Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 27 Maj 2006 15:39 Temat postu: |
|
|
mnie to juz czeka i chyba bede robił cały komplet: klocki, zaciski tarcze-chce cos sportowego bo te nasze hamulce to porazka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Maj 2006 19:41 Temat postu: |
|
|
Próbowałem znaleść jakieś tuningowe tarcze do NX i raczej z marnym skutkiem,
może ktoś zna jakiś namiar na takie tarcze w rozsądnej cenie. Moje tarcze po nagrzaniu chamulców troche trzepie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Maj 2006 22:37 Temat postu: |
|
|
sa brembo do nx ;] zapytaj w motoryzacyjnym lub napisz do kogosc na allegro co sprzedaje tarcze brembo, mi tez to jakos słabo hamowało kupiłem nowe klocki SBF nie wiem co to za firma, i hamuja duzo lepiej, napoczatku przy hamowaniu smierdziało ale juz jest ok
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2006 22:59 Temat postu: |
|
|
Chrosta dobrze mowi na bank sa brembro do 1.6, co do 2.0 nie wiem nie interesowalem sie tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Maj 2006 11:28 Temat postu: |
|
|
ja mam Brembo na przodzie i na tyle, spróbuj w intercarsie, na nawiercane albo nacinane bym nie liczył, też szukałem i nic
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 29 Maj 2006 23:24 Temat postu: |
|
|
Czyli szkoda czasu na szukanie wynalazków Brembo i już.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Maj 2006 0:33 Temat postu: |
|
|
Moze ktos zmieniał hamulce w naszym 1,6. Bo jak powszechnie wiadomo skutecznoscia nie grzesza moze od pimery albo od gti ? probowal ktos cos takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 30 Maj 2006 9:13 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | Moze ktos zmieniał hamulce w naszym 1,6. Bo jak powszechnie wiadomo skutecznoscia nie grzesza moze od pimery albo od gti ? probowal ktos cos takiego? |
ja sie przymierzałem do tych od Primiery GT, zaciski i tarcze, ale troche rzeźbienia jest, a że nie chciałem kupować w ciemno takiego zestawu, nic z tego nie wyszło, ale kolega sam założył w Primierze zaciski i tarcze od 300ZXa więc wszystko jest do zrobienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2006 8:54 Temat postu: |
|
|
Zadam moze banalnie lamerkie pytanie,
ale czy przy wymianie klockow potem odpowietrzac trzeba hamulce?
Czy same klocki tylko sie wymienia i tyle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Cze 2006 9:06 Temat postu: |
|
|
Ja jak wymienialem klocki to i od razu sobie odpowietrzylem hamulce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 26 Cze 2006 15:10 Temat postu: |
|
|
kaszijamy to sa oryginalne klocki? Dobre sa waszym zdanime?
Jesli tak to jade je jutro qpic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2006 11:38 Temat postu: |
|
|
Ok juz zalozylem, faktycznie nie bylo to takie trudne.
Opisze krotko co i jak dla tych ktorzy tak jak ja do tej pory nigdy tego nie robili.
Sprawa jest banalnie prosta, mozna ja zrobic spokojnie samemu, nie trzeba placic mechanikowi.
*** uwaga slownictwo moze byc nie fachowe, za co przepraszam, ale jestem laikiem jesli chodzi o mechanike samochodowa.
Nalezy przydotowac:
-lewarek
-klucz do ql
-klucz 14
-mloteczek
-przydadza sie tez dwa prety lub duze solidne srubokrety (do wcisniecia bolca
Zabieramy sie do roboty:
Podnosimy auto na lewarku, ale tak zeby kola jeszcze dotykaly ziemi,
wtedy luzujemy sruby na kolach. Kiedy juz sa poluzowane, podnosimy auto na lewarku, tym razem tak aby juz kola wisialy w powietrzu. Odkrecamy kola do konca i kladziemy obok.
Przed nami widac tarcze i zacisk ze szczekami.
Kluczem 14 odkrecamy sruby trzymajace zacisk (dwie od gory i od dolu). Sroby sa
od wewnatrz blotnika.. moga byc zapieczone wiec WD40 tez sie przyda.
Po odkreceniu srob, zdjemujemy zacisk, wyjmujemy szczeki i wkladamy nowe.
Teraz jedyny problem jest z tym ze caly ten zacisk (szczeki) nie pasuje, poniewaz poprzednie klocki byly juz starte, a nowe sa duzo grubsze. Co nalezy zrobic, to wcisnąc walec wystajacy (ten ktory dociska szczeki kiedy wszystko jest zamontowane). Aby go wcisnac poprostu nalezy uzyc troche wiecej sily, najlepiej zaprzeć się solidnym pretem o wystajace fragmey zacisku. Po wcisnieciu powinien pasowac i wejsc na klocki.
skrecamy, zakladamy kolo (analogicznie do zdejmowania)....
I wszystko powinno byc cacy.
Odpalamy silnik, pompujemy kilka razy pedalem hamulca zeby stwardnial i gotowe!)
Powodzneia..
PS> tekst byl pisany na szybko z glowy, ale mysle ze wszystko w miare jasno opisalem
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 27 Cze 2006 13:34 Temat postu: |
|
|
hermik napisał: | ...Opisze krotko co i jak dla tych ktorzy tak jak ja do tej pory nigdy tego nie robili.... |
mała uwaga: nie trzeba zdejmować całego zacisku, wystarczy odkręcić jedną śrubę, na drugiej odchyla się jak na zawiasie :smt001
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hermik
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódź
|
Wysłany: 27 Cze 2006 14:29 Temat postu: |
|
|
faktycznie, tak jest tez w instrukcji... ale to chyba musi byc dolna sroba, bo jak odkrecilem najpierw gorna to nie dalo rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 27 Cze 2006 15:16 Temat postu: |
|
|
dokładnie, dolna śróba, ale kończmy z tym OT-em, bo temat jest o czym innym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|