Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lut 2010 16:59 Temat postu: |
|
|
jest jakis problem z odlaczeniem sondy czy zwykly laik moze to zrobic?
z mechanika mam tyle wspolnego ze wiem jak sprawdzic plyny i nalac paliwa:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lut 2010 18:48 Temat postu: |
|
|
ja u siebie w DS nie miałem problemu z jej odłączeniem. wyciągam wtyk (zaznaczone na zdjęciu) i to wszystko. nic wiecej nie cudowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 28 Lut 2010 19:18 Temat postu: |
|
|
gitarka dzieki ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2078
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Mar 2010 19:14 Temat postu: |
|
|
dobra u mnie po wymianie sondy spalanie spadło do ok 10 litrow na 100 wiec przy tkaim jezdzeniu i tej temp mysle ze jest ok. takze nie jak spalanie jest nie takie jak byc powinno zacznijcie od sprawdzenia sondy... bo u siebie niepotrzebnie wymienilem inne gadzety ktore i tak nic nie daly. pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Paź 2010 21:00 Temat postu: |
|
|
no i zachcialo mi sie wymienic sonde lambda:/ stanelo na tym ze gwint gdzie wkreca sie sonde lambda zostal zerwany,gwint w kolektorze jak i we wkretce/przejsciowce ktora wkreca sie w kolektor zostal zerwany... jutro poszukiwanie nakretki 18x1,5 i trzeba przyspawac do kolektora-chyba jedyne wyjscie.podziekowania dla kolegow z norauto poznan franowo;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 12:36 Temat postu: |
|
|
Ciężko będzie dospawać ponieważ nie jest on metalowy a żeliwny czy jeszcze z czegoś innego. Mowa o oryginalnym do Ga16ds/de. Sam miałem problem usuwając EGR i przy zaślepianiu nie miałem jak odkręcić i została mi rurka w środku i uciąłem i nie dało się pospawać więc zalali dziurę jakąś masą. Nie polecam go odkręcać bo śruby są tak zapieczone że przy demontażu jedną ukręciłem a i z założeniem też jest troszkę roboty bo na łączeniu do dalszej części wydechu jest ciężko to wcisnąć. To tyle z mojej strony pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidkrakow dnia 12 Paź 2010 12:38 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 17:51 Temat postu: |
|
|
No i udalo sie dospawac nakretke:D sonda wkrecona,dziala i jest ok.u mnie to problem byl nawet z odkreceniem srub od oslony kolektora,tradycyjnie od nowosci nic tam nie bylo ruszane,nawet ori sonda byla.
P.S. serdeczne pozdrowienia srodkowym palcem dla poznańskich spawaczy ktorzy niechcieli pomoc w sytuacji podbramkowej(dzis przeglad rejestracyjny)!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 19:39 Temat postu: |
|
|
Też jakiś czas temu męczyłem się z wykręcaniem oryginalnej sondy. U mnie całe szczęście poszło bez problemów. Trochę płynu penetrującego i rozgrzanie kolektora pomaga, całość pod wpływem ciepła się rozpręża i ułatwia odkręcenie.
Ja za NGK zapłaciłem 71zł (nowa, DS).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 21:44 Temat postu: |
|
|
tez szukalem uniwersalnej NGK i w jednym sklepie to nawet niechcieli mi sprzedac bo cos tam w ich katalogu sie nie zgadzalo,ze niby ma miec 1przewod a ja chcialem z 3. byli lepsi ktorzy twierdzili ze 100nx niema sondy.ostatecznie kupilem za 150zl w innym miejscu niewiadomej firmy ale dedykowana do 100nxa. U mnie wd40 i palnik niewiele pomoglo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 12 Paź 2010 21:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 22:39 Temat postu: |
|
|
Były NXy bez lambdy też.
U mnie w DSie jeden kabelek od sondy, w DE sondy są z jednym i trzema kabelkami. Te z trzema kosztują horrendalne pieniądze (z tego co popytałem w sklepach), po kilkaset złotych od Boscha czy NGK-NTN więc jeśli działa ta co kupiłeś to nie masz co narzekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 12 Paź 2010 23:08 Temat postu: |
|
|
ale wszystkie DE mialy sonde. ta co kupilem to dziala spalanie z 16-20 spadlo znow do 8-10
zgadza sie ze boscha sa bardzo drogie,ale ngk-ntk w normalnych cenach;ja chcialem kupic za 140zl. w sumie liczba kabli nie gra istotnej roli:
-jednoprzewodowa-czarny sygnalowy
-trojprzewodowa-czarny sygnalowy+2biale na podgrzewanie sondy
-czteroprzewodowe-czarny sygnalowy+2biale na podgrzew+szary na mase
stwierdzono ze masa na zardzewialej obudowie sondy jest inna niz na biegunie ujemnym aku wiec postanowiono doprowadzic mase bezposrednio przewodem.a podgrzewanie sondy ma charakyer pomocniczy,chodzi by szybciej sie rozgrzala i wysylala sygnal do kompa.czyli od biedy jednoprzewodowa z powodzeniem zdalaby egzamin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Gru 2010 22:10 Temat postu: |
|
|
PAcjent SR20DE - objawy - trasa 850km (w tym ok 150-200 po mieście) i spalanie wyszło ok 11,4/100km jadąc średnio ok 3tys obr czyli dziebka za dużo. Okazało się że jeden kabelek przy sondzie się uwalił (Rezystancyjna,tytanowa). Mam już drugą sondę (używka) i tylko kostkę muszę zmienić, ale do rzeczy - spalanie mimo sondy wydaje mi się zbyt duże. Przepływka jest ok, tps ustawiony wg serwisówki, lewego powietrza nie ma. Gdzie jeszcze jaj mam szukać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mandhorm
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Gru 2010 18:31 Temat postu: |
|
|
hmmm...co prawda nie mam SR'ki,ale w dzisiejszych warunkach 11,4l w meiscie to chyba nie az tak odbiegajace od normy? dla mnie osobiscie ekonomiczna jazda to so 2,5 tys. obrotow i wciskajac gaz powoli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Gru 2010 20:07 Temat postu: |
|
|
heh to wyszło na trasie 850 km, gdzie tylko 150-200 było po mieście, reszta trasa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|