawdopodobnie przepływomierz powietrza też miałem podobnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Motobianco




Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków

PostWysłany: 09 Mar 2016 0:53     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
Ja bym na Twoim miejscu wykręcił świece żeby sprawdzić czy mają standardowy kolor a nie są zalepione resztkami oleju.

Świece jeśli są czarne, to nie do końca oznacza że są zalepione olejem. Częstszą przyczyna jest zbyt bogata mieszanka, co w dłuższym okresie czasu ma w konsekwencji odkładanie się nagaru na elektrodach świec. Białe elektrody z kolei oznaczają najczęściej zbyt uboga mieszankę.

Thomsonicus napisał:

Przewody zapłonowe można sprawdzić, czy nie są totalnie zużyte. Psikasz po nich wodą, tak że aż z nich płynie, i patrzysz czy nie widać przeskakujących z nich iskier, które świadczą o przebiciach i ich krańcowemu zużyciu.

Jeśli przewody już są zużyte to przebicia będą świetnie widoczne w nocy. Wtedy najlepiej je oglądać. Nie trzeba ich polewać wodą, po prostu po ciemku obejrzeć je dokładnie na pracującym silniku. Jeśli będą miały przebicia to aż świecą w ciemnościach Wink

Niebieski dymek może oznaczać kilka problemów. Po pierwsze uszczelniacze zaworowe, w miarę częsta przypadłość starszych silników, guma twardnieje i nie dość dokładnie zbiera olej z trzonków zaworów. Po drugie pierścienie tłokowe, które czasem potrafią pęknąć i będą przepuszczać olej do komory spalania. Można w takim przypadku sprawdzić ciśnienie w poszczególnych cylindrach i powinno to dać jakiś w miarę pogląd na sytuację. Po trzecie, ale to dotyczy tylko samochodów wyposażonych w turbo, popuszczająca olej turbina. Miałem tak u siebie w zupełnie innym samochodzie. Niestety wpierw zrobiłem uszczelniacze, co kompletnie nic nie dało, niebieski dymek pozostał, do czasu jak turbina padła kompletnie Wink

To takich kilka podpowiedzi nie do końca w temacie, ale może się przydadzą innym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chmielu




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Kwi 2016 16:11     Temat postu:

Ptoku napisał:
Silniczek krokowy sobie wyczysc Tez tak miałem jak do skrzyzowania dojezdzałem to mi tez gasł


Gdzie on się znajduje i w jaki sposób to zrobić? Można foto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MisFazi




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 18 Lut 2017 20:26     Temat postu:

Chmielu, rozumiem ze na mechanice znasz sie jak kucharz na obsludze gnojarki , ale ja znalem sie tak samo jak ty do czasu kiedy sam zaczalem diagnozowac co dzieje sie z moja setka , i jesli nie wiesz gdzie jest silniczek krokowy to dziadek google lub alledrogo , zobaczysz zdjecie i git. Podnosisz maske i szukasz , ja tak zaczynalem, i jest to najlepszy sposob bo skoro masz setke i kochasz ja jak ja swoja to zainteresujesz sie co gdzie jest i zadbasz o to. A spam typu gdzie to jest jak to wyglada itp sa juz denerwujace. A jak nie to polecam manual , linki wstawie nowe jakby ktos potrzebowal bo mam zapisane na dysku google.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Silnik i osprzęt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin