Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27 Paź 2007 15:19 Temat postu: Pare pytan o gaz i nie tylko |
|
|
Jak sie otwiera klape to po lewej jest komputer (1.6 92, gaznik, gaz zavoli, hp 140) czy to jakies bezpieczniki ? Cos na gazie mi muli go (wiecej niz 120 nie idzie), jak wiecej gazu mu wcisne to tez zamiast przyspieszac jakby po malu sie zbieral - mulil.
Czy moge zrobic interface aby podlaczyc gaz do komputera i poprawnie ustawic gaz ? ( na elektrodzie widzialem prosty uklad na max 232)
Przeczyscilem filterek, musze jakos sie do gaznika dobrac tylko jak ?
Przeczyscilem rowniez swiece, wymienilem olej.
Co mozna jeszcze w nim poprawic aby doprowadzic go do stanu "normalnosci"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Paź 2007 18:15 Temat postu: |
|
|
Moj tez tak mulił, miałem reduktor blisko zderzaka a powinnien być jak najbliżej miksera,
ponieważ wąż jest krótszy, dynamika sie duużo poprawiła.
To co piszesz wydaje mi sie błędne ze chcesz podlaczac pod komputer itp ...
jezeli chodzi o gaz to ważny jest reduktor, moze juz jest wyeksploatowany ?
kup zestaw naprawczy z membranami lub nowy reduktor ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29 Paź 2007 19:40 Temat postu: |
|
|
1.a jak sprawdzic ten reduktor ? mozna jakos poznac ze jest zuzyty ? instalacja ma 3 lata wiec chyba jeszcze powinien byc sprawny. Ustawial ktos go samodzielnie ? troche pokrecilem srubkami i zwiekszylem mu obroty na cos ponad 1000 ( odkrecilem troche taka gruba srobe ze sprezynka- chyba doplyw mieszanki do gaznika, mniejsza byla calkiem zakrecona chyba od powietrza tez ja pol obrotu odkrecilem, jeszcze jest trzecia taka jak od podnosnika to chyba bezposrednio z butli z gazem. Cos niby lepiej ale do bendzyny to jeszcze duzo brakuje.
2.Inny problem to nie dzilala mi wskaznik paliwa ( kiedys zalalem za 25 zl, dzisiaj znowu 25 i wzmazowka nie drgnela). Jak moge to naprawic ( jakis czujnik w baku sie zapsul czy co ? ) rezerwa tez sie nie swieci.
3.Denerwuja mnie światła. Jak mozna zrobic aby po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki swiatla gasly.
4. "Stoo" te postojowki to takie diody led ? [link widoczny dla zalogowanych] Chcialbym kupic takie 2 postojowki i 2 do podswietlenia obrotomierzy.
Pytanie czy te diody beda pasowaly ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Paź 2007 21:41 Temat postu: |
|
|
1. Przepisz tutaj co na nim pisze, powinien byc do 100 koni.
najwazniejsze gdzie go masz ? kolo zderzaka ? czy blisko miksera ?
2.Chyba sonda , ale to juz muszą Ci pomoc bardziej zaawansowani użyszkodnicy
lub szukaj http://www.100nx.fora.pl/search.php
3. [link widoczny dla zalogowanych]
4. tak to te postojówki Czy do podświetlenia obrotomierzy beda pasowaly to nie jestem pewien, ale chyba tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 29 Paź 2007 23:24 Temat postu: |
|
|
Gomes najprawdopodobnie Twój reduktor zakończył żywot. Jeżeli masz gaźnikowy silnik to komputera się tam nie stosuje. Kolejną sprawą jest to żebys rozgrzał silnik dobrze tak żeby reduktor był ciepły, gasisz silnik i na dole reduktorem jest korek do spuszczania brudu, odkręć go niech to wyleci. Jezeli masz gaźnik to zapewne zapalasz silnik na gazie. I tu jest najwięszy ból bo zanim silnik się rozgrzeje parownik strasznie dostaje po dupie. 3 lata na parownik przy gaźniku do już jest dobry wynik, na wtrysku to może i 10 lat chodzić bo zanim gaz się załączy to parownik jest juz ciepły. Proponuję wymianę samej mębrany, ale kup orginalną. Ta strona pomoże Ci to wymienić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Te żarówki co chcesz kupić pasują do postojówek, do obrotomierza nie będą pasować. Tam są żarówki tego typu [link widoczny dla zalogowanych] ale też nie dokońca pasują. Mi taką udało sie wsadzić pod zegarek i mam świetne niebieskie podświetlenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Paź 2007 0:31 Temat postu: |
|
|
Dziekuje Panowie za podpowiedzi
Zauwazylem jeszcze cos takiego ze na 2ce gdy dodaje gazu do 3.5 tysiaca sie dusi, troche szarpie samochodem. Od tych 3.5 zaczyna dopiero ciagnac.
Co do tego korka od brudu to probowalem sie do niego dobrac gdy czyscilem filtr ale musze go chyba calego wyciagnac bo nie ma tam do niego dostepu ;/ [link widoczny dla zalogowanych]
Mozecie powiedziec ktory to ten "korek".
Nie wiem czy wczesniej bylo cos przy gazie wymieniane ale watpie. Koles od ktorego auto kupowalem zarzekal sie ze wszystko jest ok z gazem i w zimie tez ladnie pali. Kupie ten zestaw naprawczy i zobaczymy co to zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 30 Paź 2007 16:17 Temat postu: |
|
|
Gomes u mnie też tak jest że do 3tysi sie dusi, pali mi 11-12litrów gazu, dziś dostałem zestaw naprawczy i biorę się za robotę. Parownik to jest takie ustrojstwo że dziś chodzi a jutro może paść. tego korka nie widać na twoich zdjęciach musi byc z drugiej strony. Ja mam parowni LOVATO, a na gaźniku to czasem nie masz pneumatyka? Bo zdjęcia są elektronika. Sprawdz to bo zestaw naprawczy do jednego i drugiego jest inny. Ten korek dobrze widać na zdjęciu 3,4 i 5 na stonie którą ci podałem wcześniej. na zdjęciu 4 przy niebieskiej rękawiczce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31 Paź 2007 22:42 Temat postu: |
|
|
I jak Witex18 pomogla regeneracja ? ja tez dzisiaj dostalem zestaw naprawczy ale jutro swieto wiec w piatek sie za to wezme.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 31 Paź 2007 23:57 Temat postu: |
|
|
Już mam parownik złożony ale przy zdejmowaniu pękło mi kolano gazowe te co idzie do miksera i nie mogę go dokupić. zamówiłem w necie jak dojdzie założę i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07 Lis 2007 9:14 Temat postu: |
|
|
Jestem juz po regeneracji. Stare membrany tak naprawde byly jeszcze ok tylko troche brudne. Po ustawieniu metoda prob i bledow moj nx chodzi prawie jak na bendzynie ale do tych katalogowych 11s do 100 mu jeszcze brakuje.
1.Co mozna jeszcze podczyscic ewentualnie wymienic by poprawila sie dynamika (myslalem o przeczysczeniu gaznika ? )
2. Gdzie mozna kupic i ile kosztuje kolektor 4-2-1 ?
3.W piatek chce wymienic na ledy podswietlenie obrotomierzy oraz postojowki( podpowie ktos jak to rozkrecic ? )
4.Dziwna sprawa z ogrzewaniem: silnik juz cieply, na szyby leci cieple powietrze ale gdy ustawie wajche na srodek-nawiew na mnie leci zimne powietrze. Tez tak macie ?
5.Macie pomysl jak zamontowac bezpiecznik od + wzmacniacza na klemie ? Mysle zeby przedluzyc ta śrubke, dac nakredke i do tego przykrecic bezpiecznik ale czy nie beda wystepowaly straty ? Tak to wyglada teraz [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam i czekam na odp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 07 Lis 2007 9:30 Temat postu: |
|
|
No u mnie też już gra i buczy. Muszę tylko dobrze wyregulować bo do 2000obr/min nie chce ciągnąć. Stara membrana była już sparciała i znacznie sztywniejsza od nowej. Teraz pięknie chodzi i wskazówka obrotowierza delikatnie opada na pozycje 900obr/min a nie gwałtownie na 400obr/min
Gomes jeżeli masz mikser na gaźniku to zapomnij o katalogowych osiągach, mikser zmniejsz średnice otworu ssącego, i na benzynie i na gazie taki samochód jest słabszy, ale jest na to rada pomyśl o blosie poczytaj tutaj: http://www.100nx.fora.pl/blos-blos-blos-t1300.html?highlight=blos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Lis 2007 10:53 Temat postu: |
|
|
gomes napisał: |
3.W piatek chce wymienic na ledy podswietlenie obrotomierzy oraz postojowki( podpowie ktos jak to rozkrecic ? )
|
Z postojówkami nie ma większego problemu, namacaj uchwyt ręką przekręcach 90 stopni i wyciągacz do siebie - wyciągacz żarówkę i wciskasz w to miejsce diodę w5w.
Z zegarami jest więcej roboty, musisz sciągnąć przedni panel (dwa wkręty u góry koło radia, i dwa na dole - jeden pod popielniczką i jeden koło zapalniczki), potem sciągasz element tapicerki pod kolumną kierowniczą (z tego co pamiętam też 4 wkręty), a potem odkręcasz już bezpośrednio zegary. Jeszcze musisz odgiąć lewy boczny wylot powietrza z ogrzewania.
Zegary już są luźne, ale coś jeszcze ich trzyma - musisz odpiąć linke od licznika. Jak miałem gaźnikowca do nijak tam nie doszedłem ręką i odkręcałem linke przy skrzyni i potem ponownie przykręcałem.
Jak wyciągniesz zegary to jest tam na środku wysokości 3 oprawki z żarówkami w5w.
To tyle teraz teraz tylko złożyć i gotowe.
Pamiętaj jak będziesz wkładał diody - że dioda świeci tylko w jedną strone, musisz podłączyć odpowiedni + z - tak że zanim złożysz zegary upewnij się, że wszystkie świecą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07 Lis 2007 19:55 Temat postu: |
|
|
A czy moglibyscie pomoc mi w zlokalizowaniu tego mixerka jest to moje 1 auto wiec dopiero raczkuje ... np pokazac jak to wyglada u was ?
6. CO do regulacji gazu ja obecnie po odpaleniu mam obroty tak kolo 900 ale gdy silnik sie zagrzeje dochodzi do 1300. Regulowalem roznymi "srubkami" wiec sadze ze zrobilem bogadsza mieszanke poniewaz odkrecilem troche gazu oraz zwiekszylem doplyw powietrza.
Moje pytanie czy moge tym spowodowac iz silnik nie bedzie szczelny i bede musial wymieniac zawory ? (tak mi dzisiaj kolega powiedzial wiec pytam).
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc i sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lis 2007 20:36 Temat postu: |
|
|
podloncze sie pod temat czy do silniczka na wtrysku mozna zalozyc gaz II gen??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 07 Lis 2007 23:22 Temat postu: |
|
|
Mikser znajduje się między gaźnikiem a filterm powietrza, powinno go byc widac bez zdejmowania filtra, taki aluminiowy krążek gróbości kilku centymetrów, do niego idzie wąż z parownika ten z śróbą (registrem) do regulacji.
Jak masz za bogatą mieszankę to może ci powypalać zawory, najlepiej ustawiac jest na analizatorze spalin. Zobacz jakie spalanie ci wyjdzie.
arkady napisał: | podloncze sie pod temat czy do silniczka na wtrysku mozna zalozyc gaz II gen?? |
Można założyć, ja mam gaźnik i mam I generacji, ale gdybym miał wtrysk to na pewno II bym założył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|