Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

przyciemnianie lamp tylnych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Kwi 2012 18:40     Temat postu: przyciemnianie lamp tylnych

siema,może ktos mi powie jak przyciemnić tylne lampki? chce by kierunki były czarne a tam gdzie pola sa czerwone zostały jak sa.Chce oklejać je folią do przyciemniania i czy

- moge okleic całe lampy czy tylko kierunki same by zostały pola czerwone?
- jak z policja by było przy takim czymś

chyba podj ma tak zrobione i jeszcze inni użytkownicy dlatego chciałem sie zapytać,mam biała setke a czarny bedzie pasował idealnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2097
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Kwi 2012 19:22     Temat postu:

Możesz sobie okleić lub pomalować jak tylko chcesz. Formalnie i tak dowód rejestracyjny za takie coś zostanie zatrzymany a auto nie powinno przejść badania technicznego.
Aaale różnie to bywa, jeden policjant Ci zabierze kwity, inny oleje sprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Kwi 2012 20:09     Temat postu:

Kolego lampy możesz mieć nawet zielone niebieskie czy jakie tam chcesz mają wysyłać sygnały świetlne zgodne z prawem. Mam czarne lampy i nie miałem nigdy problemu z policja czy też z przeglądem. natomiast miałem to długo się nie nacieszylem bo niestety światło wsteczne świeciło na czerwono jak i kierunki i przy pierwszej kontroli musiałem usunąć folie z lamp

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Excallibur dnia 29 Kwi 2012 20:11 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Kwi 2012 21:01     Temat postu:

no to widze lipa z czarnymi kierunkami jak policja sie czepia i moze dowod zabrac ;/

to widze jedyny tuning lamp tynych to zrobienie wszystkich pól na czerwono by swieciły i na tym poprzestane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Kwi 2012 23:19     Temat postu:

Pisałem ze nie ma problemu z tym jakie sa lampy aby swiecily odpowiednio.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZM




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 15:44     Temat postu:

Dokładnie tak samo jak jeżdżą z niebieskimi, zielonymi światłami w Golfach, czy Polówkach. Lampy możesz mieć nawet tęczowe, ważne żeby kierunki świeciły na pomarańczowo, stop'y na czerwono, a wsteczny na biało, tyle. Także rób jak Ci się podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2097
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 17:20     Temat postu:

I żeby było...



... homologowane na odpowiedni typ świateł. Wsadzisz z przodu palniki ksenonowe i też dowód rej. poleci w kosmos.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 19:04     Temat postu:

a to spoko to tak zorbie sobie,a z tym rusunkiem to nie wiem d czego to i co to takeigo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2097
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Kwi 2012 20:21     Temat postu:

Czasem warto znać przepisy. Dura lex sed lex.
Grzesiekk1982 z forum VW napisał:

Witam.

Zaglądnąłem do pracy magisterskiej i znalazłem jeszcze jedną rzecz, która może się ogólnie przydać (w "poradach" jest regulacja reflektorów we własnym zakresie).

Polecem to osobom, chcącym kupić używany reflektor (pojawiło się dużo samochodów z Wysp, gdzie reflektory świecą "na odwrót"- w lewo wyżej.
Ponadto, na Allegro czeka (szczególnie na nas gilfiarzy Wink mnóstwo ciekawie wyglądających reflektorów z Chin, Tajwanu itp. oraz LEDów na tył. Sprzedawcy deklarują europejską homologację, ale informacje, jakie znalazłem pisząc pracę, powiedzą jakich homologacji należy unikać (zdobyte dzięki lukom p w przepisach).


Na kloszach reflektorów i lamp tylnych znajdują się znormalizowane kombinacje liter i cyfr. Zawierają one ważne informacje o przeznaczeniu produktu oraz jego jakości. Oznaczenia te łatwo rozszyfrować, jeśli wiemy co poszczególne oznaczenia opisują.

Tabela 1. Oznaczenie miejsca dopuszczenia normy ECE



Tabela 2. Oznaczenia rodzaju świateł reflektora przedniego



Tabela 3. Oznaczenia świateł sygnalizacyjnych



Przykłady:


1.Wskaźnik natężenia światłą drogowego; 2.Wykonanie reflektora (halogenowe, drogowe i mijania, niewłączane wspólnie); 3.Rodzaj i miejsce dopuszczenia (E-ECE, 1-Niemcy); 4. A-światło pozycyjne; 5.Numer badania zgodnego z normą ECE.


1.Wykonanie lampy (pozycyjne, hamowania, odblaskowe, przeciwmgłowe); 2.Spełnia wymagania wersji 02; 3.Rodzaj i miejsce dopuszczenia (E-ECE, 1-Niemcy); 4.Położenie zabudowy (tylna, prawa); 5.Numer badania zgodnego z normą ECE.

Tak jak pisałem na początku, informacja odnośnie homologacji. Posłużę się artykułem dostepnym na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]
Kilka cytatów:

...wiele katalogów tuningowych na rok 2005 obejmuje dla różnych modeli samochodów ponad 30 akcesoryjnych, wymiennych tylnych lamp zespolonych, których wykorzystywanie nie powinno być dopuszczalne w świetle przepisów prawa i wymagań technicznych. Kłopot polega na tym, że lampy te mają homologację o symbolu E11 (Wielka Brytania)...


Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.
Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.


Podobne przkłady to np. dostępne na Allegro tuningowe żarówki z homologacją E13 z Luksemburga.

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 30 Kwi 2012 20:23 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bullet
stary wyjadacz



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bojanowo koło Rawicza
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 03 Maj 2012 15:32     Temat postu:

Proponuję folię termokurczliwą do lamp z allegro wydatek rzędu 15pln z przesyłką,
znajdziesz allegro tuning optyczny Wink
Ja tak mam a gdy policja cię zatrzyma to jesteś wstanie ją ręką zerwać i nikt ci dowodu nie zabierze.
Ba a nawet jak użyjesz opalarki (z ostrożnością by foli nie przetopić) to nawet ładnie atesty widać koleś na przeglądzie nawet nie połapał się,że to folia Very Happy
Do mnie policja się jeszcze do tego nie przyczepiła Wink

PS. Gdybyś miał pytania wal na priv.

Ja właśnie jestem właśnie na etapie robienia białych kierunków przednich,
ze starej obudowy od świetlówki (plus taki,że naprawdę starej która ma tą kratkę od środka co ładnie rozprasza światło),wyjdą mi 4 zestawy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bullet dnia 13 Maj 2012 21:54 , w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Maj 2012 18:56     Temat postu:

przyciemnilem lampki,wyglądają z daleka super,przy blizsyzm przyjzeniu sie wodac gdzie nie gdzie defekty ale to dlatego ze sam kleiłem,i elegancko suszareczką, atesty sie ladnie odbiły teraz biore sie za kirunki z przodu i z boków

folia kosztowala mnie 10 zł a efekt nawet po nie ladnym klejeniu jest mega Very Happy lampy sa calusieńkie czarne co z białą setką wygladą super Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2097
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Maj 2012 10:53     Temat postu:

Ja też z folią jeździłem jakiś czas. Trafiło mnie w Lublinie. W temp -5'C nie idzie oderwać folii z lamp - łamie się i trzeba by z godzinę paznokcie na niej łamać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Excallibur




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Maj 2012 18:02     Temat postu:

jezdze 3 lata z lampami czarnymi i nie ma problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bullet
stary wyjadacz



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bojanowo koło Rawicza
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Maj 2012 21:59     Temat postu:

icek napisał:
przyciemnilem lampki,wyglądają z daleka super,przy blizsyzm przyjzeniu sie wodac gdzie nie gdzie defekty ale to dlatego ze sam kleiłem,i elegancko suszareczką, atesty sie ladnie odbiły teraz biore sie za kirunki z przodu i z boków

folia kosztowala mnie 10 zł a efekt nawet po nie ladnym klejeniu jest mega Very Happy lampy sa calusieńkie czarne co z białą setką wygladą super Very Happy


Morze za bardzo się śpieszyłeś ja 1 lampę oklejałem około godziny powoli jednocześnie podgrzewając folię i wyszło bez żadnych bąbli,kierunki boczne i przednie też mam ale znałem materiał na przednie białe wiec modzę będą wyglądały prawie jak ori jeśli chodzi o wzór.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bullet dnia 13 Maj 2012 22:00 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
icek




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Cze 2012 21:10     Temat postu:

u mnie koniec z jazdą z przyciemniającymi lampami z tyłu,złapała mnie kijanka i kazali zdzierać folie,pojeździlem jakoś z 3 tygodnie wiec widocznie mieliście szczeście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin