Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawllik
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 08 Lis 2010 14:11 Temat postu: [GA16DS] po odpaleniu duze obroty |
|
|
Mam pytanie jaki moze byc powod tego ze gdy odpalam auto zazwyczaj rano to on wchodzi na wysokie obroty? dodam ze jest to nissan 100nx 1,6 silnik 1991 rok. prosze o pomoc bo to dosc uciazliwe. czasami sie zdarza ze po kilku kilometrach wchodzi na 3000RPM;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lis 2010 18:29 Temat postu: |
|
|
na jak wysokie obroty wchodzi zaraz po odpaleniu? czy jak silnik się rozgrzeje też masz problem z obrotami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lis 2010 18:34 Temat postu: |
|
|
albo zostaje na ssaniu które jest wysoko ustawione, albo jest problem z tłumikiem przepustnicy - spotkałem się u znajomego z takim czymś że on się rozciągnął i był 2 razy dłuższy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawllik
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 10 Lis 2010 13:49 Temat postu: |
|
|
znaczy sie jak odpalam i dodam troszke gazu to on wchodzi na wysokie obroty. i tak sie trzyma przez jakis czas pozniej powoli schodza obroty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lis 2010 17:28 Temat postu: |
|
|
no to ja stawiam na tłumik przepustnicy.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gAcEk
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świętochłowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 15:09 Temat postu: |
|
|
gdzie takowy znajde ? jak zdiagnozowac ? sie podpinam pod temat bo mam podobny problem tylko ze u mnie jeszcze wysokie obr. wracaja jak pocisne przy wyprzedzaniu albo pod gorke..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 19:03 Temat postu: |
|
|
wie może ktoś gdzie się podkręca sanie?jeśli tak to bym prosił z foto silnik 1,6 DE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 20:36 Temat postu: |
|
|
w DE ssanie ustawia komputer i nie ma tam co zmieniać. W gaźnikowcu można przestawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 22:04 Temat postu: |
|
|
u mnie w DS wysokie obroty sa jak wlacze furke dopiero i jest zimna,kreci sie bez dotykania gazu okolo 1,7-2 tys. i bd tak sie krecilo,az do momentu gdy wcisne pedal gazu,chyba ze zaraz po wlaczeniu furki wcisne to minimalnie spadnie/w ogole nie spadnie
nie jest to uciazliwe,rozumiem ze nissanek musi wiecej paliwka dostac zeby sie rozgrzac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 22:34 Temat postu: |
|
|
Wg manuala ssanie powinno być 1200 rpm +/-10% jeśli dobrze pamiętam. Normalne obroty 750 +/-10%, a przy zwiększonym zużyciu prądu 900 +/-10%. Ssanie powinno się po jakimś czasie samo wyłączać stopniowo (zjeżdżać z obrotów), albo po otwarciu zaworku powietrznego (chyba od pompki przyśpieszacza) odłączyć całkowicie. Swego czasu trochę nad tym siedziałem bo mi się porobił hardkor z gaźnikiem. Straszliwie to pokomplikowane do ustawienia i trzeba mieć horrendalnie dużą cierpliwość do tego. U mnie padł zaworek jednostronny i auto samo z siebie z obrotów mi nie schodzi nigdy, trzeba dotknąć pedału gazu i dopiero zejdzie pod 900 rpm.
Moja rada jak komuś mocno nie przeszkadza to niech zostawi jak jest. Jeśli nie to ściągać manual, tłumaczyć (mogę wspomóc, jestem anglistą) i próbować. Samo ustawienie to chyba z 20 stron instrukcji i algorytmów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 27 Lis 2010 22:37 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2010 23:03 Temat postu: |
|
|
No właśnie, chyba muszę się rozejrzeć za zaworkiem jednostronnym, a tak w ogóle to ustnik od alkomatu działa na tej samej zasadzie ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lis 2010 15:04 Temat postu: |
|
|
sorki w DS.to się reguluje jakaś śrubka sanie czy trudniej to ustawić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy dnia 28 Lis 2010 15:21 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lis 2010 17:59 Temat postu: |
|
|
Trochę trudniej, to nie 125p. Musisz wpierw zamknąć któryś zaworek żeby załączyło się w 100% ssanie i wtedy będziesz w stanie prawidłowo ustawić jego obroty. I wtedy pozmienia ci się cała reszta i znów kręcenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Lis 2010 19:44 Temat postu: |
|
|
trochę dziwne bo czemu ma się pozmieniać cala reszta.nie ma jakiegoś obejścia tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lis 2010 20:25 Temat postu: |
|
|
Wiesz, nawet jak są w manualu algorytmy (jeśli TAK przejdź do kroku 3, jeśli NIE to wróć itp) co robić w jakiej kolejności.
Nie dla żartów potocznie o tych gaźnikach mówi się "bez regulacji". Wiesz, może też ja to w trochę zbyt ciemnych barwach przedstawiam; w sumie ja jakoś dałem radę to ogarnąć. Ale tak właśnie miałem że zmieniałem mieszankę na ssaniu to zmieniały mi się normalne wolne obroty, zmieniłem wolne to pozmieniało się coś innego. Trzeba to było robić z wyczuciem i przewidywaniem. A na domiar złego auto po założeniu dolotu (z obudową) chodziło inaczej niż na gołym gaźniku i trzeba było to też brać pod uwagę i testować po każdej zmianie. Ja skręcanie/rozkręcanie obudowy opanowałem że w minutę całość rozkręcałem już.
W ASO Nissana te gaźniki kiedyś ustawiali ponoć na tzw. stole podciśnieniowym który dawał możliwość podłączenia wszystkiego i symulowania realnych podciśnień występujących podczas pracy. Jak mnie szlag trafił z tym ustawianiem i zadzowniłem do lubelskiego ASO Nissana to przedstawiciel powiedział mi: Wie pan, przyjeżdżał taki chłopak spod Warszawy co umiał i miał czym to poustawiać, ale my się tym nie zajmujemy bo nikt przeszkolenia nie ma...". Czyli właściciele NXów, Primer, Suniaczy i cholera wie czego jeszcze są pozostawieni sami sobie.
Poszukaj w manualu, wstaw screena to ci potłumaczę czego słownik nie wyjaśni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|