Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 05 Kwi 2007 5:31 Temat postu: |
|
|
Misza mialem ten sam problem po wymianie sondy te objawy zniknely.Wstawilem uzywana sonde od nissana micry i dzila teraz wszystko bez zarzutu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 05 Kwi 2007 6:15 Temat postu: |
|
|
to tez nie bardzo bo sonda zaczyna dzialac od 300stopni, wiec teoretycznie na zimnym silniku powiono byc wszytko ok, a na cieplym dopiero te dlawienia i tak tez było u mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 05 Kwi 2007 20:05 Temat postu: |
|
|
widze ze moje problemy sa adekwatne do tematow na forum bylem ostatnio spawac tlumik bo mialem dziurke,patrze a tu jakis kabelek wisi,i co sie okazlo oderwal mi sie jeden kabelek z trzech,i prawdopodonie przez to mi tyle jara
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Kwi 2007 12:24 Temat postu: |
|
|
jakie maja tam byc napiecia i w jakich granicach miescic sie powinien syg wyjsciowy?
kolega elerktromechanik powiedzial mi ze sonda jednoprzowodowa (gaznik) powinna miec napiecie falujace 0.2 -0.8 Volta pomiedzy wtykiem sondy a masa akumulatora na odpalonym silniku przy ok 3000rpm niestety nie mialem okazji jeszcze tej teorii sprawdzic
pozdro dvd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Sty 2008 19:15 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod ten temat. Byłem na warsztacie na Analizatorze spalin. Po wydruku mechanik zaczął coś kręcić głową, że mogło by być lepiej i podejrzewa, że mam sondę do wymiany.
Może jest ktoś, kto się dobrze orientuje w takich odczytach bo dla mnie to prawie jak czarna magia
Pomiar był robiony na rozgrzanym silniku. Raz na wolnych obrotach a raz na 2500rpm. (Tylko nie pamiętam który jest który )
I pomiar
CO = 3,64%
CO2 = 11,20% obj
O2 = 2,37% obj
HC = 171 ppm obj
LAMBDA = 0,999
II pomiar
CO =0,82%
CO2 = 13,20% obj
O2 = 1,97% obj
HC = 220 ppm obj
LAMBDA = 1,072
Jakby ktoś mógł mi wyjaśnić te robaczki to byłbym wdzięczny, a jak jeszcze z nich cos trafnie wywnioskować to już w ogóle super .
(Dodam, że silnik pracuje ładnie, równo, nie krztusi się, nie dławi, jak dla mnie OK)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 21:36 Temat postu: |
|
|
Zawołam Gościa on umie czytać te robaczki
GOOŚŚCIU!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 23:17 Temat postu: |
|
|
CO (trujący sukinkot niwelowany przez kata - przechodzi w CO2):
dla wtryskowca z katem i lambdą:
- na wolnych obrotach biegu jałowego do 0,5 (% vol)
- na obrotach 2000-3000 Obr/min do 0,3 (% vol)
wysokie wartości (CO) wskazują na zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną.
HC (trujący sukinkot niwelowany przez kata - przechodzi w CO2 i H2O):
- dla gaźnikowca od 100-300 (ppm)
- dla wtryskowca z katem i sondą lambda na jałowym i na obrotach 2000-3000 - norma do 100 (ppm)
NOx (trujący sukinkot niwelowany przez kata - odłączanie tlenu od tlenków azotu i uzyskanie czystego azotu N2):
- silnik bez kata, na biegu jałowym - od 100-300 (ppm)
- silnik z katem i lambdą, na biegu jałowym od 0-30 (ppm)
W POLSCE NIE MA JESZCZE PRZEPISÓW NAKAZUJĄCYCH SPRAWDZANIE TEGO SKŁADNIKA!
CO2 (nietoksyczny):
- wtryskowce z lambdą i katem - norma z przedziału 14,5-16,0 (% vol)
im wyższa procentowo zawartość CO2 w spalinach, tym efektywniej pracuje silnik.
O2 (nietoksyczny )
- wtryskowce z lambdą i katem - norma z przedziału 0,0 – 0,2 (% vol)
Lambda (współczynnik nadmiaru powietrza - wskazuje ile powietrza znajduje sie w spalonej mieszance):
- lambda =1 (dla spalenia 1 kg benzyny potrzeba ok. 14,7 kg powietrza - mieszanka stechiometryczna)
- lambda >1 (1kg paliwa zmieszany z większą ilością powietrza niż 14,7 kg - mieszanka uboga)
- lambda <1 (1kg paliwa zmieszany z mniejszą ilością powietrza niż 14,7 kg - mieszanka bogata)
wymagania dotyczące Lambdy: na obrotach 2000 – 3000 - norma z przedziału 0,97 do 1,03.
Przykładowe autka:
Lanos 1.6 (kat):
jałowy: CO=0,07 %; HC=72 ppm; CO2=15,2 %; O2=0,18%
2000-3000: CO=0,00 %; HC=29 ppm; CO2=15,6 %; O2=0,00%; lambda=1,0
Corolla 1.4 (kat):
jałowy: CO=0,00 %; HC=97 ppm; CO2=15,5 %; O2=0,00%
2000-3000: CO=0,00 %; HC=29 ppm; CO2=15,6 %; O2=0,00%; lambda=0,99
Polo 1.4 (kat):
jałowy: CO=0,00 %; HC=90 ppm; CO2=15,2 %; O2=0,05%
2000-3000: CO=0,14 %; HC=22 ppm; CO2=15,2 %; O2=0,00%; lambda=0,99
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Sty 2008 23:30 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Sty 2008 23:34 Temat postu: |
|
|
No i zapomniałem jeszcze dodać, że mam 1,6 na gaźniku.
A jeżelibym się zdecydował na wymianę sondy to czy macie jakieś typy co do zamienników (bo raczej nie chciałbym kupować używanej) ?? Bo znalazłem na allegro BOSH jednożyłowe nówki za 149 PLN. A są jeszcze jakieś inne za około 80 PLN.
Z góry dzięki za rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 28 Sty 2008 23:44 Temat postu: |
|
|
Red wszystko ladnie opisał, drugi pomiar robiony jest przy wyzszysz obrotach. wskazuje na to co2. przed wymiana sondy zobacz czy uklad wydechowy jest szczelny bo troche masz tego tlenu, jezeli jest szczelny to raczej regulacja gaznika pomoze wiecej niz wymiana sondy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28 Sty 2008 23:51 Temat postu: |
|
|
A jak dobrze można samemu sprawdzić szczelność układu wydechowego (o ile w ogóle można to samemu dobrze sprawdzić)??
Co do gaźnika to był niby regulowany u poprzedniego "mechanika" i sprawdzany przez innego i powinno być z nim wszystko w porządku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 28 Sty 2008 23:58 Temat postu: |
|
|
1 pomiar masz masakryczny. przy takiej lambdzie nie mozesz miec tyle tlenu to popierwsze CO od groma a CO2 bardzo slabe. a czy ten "mechanik" przynajmiej wiedzial gdzie sie reguluje gaźnik, czy krecil ta srubka z tylu bo zeby wyregulowac nasz gaznik trzeba rozwiercic zabezpieczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29 Sty 2008 9:21 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie wiem do końca czy widział co i jak ma robić skoro sam o tym nie miałem pojęcia. Ale dwóch stwierdziło ze autko zdrowo chodzi i jak dla nich to gaźnik jest sprawny i nie ma co się jego czepiać (bo też pomyślałem żeby go wymienić). Wiem, że ta śrubka z tyłu jest chyba tylko do regulacji obrotów ( i coś tam nią kręcił też). Co do rozwiercania jakiś zabezpieczeń to na pewno nic takiego nie zrobił. Sprawdzał jeszcze poziom paliwa w gaźniku czy nie dostaje np. za dużo, czy się dysza otwiera w odpowiednim momencie i to koniec ze sprawdzania gaźnika. Podregulował jeszcze zapłon. No i tak jak pisałem wcześniej silniczek chodzi równiutko, trzyma ładnie obroty i nic niepokojącego się z nim nie dzieje. A w moich okolicach jak pojeździłem żeby znaleźć mechanika jakiegoś lepszejszego no to nikt za bardzo nie chciał się brać albo nie mogli nikogo polecić innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 29 Sty 2008 10:32 Temat postu: |
|
|
czyli nie ustawil cie mieszanki (paliwo-powietrze) jedynie sprawdzil plywak, wiec dla mnie to kupa nie regulacja moze daj mu wydruk z manuala z regulacja naszego gaznika i wtedy co wyreguluje? bo jezeli bys mial zwalona sonde to bys czul dziw e zachowanie przy 2500-3500 tys na cieplym silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29 Sty 2008 10:50 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę w manualu jak to tam wyglada (o ile znajde w tym gąsczu angielskich stron coś co tego dotyczy:) )A czy to nie sonda właśnie odpowiada za skład mieszanki ?? Bo to u nas to nie zwykły gaźnik tylko jakoś sterowany elektronicznie i myślałem, że to właśnie sonda odpowiada za skład mieszanki. Ale gdybym i tak chciał te sondę wymienić to jaka by byłą lepsza ?? Bo znalazłem trochę tego na allegro a ceny są bardzo różne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A może jeszcze inaczej kupić używaną z innej 100 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Sty 2008 12:29 Temat postu: |
|
|
bozaaa napisał: | Sprawdzę w manualu jak to tam wyglada (o ile znajde w tym gąsczu angielskich stron coś co tego dotyczy:) )A czy to nie sonda właśnie odpowiada za skład mieszanki ?? Bo to u nas to nie zwykły gaźnik tylko jakoś sterowany elektronicznie i myślałem, że to właśnie sonda odpowiada za skład mieszanki. Ale gdybym i tak chciał te sondę wymienić to jaka by byłą lepsza ?? Bo znalazłem trochę tego na allegro a ceny są bardzo różne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A może jeszcze inaczej kupić używaną z innej 100 ?? |
Weź no poszukaj na necie (w tym u nas na forum) manuala z sunnego (po polsku) tam będziesz miał wsio o GA16DS może nawet i o regulacji.
Co do lambdy to widzę że ta boschowska choć najdroższa to powinna być ok, przynajmniej wg opisu podchodzi pod twój motor i jak by było coś nie tak to zawsze masz haka na sprzedawce.
Ale jak mówi Gościu bierz się w pierwszej kolejności za regulację gaźnikowca, a ewentualnie dopiero potem kombinuj z nową sondą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 29 Sty 2008 12:30 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|