Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sydney
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Sty 2008 19:04 Temat postu: |
|
|
a jezeli np mam pekniety kolektor wydechowy to ma to jakis wplyw na zla mieszanke paliwo-powietrze przez co zwiekszy sie spalanie??
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 29 Sty 2008 20:08 Temat postu: |
|
|
no jak masz pekniety to masz zaklamane dane pomiaru analizy spalni. bo sonde wtykasz w koncowy tlumik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Sty 2008 13:16 Temat postu: |
|
|
Więc mam teraz pytanie do forumowiczów.
Kto zna i może polecić DOBREGO mechanika, który mogłby mi wyregulować gaźnik (w razie potrzeby także przeczyścić) tak aby zmieniły się dane z pomiarów analizatora spalin na poprawne. Jestem z Zielonej Góry i nie ukrywam, że interesuje mnie żeby to było jak najbliżej mojego miasta.
Nie chcę oddawać mojego auta w rece ludzi, którzy się nie znają i moge spaprać robote albo nic nie zrobić (a udać, że coś zrobili) i skasować mnie za to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Sty 2008 14:29 Temat postu: |
|
|
bozaaa napisał: | Więc mam teraz pytanie do forumowiczów.
Kto zna i może polecić DOBREGO mechanika, który mogłby mi wyregulować gaźnik (w razie potrzeby także przeczyścić) tak aby zmieniły się dane z pomiarów analizatora spalin na poprawne. Jestem z Zielonej Góry i nie ukrywam, że interesuje mnie żeby to było jak najbliżej mojego miasta.
Nie chcę oddawać mojego auta w rece ludzi, którzy się nie znają i moge spaprać robote albo nic nie zrobić (a udać, że coś zrobili) i skasować mnie za to. |
Przeczyścić gaźnik możesz we własnym zakresie, jak i czym na forum opisane już było, choćby po to by zaoszczędzić "jakąś" sumę pieniędzy i zdobyć pewne doświadczenie. W regulację gaźnika od razu rąk bym nie pchał, wolałbym na Twoim miejscu najpierw przeczyścić gaźnik, pomyśleć nad podmianą sondy, np na pochodzącą ze szrotu ale wyglądającą na mało wysłużoną (bywa, że na szrotach lądują samochody rozbite, ale w których można się doszukać sprawnych jeszcze części ). Sprawdzić jeszcze szczelność układu, według mnie w miejscach łączeń poszczególnych odcinków doszukiwać się powinieneś ubytków w uszczelkach, złączkach oraz pęknięć, które jak kolega wyżej wspomniał też się zdarzają - jeśli takowe są to je wyeliminować. Wówczas skoczyć na analizę spalin i porównać wyniki z poprzednimi.
Osobiście regulację gaźnika uważam za ostateczność, skoro do tej pory samochód przechodził takie badania to prawdopodobne, że przyczyną może być następstwo jakichś uszkodzeń podzespołów.
PS. Ja poszukiwałem "fachowca" do regulacji w okolicach miejsca zamieszkania oraz w promilu 25km i nie znalazłem nikogo kto by mnie zapewnił, że wie z czym ma do czynienia. Jedynym najwiarygodniejszym z nich był gościu, który powiedział, że takie gaźniki nie rozregulowują się same a ich regulacja wymaga nie lada wiedzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30 Sty 2008 15:11 Temat postu: |
|
|
O czyszczeniu gaźnika juz na forum czytalem. Ale się nie zabierałem za to gdyż najpierw chciałem mieć pewność, że działa poprawnie i dlatego oddałem go do wglądu mechanikowi. No i także słyszałem o tym, że te gaźniki się nie rozregulowują tak sobie z niczego. No i oczywiście to co mówisz można samemu zrobić, ale po prostu jakbym miał kogoś, komu można by oddać auto bo się na nim zna to chętnie bym sobie czasu i kłopotu zaoszczędził (brak garażu a pogoda kiepska i czasu też nie za dużo więc w miarę możliwości trzeba się umawiać z jakimś znajomym)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zajor
Gość
|
Wysłany: 19 Lut 2008 11:48 Temat postu: |
|
|
Ja mam problem mały z tą sondą całą. Mam wersje z silnikiem 1.6 rocznik 92 i mi sie upalilo to dziadostwo. Fura mieli teraz paliwo jak ruski kombajn. No i pytanie mam bo nigdy tego nie wymienialem. Czy mozna kupic jakis zamiennik a jesli tak to jakiej firmy no i czy od jakiegos innego modelu nissana nie pasuje tak jak to jest np. w przypadku amortyzatorow. Pomozcie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
aLzatian
Gość
|
Wysłany: 06 Mar 2008 14:48 Temat postu: |
|
|
Mrozu napisał: | Czarek czyżbyś pisał o Adama BMW : Oj jego to przez sonde troche chlało o ile pamiętam coś ok. 20L w mieście. U mojego kumpla jak padła sonda w Fordzie Scorpio 2.0 to w mieście palił mu 25L. W naszych nyskach 1.6 na gaźniku nie wiem czy sonda ma jakiś wpływ na spalanie, bo do ustawianiu składu mieszanki jest odpowiednia śrubka. |
Bylem u mechanika i powiedzial ze treba regolowac kompoterowo bo i tak sonda jest odpowiedzialana za sklad mieszanki i krecenie gaznika nic nie pomoze!!To gdzie jest ta stubka???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elektronik19
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: 06 Mar 2008 17:59 Temat postu: |
|
|
mierzyłem napiecia: jeden kabel to masa drugi to 5V a trzeci to wyjście ok 1V /na oscyloskopie widac przebieg zblizony do sinusa/. przy ok 3400 odcina \sasilanie i na wyjsci jest ok 10V. czy tak ma byc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
aLzatian
Gość
|
Wysłany: 09 Mar 2008 15:38 Temat postu: |
|
|
Czy sonda z sunny 2.0D bedzie pasowac do 100nx 1.6 92r??I czy wogole bedzie pasowac do benzyniaka???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: 24 Mar 2008 23:12 Temat postu: |
|
|
Też jestem ciekaw prawidłowych napięć w lambdzie. Zachęcam więc do odpowiedzi na powyższe pytanie (elektronik19)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: 11 Kwi 2008 16:29 Temat postu: |
|
|
O to jest sonda 3-elektrodowa do naszych autek, z taką wtyczką:
[link widoczny dla zalogowanych]
i za jedyne 74 zeta
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 11 Kwi 2008 16:30 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Sie 2008 21:54 Temat postu: |
|
|
Z jakich roczników primerki sonda lambda będzie pasować do naszego SR20DE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Lut 2010 18:31 Temat postu: |
|
|
witam. jaka sonde wybrac? na allegro sa uzywane za 50zł lub nowe cos takiego jak NGK NTK za ok 70zł , bez nazwy od 40 do 70zł lub boscha 120-160zł.. która wybrac? osobicie wydaje mi się ze ngk bylaby najlepsza bo mogłbym sobie ją sam odebrac osobicie wiec i wrazie W z gwarancją miałbym mniejszy problem... prosze o opinie pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lut 2010 17:00 Temat postu: |
|
|
czy moze byc taki objaw od sondy lambdy
jade wrzucam na luz obroty spadaja do 1.1k
gdy sie zatrzymam dopiero spadaja na ~~900 trzymaja sie równo, chociaż czaem strasznie faluja ale bardzo rzadko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lut 2010 0:14 Temat postu: |
|
|
odlacz sonde i zobacz czy to CI coś zmieni. u mnie przy odłączonej jak i podłączonej sondzie auto pali jak ruski kombajn. do tego przy bardzo rozgrzanym silniku (czyt przy 0 stopni cel. przejechane 30km) auto ma dopiero normalne spalanie i do tego odczuwalne są gorsze osiagi wiec tak wnioskujac sonda zaczyna działać i daje prawidlowy odczyt przez co tworzy się odpowiednia mieszanka paliwowo-powietrzna dzięki czemu osiągi są takie jak być powinny. co do obrotów to Ci napisze jak wymienie sonde czy się ustabilizowały bo u mnie nie jest w tej kwestii idealnie ale myśle ze może cos to dać... pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majchrzok dnia 28 Lut 2010 0:14 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|