Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz
Gość
|
Wysłany: 29 Lip 2007 20:54 Temat postu: Gaz w 100NX |
|
|
mam pytanko odnosnie Cytat: |
6. Czy NX-y dobrze się "gazują"? Jakie instalacje należy zainstalować?
Zależy od montera. Ogólnie zagazowany NX sprawuje się bez problemów.
Instalacja do GA16DS kosztuje ok. 1300zł, do pozostałych wersji ok. 1800zł. Instalacje to odpowiednio: tzw. pierwsza generacja do GA16DS, druga do pozostałych. Instalowanie wtrysku gazu itp. mija się z celem. |
Chodzi o ostatnie zdanie czyli dlaczego instalowanie wtrysku gazu mija sie z celem?nieoplacalne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 29 Lip 2007 21:41 Temat postu: Re: Gaz w 100NX |
|
|
grzegorz napisał: | mam pytanko odnosnie Cytat: |
6. Czy NX-y dobrze się "gazują"? Jakie instalacje należy zainstalować?
Zależy od montera. Ogólnie zagazowany NX sprawuje się bez problemów.
Instalacja do GA16DS kosztuje ok. 1300zł, do pozostałych wersji ok. 1800zł. Instalacje to odpowiednio: tzw. pierwsza generacja do GA16DS, druga do pozostałych. Instalowanie wtrysku gazu itp. mija się z celem. |
Chodzi o ostatnie zdanie czyli dlaczego instalowanie wtrysku gazu mija sie z celem?nieoplacalne? |
Tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorz
Gość
|
Wysłany: 30 Lip 2007 19:43 Temat postu: |
|
|
a mozna jasniej?dlaczego jest nieoplacalny?codziennie robie 200km wiec wydaje mi sie ze jednak jest oplacalne...a moze wiesz ile kosztuje sekwencja?
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Lip 2007 21:10 Temat postu: |
|
|
grzegorz napisał: | a mozna jasniej?dlaczego jest nieoplacalny?codziennie robie 200km wiec wydaje mi sie ze jednak jest oplacalne... |
A jakie są wg Ciebie zalety sekwencji? Bo ja widzę (w przypadku NXa) prawie same wady - dodatkowe koszty zakupu, droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja...
grzegorz napisał: | a moze wiesz ile kosztuje sekwencja? |
U Gościa (nasz lokalny guru od gazu) ok. 2400zł za instalację ich projektu, BRC i podobne ok. 2800-3000zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Lip 2007 16:45 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty"
p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorz
Gość
|
Wysłany: 01 Sie 2007 16:30 Temat postu: |
|
|
ok dzieki o taka odp mi chodzilo dzieki za rade; )
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Sie 2007 17:04 Temat postu: |
|
|
ja od wczoraj jestem posiadaczem gazu
1 gen brc
jak narazie zadowolony z tym, ze obroty ma za niskie ale mysle ze to do wyregulowania
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02 Sie 2007 8:53 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty"
p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali |
Shogun, zwariowałeś? Myślisz, że masz 150 koni z mniej niż 4 garów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2007 9:41 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | red_shogun napisał: | Dokładnie, do naszych aut sekwencja to wg mnie strata kasiory, u mnie w gti autko hula na zwykłej II generacji BRC + blos jak marzenie, więc po co "zakładać złote klamki w mieszkaniu w bloku z płyty"
p.s. za jakiś czas rozkręcamy u mnie silniczek i się zobaczy czy staruszek na wszystkie gary pali |
Shogun, zwariowałeś? Myślisz, że masz 150 koni z mniej niż 4 garów? |
A kto Ci powiedział że mam 150KM?
Mam 146 na PB i 142 na LPG
bo że między czasie stożek coś dodał to.... nie sądzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel_316
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Gru 2007 20:08 Temat postu: |
|
|
Tutaj sie podepnę z tym pytaniem, moja setka ma 280 tyś km przebiegu ? jak myślicie ? bardzo ryzykownym ruchem będzie założenie tu instalacji gazowej ? jednak to duży przebieg i boje sie że przez gaz może mi coś trafić motor...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati1411
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz (WLKP)
|
Wysłany: 18 Gru 2007 20:14 Temat postu: |
|
|
Moja ma troszkę mniejszy, ale tez nie mały przebiegi i zaryzykowałem. Co prawda szału nie ma bo ciągle walczę z tym gazem. Nie chce za cholerę trzymać niskich obrotów. Wymieniłem już sporo rzeczy. No i zamiast odcinać wtryski odcięli mi pompe paliwa, bo sie okazało ze wtryski przelewały nawet jak były wyłączone elektronicznie. Nie wiem czy to dobry ruch, bo ponoć nie powinno sie odcinać pompy. Na dniach daje silniczek krokowy do czyszczenia, bo może to przez niego obroty mi pływają. No i rozglądam się za blosem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel_316
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Gru 2007 20:56 Temat postu: |
|
|
ja pewnie jezeli już zakąldałbym najprostrzą instalację z możliwych bo mam 1.6 na gażniku z 91r ale mimo to i tak sie zastanawiam ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Gru 2007 10:08 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | ... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja... |
A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji???
Można blosa do sekwencji założyć???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20 Gru 2007 10:17 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | marthen napisał: | ... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja... |
A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji??? |
Przy sekwencji auto musi się rozgrzać na benzynie. I przy krótkich trasach, może się okazać że jeździsz tylko na benzynie.
sykul napisał: | Można blosa do sekwencji założyć??? |
Nie ma żadnej zwęzki w dolocie, to i BLOS niepotrzebny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Gru 2007 12:10 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | marthen napisał: | ... droższe użytkowanie, trudniejsza kalibracja... |
A dlaczego użytkowanie jest droższe??? Więcej gazu pali na sekwencji??? |
Użytkowanie sekwencji jest droższe bo.... koszt zakupu niewspółmiernie wyższy, regulacja droższa (bez podpięcia się pod kompa i to odpowiedniego dla danej instalki np. BRC, Lovato itp. nic nie zdziałasz) i ewentualna naprawa droższa. Co do eksploatacji nie zgodzę się z argumentacją marthena że posiadając sekwencję popłyniesz na spalaniu bardziej niż chociażby na blosie. Sekwencja jest "dokładniejsza" i dozuje Ci lepiej dawkę gazu (daje tyle ile w danej chwili potrzebujesz) to po primo, po secundo nie wyobrażam sobie abym ja posiadając blosa odpalał zimną furę na gazie lub na benie i od razu przełanczając na gaz w celu zaoszczędzenia kilku kropel beny. Dlaczego? Dlatego że oszczędzę na benzynie 50 groszy a stracę na silniku 2 tysiące. Dlatego też w kwestii spalania nie widzę różnicy, a chyba wolałbym sekwencję która automatycznie przełancza się na gaz gdy silnik nabierze odpowiedniej temp., a nie tak jak np. na mikserze/blosie gdzie sam muszę domyśleć się kiedy motorek ma już cieplutko i wypadało by przerzucić się już na LPG.
Reasumując:
- Jak masz 100NXa 1.6 na gaźniku wrzucaj tylko i wyłącznie najprostszą instalkę I-generacji, a jak nie chcesz mieć zamulania to zamiast miksera wciskaj blosa.
- Jak masz 100NXa 1.6 na wtrysku wrzucaj instalkę II-generacji, a jak nie chcesz mieć zamulania to zamiast miksera wciskaj blosa, chyba że wolisz wsadzać sekwencję za cenę zbliżoną do wartości Twojego samochodu - Twój wybór.
- Jak masz 100NXa 2.0 oczywiście na wtrysku, można by się już konkretniej zastanowić nad sekwencją, wszystko zależy od tego czy koszt jej montażu Ci się zwróci i kiedy. Jak masz w perspektywie pojeździć furą max. 2 lata, lub jeździsz mało (parę km po mieście) to i do 2.0 ładuj II-generację z blosem (ja tak mam).
Amen
Aha takich rzeczy
sykul napisał: | Można blosa do sekwencji założyć??? |
to nawet nie piszcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 20 Gru 2007 12:13 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|