Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Olik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 17:21 Temat postu: |
|
|
Podobno sa takie gumy ktore przyklejasz do danego elementu ktore wyciszaja go. Najczesciej sa stosowane do wytlumiania kielichow amortyzatorow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 17:35 Temat postu: |
|
|
Kolego, chyba masz na myśli wygłuszające maty bitumiczne, ale kompletnie się nie zrozumieliśmy...
Chodzi mi o to czy ktoś z was (a napewno tak jest) zrobił sobie przelotowy wydech o słusznej średnicy?
Pytam o to jakie tłumiki najlepiej zastosować?
Może sportowy katalizator o dużym przekroju w przelocie?
Albo np. końcowy ULTER komorowy z końcówką 100mm, znalazłem taki nowy dedykowany do astry GSI za 350zł- wydaje mi się, że przyciszyłby trochę cały układ...?
Mój pomysł puki ci to: od kolektora rura 2,5" (63,5mm), dalej w miejsu kata tłumik przelotowy, albo strumienica o przelocie 60mm, następnie 2,5 calowy tłumik przelotowy i na końcu najbardziej chciałbym jakiegoś "mugena" 2,5" na wlocie i z 4 na wylocie z wkręcanym silecerem, ale z powodu nadmiernej głośności zacząłem zastanawiać się nad jakimś tłumikiem komorowym.
Kolega w CRX'ie zrobił sobie w tym tygodniu przelot 2,25 z jednym przelotowym 60mm i jest strasznie głośno - dlatego zacząłem się zastanawiać.
Kolejne moje pytanie: Co z ciśnieniem zwrotnym dla silnika przy przelotowym układzie wydechowym? W końcu to przecież wolnossak...
Nadal czekam na pomysły, bo nie wiem na co sie zdecydować.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy NX'ów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 17:36 Temat postu: |
|
|
2x przelot = glosnosc
moglbys koniec lekko zdlawic jakims cywilnym tlumikiem od innego autka tak aby wejscie do tlumika mialo srednice wydechu. napewno bedzie ciszej a i spadku mocy nie wpowinno byc duzego.
ja mam zamiar wlasnie tak zrobic w moim 1.6 z tym, ze srednica 2"
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 17:58 Temat postu: |
|
|
Czyli Twoim zdaniem gdybym zrobił od kolektora rurę 2,5", w miejscu katalizatora tłumik środkowy o przelocie 2,5", albo strumienicę o tej samej przepustowości. (Pytanie: Co lepsze?), następnie dalej tłumik przelotowy 2,5" i na końcu tłumik sportowy, komorowy ULTER, dedykowany do astry GSI 150KM z ładna końcówką 100mm to by było dobrze ?
W ten sposób ten końcowy tłumik trochę zdławiłby pełen przelot i dałby ciśnienie zwrotne dla silnika i przyciszyłby trochę cały układ...
Ale nie wyglądałby tak jak 4" Apexi N1...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 01 Sie 2009 18:00 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 18:43 Temat postu: |
|
|
po1
na forum byl juz poruszany temat tlumikow ultera i zdaje mi sie, ze nei wplywal on pozytywnie na moc setki
po2
lepiej tlumik srodkowy niz strumienica
po3
4'' to ogromne wiadro
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeRbo
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Sie 2009 20:11 Temat postu: |
|
|
Don Kowal a to przypadkiem nie jestes tym typem co byl z panna w czwartek na S... Gadales o wydechu i Niuton nie potrafil pomóc a Fox byl zajety ?? dobrze kojarze:D???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 0:26 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze nie chodzi mi o wpływ tłumika ulter na moc nyski, a o to, że tłumik końcowy ulter'a (np dedykowany do opla GSI) jest tłumikiem komorowym więc w przeciwieństwie to każdego w stylu mugen'a wyciszy cały układ i da ciśnienie zwrotne.
Po drugie, tak podejrzewałem, lepiej tłumik środkowy przelotowy niż magiczna strumienica dodająca mocy.
Po trzecie tłumik końcowy w stylu mugen'a 2,5" na wlocie, a 4" na wylocie jak np:
[link widoczny dla zalogowanych]
to naprawdę ogromne wiadro , ale bardzo mi się podoba
Po ostatnie, tak to właśnie ja. W niedziele, będę również. Jak zwykle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 1:36 Temat postu: |
|
|
jeżeli liczysz, że ulter coś Ci wyciszy... to już lepiej zamontuj sobie to wiadro...przynajmniej będziesz miał oś co Ci się podoba...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 16:55 Temat postu: |
|
|
Udało mi się kupić moje wiadro w dobrej cenie 150zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc wiem już na pewno, że wydech będzie miał 60mm średnicy i na końcu będzie 4"owe wiaderko.
Teraz pozostaje tylko kwestia co znajdzie się między kolektorem wydechowym, a końcowym tłumiczkiem...
Tak jak pisałem wcześniej nie chcę aby auto było nadmiernie głośne...
Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie:
Kolektor, dalej tłumik środkowy w obudowie katalizatora 60mm np:
[link widoczny dla zalogowanych]
następnie tłumik środkowy o przelocie również 60mm np:
[link widoczny dla zalogowanych]
i na końcu mój śliczny świeżo kupiony tłumiczek.
Czy uważacie, że będzie to dobre rozwiązanie czy może coś inaczej ??
Najbardziej boję się głośności, bo moje uszy wytrzymają, ale Malutka mnie zabije.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gaweł
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław / Zielona Góra Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 17:06 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, że wszystko na rurce 2 cale ? czy 2,5 cala jak wejście do tłumika końcowego ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gaweł dnia 02 Sie 2009 17:07 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 17:23 Temat postu: |
|
|
Wszystko na rurce 60mm czyli jakieś 2,4".
Początkowo miało być równe 2,5" czyli 63,5mm, ale skoro łatwiej i taniej będzie kupić tłumiki o przelocie 60mm (2,4") to chyba tą średnicę rury wybiorę, a jedynie końcowy tłumik będzie miał 2,5" na wlocie czyli o 3,5mm więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 17:34 Temat postu: |
|
|
ale będzie masakra ... jeszcze nie słyszałem taniego tłumika, który wydawałby rasowy dźwięk no chyba, że głośny brzęk jest..rasowy ... powodzenia... i kup stopery do uszu
rozumiem, że średnice taka wybrałeś, bo przygotowujesz układ auta już pod wrzutę jakiejś turbinki..??
ps. jestem ciekaw jak ten speeder się zachowa, bo kiedyś chciałem go wrzucić, jak w 1.6 robiłem wydech na 2', ale zrezygnowałem....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gem dnia 02 Sie 2009 17:39 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 17:52 Temat postu: |
|
|
Nie, puki co auto zostaje wolnossącym.
Przed zrobieniem wydechu, zrobię tylko CAI na dużym filtrze, ładnie odgrodzony od komory silnika (aku przeprowadza sie do bagiera) i z doprowadzeniem chłodnego powietrza oraz radykalnie przyspieszę zapłon.
A w najbliższej przyszłości po wykonaniu wydechu wjedzie duży przepływomierz i strojenie elektroniki.
Myślę, że ta średnica będzie duża, ale nie przesadzona.
Mój seryjny wydech, bez kata, wjedzie do nx'a 1,6 brata wraz z nowym kolektorem 4-2-1.
Cały czas mam obawy przed nadmiernym hałasem i próbuję coś wykombinować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 22:22 Temat postu: |
|
|
Przyzwoicie wycisza sportowy stalowy kat. Co do przelotowych końcowych to niestety coś markowego, a to już większa kasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Kowal
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sie 2009 22:37 Temat postu: |
|
|
Właśnie o czymś takim myślałem, ale jakoś nikt wcześniej nie poruszył tego tematu.
Czyli gdyby za kolektorem umieścić sportowy metalowy katalizator to byłoby ciszej, a i pewnie lepiej dla wolnossącego silnika (ciśnienie zwrotne)?
Np.
[link widoczny dla zalogowanych]
albo
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten drugi ma 2,5" w przelocie więc nawet nie zwężałby układu...
Czy coś właśnie takiego miałeś na myśli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|