Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 17:39 Temat postu: Problemy po swapie GA16DE -> SR20DE help! |
|
|
Panowie pomóżcie prosze, bo trochę mnie juz trafia.
Jestem po swapie w mojej setce. GA16DE ustąpiło miejsce SR20DE z infiniti g20(primera p10 gt) 150 KM. W silniku wykonano pare zmian względem serii tj: Lżejsze koło zamachowe, wydech z nierdzewki 2,5 cala przelot, regulowane koło na wałku ssącym obecnie ustawione na jakieś 4-5 stopni, filtr stożkowy KN.
Do rzeczy,
Silnik chodzi źle. W przedziale 1-3,5 tys obrotów w ogóle się nie zbiera, w dodatku podczas dodawania gazu szarpie i strzela z filtra powietrza. Czasem wręcz nie idzie ruszyć. Słowem dodanie gazu skutkuje bardzo nierównomiernym wkręcaniem się silnika połączonym ze strzałem, niekiedy serią strzałów z filtra. Na jałowym obroty szaleją w przedziale 900-1500, szarpie silnikem. Wymieniłem świece, kable, palucha i kopułke. Żadnej poprawy. Przestawiłem również zapłon w pozycję neutralną bo był lekko przyspieszony.. i nic. Podczas diagnostyki wyszedł błąd czujnika spalania stukowego, ale podobno nie powinny takie jaja dziać się przez to.. lekką poprawę zauważyłem kiedy z kolegą podmienilismy na chwile stożek na puche z normalnym filtrem z volvo, aczkolwiek do ideału dalej daleko. Po wypięciu sondy lambda zero zmian. Od czego zacząć? Miał ktoś podobne problemy ? Co jeszcze sprawdzić? czujnik położenia przepustnicy? Krokowiec ? Przepływke ? Gdzie szukać problemu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 17:48 Temat postu: |
|
|
odłącz przepływke i zobacz jakie będą rezultaty... dolot szczelny?
kabelki dobrze popodłączane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 17:49 Temat postu: |
|
|
podepnij go pod kompa moze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 20:40 Temat postu: |
|
|
Czyżby... low prot?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 21:06 Temat postu: |
|
|
odkręć w całości dolot masz chyba stożek co nie ?? odkręć go pozatykaj wszystkie otwory i dmuchnij sprawdzisz szczelność dolotu. sprawdź też wąż co idzie od przepustnicy do dolotu od silniczka krokowego może się wysunął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lip 2013 21:39 Temat postu: |
|
|
postaram się coś ogarnąć bo w końcu mi auto wrośnie w asfalt.. eh. Jutro jeszcze posprawdzam sam to c moge, potem diagnostyka i mam nadzieje, ze coś to da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 5:56 Temat postu: |
|
|
a jeszcze pytanie ,po swapie wszystko ładnie chodziło ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz1
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 14:37 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Czyżby... low prot? |
nie zaczynaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 15:17 Temat postu: |
|
|
rz1 napisał: | foo napisał: | Czyżby... low prot? |
nie zaczynaj |
nie padła odpowiedź od właściciela - nie ma radości. Co nie zmienia faktu, że low port to bicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 18:28 Temat postu: |
|
|
Silnik SR20DE jest z mojej setki. SWAP wykonany przeze mnie. U mnie na setce wszystko chodziło OK, obroty delikatnie szalały, a przy 3 tys. obrotów czuć było mały dołek z Nm, ale śmigał zdrowo do odcinki i kompletnie mi to nie przeszkadzało w eksploatacji. Wadą u mnie w setce było za to liche sprzęgło (mocno wytarte słoneczko docisku i praktycznie gładka tarcza, co skutkowało potrzebą mocniejszego naciśnięcia sprzęgła przy zmianie i chrobotaniem jedynki i wstecznego przy zmianie) i prawdopodobnie walnięty silniczek krokowy.
W oddawanym aucie w stosunku do mojej konfiguracji zaszły następujące zmiany:
- wymienione sprzęgło na używkę od kogoś z Nissanzone (nieznana firma i przebieg, ale wyglądało na tyle nieźle, że założyłem);
- wymieniony silniczek krokowy na używkę;
- skrzynia zalana świeżym olejem Valvoline SynPower 75W90;
- wymienione uszczelniacze wału od strony koła pasowego i koła zamachowego na NOK;
- przestawiony wałek ssący z +7* na +4-5*.
Auto ode mnie odjechało z obrotami ustawionymi mniej więcej równo na 1 tys. obrotów. Sprzęgło chodziło leciutko, biegi wchodziło jak ta lala.
Akcje o których pisze kolega Bziuk zaczęły się dziać podczas powrotu do domu, kiedy usłyszał to, że coś pod maską "strzeliło" i od tamtej pory zaczęło się dziać... obroty, słaba moc, gaśnięcia, poważne problemy z wrzucaniem biegów (o których kolega tutaj nie wspomniał).
Ja obstawiam "nowe" stare sprzęgło od kogoś z nissanzone. Czekam na info od właściciela po wymianie sprzęgła na Exedy (zasponsorowane przeze mnie). W elektryce i dolocie nic nie zmieniałem i nic nie grzebałem.
Ehh...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 19:59 Temat postu: |
|
|
Heh, znawcą nie jestem, a zwłaszcza SR20DE, Wolę te starsze silniki - (z duszą )
Ale na chłopski rozum strzelanie w dolot ze sprzęgłem ma niewiele wspólnego.
Objawy jakie wymienił kolega sugerują raczej problem z zapłonem - elektryką zapłonu. Czy przy wymianie świec, kabli nie zostały kable, kopułka źle założone ? Znaczy odwrotnie.
Czy był wyciągany aparat zapłonowy ?
Objawy opisane przez bziuk do złudzenia przypominają mi moje problemy jak to przez zmęczenie, niewyspanie i własną głupotę założyłem w skodzinie aparat zapłonowy odwrotnie - o 180stopni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mazi0000
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 21:06 Temat postu: |
|
|
Przestawiony jest rozrząd na 90 %
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lip 2013 21:16 Temat postu: |
|
|
High Port - zaczynając moją wypowiedz
Na początek powiem , że odbierając Auto od Mariana faktycznie tych wszystkich jaj nie było, problemy zaczęły się kiedy kończyłem ponad 300 kilometrowa podróż. W pierwszym poście wymieniłem wszystkie czynności jakie do tej pory wykonałem i dalej brak poprawy. W rozrządnie nie było nic modzone. Następny krok to wymiana sprzęgła..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Lip 2013 11:56 Temat postu: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=_n3xsLA7RLY Krótki filmik pokazowy. Chodzi jak traktor. Dodam, że każde dodwanie gazu robiłem równo, płynnie, on poprostu od doły przerywa i nie chce się wkręcać. Tak chodzi już po zmianie filtra na ori puche.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|