Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinkowzone
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Cze 2009 19:17 Temat postu: Strzela na PB! |
|
|
Problem zaczal sie jakis tydzien temu. Odkąd nie jezdze na LPG. Przy redukcji lub dojazdu do skrzyzowania bez gadu z tłumika wydobywa sie glosny huk znaczy sie "strzał". Zdarzało mi sie to kilka razy podczas zmiany z LPG na Pb badz odwrotnie (I generacja gaz);/
Ogolni seta na PB gorzej sie "zebiera". Wrazenie jakby nie podawal odpowiedniej dawki PB. Na LPG nie zdarzało mi się to;/
Ma ktos pojecie co to moze byc?
Silnik 1.6 gaźnik (jesli w ogole to ma tu znaczenie)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Cze 2009 21:38 Temat postu: |
|
|
przyśpieszałeś zapłon ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinkowzone
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Cze 2009 18:55 Temat postu: |
|
|
nie nic doslownie nic nie grzebałem.
Na Pb wciskając do "dechy" dusi sie i poooowoli przyspiesza;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Cze 2009 22:57 Temat postu: |
|
|
filtr paliwa ok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinkowzone
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lip 2009 18:11 Temat postu: |
|
|
ma byc na dniach do wymiany. Bo juz czas na niego. zmienie i napisze czy pomoglo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 8:30 Temat postu: |
|
|
stoo , jakby gość miał przyspieszony zapłon, na co wskazuje lepszy but na lpg niż pb, to nie strzelałby z rury, bo strzela przy opóźnionym.
jakby miał przyspieszony sporo, to na benzynie by jakoś szedł do 4 tys, dzwoniąc zaworami, przy dobrze wciśniętym gazie, lub nie dzwoniąc przy delikatnym muskaniu go, a potem..., potem to już nie
hehe
(po 4 tys nie idzie - mówię o moim przypadku, a mam zapłon na około 15 - na lpg idzie jak burza, a na benzynie j.w.)
cinkowzone pamiętaj, że na pb dziala coś takiego, jak pompka przyspieszająca (na lpg tego nie masz), także jak szybko wciśniesz pedał gazu, "depniesz", to powinien własnie dostac mocy, bo dostaje dodatkową porcję, zastrzyk z pb...
może stąd to odczucie pt. idzie wolno, a potem daje równo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Lip 2009 12:57 Temat postu: |
|
|
W napisał: | stoo , jakby gość miał przyspieszony zapłon, na co wskazuje lepszy but na lpg niż pb, to nie strzelałby z rury, bo strzela przy opóźnionym.
|
hmmm u mnie pyrkał/buchał/prykał na przyspieszonym... gdy wrocilem bardziej w strone ori to przestał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 7:25 Temat postu: |
|
|
stoo napisał: |
hmmm u mnie pyrkał/buchał/prykał na przyspieszonym... gdy wrocilem bardziej w strone ori to przestał |
a na pewno go przyspieszałeś?
ja już nie pamiętam w którą stronę się kręci, ale to łatwo sie sprawdza.
świecisz lampą na koło i ktoś dodaje gazu - wtedy patrzysz w którą stronę kreski sie przesuwają - i w tą stronę będzie przyspieszenie zapłonu.
na zbyt przyspieszonym będzie "odbijał" tłoki, nie sprężysz do końca...
ale raczej nie pyrczy?
no nie wiem...
w każdym razie na opóźnionym dopala w rurze, stąd strzały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 8:03 Temat postu: |
|
|
NISSAN KLUB POLSKA napisał: | hej, nie wiem czy w almie masz taka mozliwosc. ja w sunny 1,4 zrobilem to tak:
1. zatankowac lepsze paliwo
2.odlaczyc gumowy przewod podcisnienia od czujnika ktory jest przy prawym kielichu amora. (patrzac z przodu auta) dochodza do niego jeszcze trzy kabelki po tym go poznasz. rozlaczony przewod zaslepic na czas regulacji.
3.nastepnie krecisz aparatem zaplonowym wg. wskazowek zegara.
ja dalem do konca i wrocilem jakies 3mm.
dodam ze paliwo mam cos kolo 100octanow lpg.
wynik mnie zaskoczyl tzn. silnik jest jak zyleta tylko tak jakby dostal mocy w niskim zakresie obrotow tak do 4 tys. jest pieknie. stal sie bardziej elastyczny. odczuwalnie DUZO lepiej tylko czy to normalne ze tylko dol sie poprawil po takiej modyfikacji czy za duzo wyprzedzilem zaplon? |
czyli przekręcając aparat w stronę kabiny .. ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stoo dnia 08 Lip 2009 8:06 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 8:42 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam, to chyba tak, czyli w prawo....
ale mówię Ci,
sprawdź sobie.
1) weź lampę stroboskopową.
2) pomaziaj kredą po dzióbku, przy kole pasowym (żey lepiej widzieć)
3) na pasku będziesz widział w świetle lampy parę kresek.
4) wsadź kolegę za stery i każ mu powolutku wciskać gazu, a Ty w tym momencie świeć lampą i patrz w którą stronę przesuwają się kreski.
w tą stronę w ktorą sie przesuwają, to jest przyspieszanie zapłonu.
5) odkręć śruby aparatu zapłonowego
(wazne! wcześniej zaznacz sobie, np. robiąc rysę śrubokrętem - ja tak mam - położenie wyjściowe, żebyś mógł do niego wrócić w razie "w")
i zacznij nim kręcić, jeśli będziesz kręcić w prawo i kreski zaczną się przesuwać w tym samym kierunku co wtedy, gdy kolega dodawał gazu (pkt. 4), tzn. że przyspieszasz zapłon.
na benzynie ma być dycha, na gazie więcej. ile - nikt Ci nie powie.
można bawić sie w sprawdzanie z przeciążaniem silnika (domowe eksperymenty) pt. trójka, mała prędkość obr i but, czy wystęopuje spalanie stukowe, czy nie itd.
ale jak miałeś 10 a znajdziesz się gdzieś w przedziale między 10-15 , to myśle, że będzie dobrze.
ten gość, co go cytujesz, przyspieszał zapewne zapłon, bo słyszał, ze tak dobrze...
a jest tak, że gaz wolniej sie pali.
dlatego przyspieszasz do niego zapłon.
z tymże przy wyższej prędkości obrotowej zmienia się charakterystyka i w zasadzie trzeba by go zwolnić...
jak za dużo przyspieszysz, jak ten gość, to bezie Ci szedł może i lepiej właśnie do np.4 tys, a potem, a potem to już nie (już raz tak pisałem
hehe
ja pare razy przestawiałem i obserwowałem.
teraz jest niby ok. mam chyba (o ile dobrze rozszyfrowałem kreski) coś między 13-15. oczywiście jeżdże na lpg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtek_literacki
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 02 Sty 2012 22:27 Temat postu: |
|
|
Zapłon ustaw, sprawdz czy nie lapie lewego powietrza na gaźnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|