Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

wymiana pasków

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22 Sie 2006 21:39     Temat postu: wymiana pasków

koszt paskow 2x15zł robocizna 0zł własna

opis:
Najlepsze podejscie do napinacza od spodu z góry nie ma jak ręki wsadzic jedynie co mozna zluzowac srube ktora zabespiecza napinacz (nie wiem jak to nazwac) pozniej sruba regulujaca napinacz 12mm następnie zabieramy sie za luzowanie papy wodnej dostep tylko pod samochodem (wielkosc klucza 14mm) i po krzyku mozna sciagnac pasek, tak samo z wymiana drugiego paska od alternatora czynnosci te same najpierw sruba zabespieczajaca napinacz nastepnie sruba napinacza i na koncu luzujemy alternator. Z napinaniem chyba nie bedzie juz problemu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 02 Gru 2006 18:48     Temat postu:

Jakie te paski mają być? Gość w sklepie sprawdził w katalogu i stwierdził ,że oba są te same(do altka i do wspomagania). No i kupiłem oba firmy Gates po 17zł.

Ale sprawdziłem oznaczenia na starych i kurcze są inne tzn. na jednym inne oznaczenie a na drugim jeszcze inne...

Jak to jest z tym? Generalnie są podobne Confused:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 02 Gru 2006 19:46     Temat postu:

tarsar napisał:
Jakie te paski mają być? Gość w sklepie sprawdził w katalogu i stwierdził ,że oba są te same(do altka i do wspomagania). No i kupiłem oba firmy Gates po 17zł.

Ale sprawdziłem oznaczenia na starych i kurcze są inne tzn. na jednym inne oznaczenie a na drugim jeszcze inne...

Jak to jest z tym? Generalnie są podobne Confused:


Oba paski są takie same, przynajmniej takie dali mi w sklepie, ale jak dało się zamontować i wszystko jest ok to znaczy, że mieli rację
Ale nie pamiętam jakiej długości były.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02 Gru 2006 23:40     Temat postu:

moje byly chyba takiej samej dlugosci moze sie ruznily ale niewiele wkazdym badz razie dostalem 2 inne i zgadzaly sie z oznaczeniami i numerami na starych ale mysle ze nawet jak byl by niewiele dluzszy to jesli napinacz go dobrze naciagnie to nie bedzie to przeszkadzac wkoncu to nie rozrzad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 03 Gru 2006 11:07     Temat postu:

Wg kat. GATESA:
1,6
na alternator: - 4PK813
pompę wsp.: - 4PK813
2,0
na alternator bez klimy: 4PK825
na pompę wspomag.: - 4PK850

Warto wymienić jak nie wiecie kiedy były ostatnio zmieniane.
Ja miałem u siebie jeszcze fabryczne i kolega w swojej P10 z '91 również.
Oba samochody sprowadzone z Niemiec, które niby tak powaznie podchodzą do przeglądów
a paski nie tykane przez tyle lat w stanie jak widać:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 03 Gru 2006 13:16     Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi.

coobek napisał:
Wg kat. GATESA:
1,6
na alternator: - 4PK813
pompę wsp.: - 4PK813



Coobek - takie właśnie nabyłem, więc mają być.

Co ciekawe - te co były są nissanowskie ale pisze na nich Made in USA. Czyżby takie montowali, czy ktoś je wymieniał?

Aha,a symbole na nich to 4PK805 i 4PK807 - być może źle pisze bo z pamięci. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 03 Gru 2006 19:40     Temat postu:

o jak na czasie, akurat zaczął mi piszczeć jeden z tych dwóch pasków stawiam na ten od alternatora.. chociaż ostatnio przestał, chyba jednak i tak wymienię na wszelki wypadek Wink
Powrót do góry
iro




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03 Gru 2006 21:29     Temat postu:

wymien odrazu obydwa bo jak niedlugo przyjdzie ci wymieniac od pompy wody to i tak musisz sciagac ten od alternatora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 06 Gru 2006 19:14     Temat postu:

Paski klinowe wymiana:

cena 35 zł za dwa, firma Gates , oba 4PK813.
Wymiana mech - 20 minut - 20zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyP
stary wyjadacz



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: swarzędz

PostWysłany: 06 Gru 2006 21:29     Temat postu: Re: wymiana pasków

Wszystko pięknie, lecz mam kilka uwag:
iro napisał:
[...] następnie zabieramy sie za luzowanie papy wodnej dostep tylko pod samochodem [...]

To co luzowałeś, aby zdjąć pierwszy pasek to była pompa, ale od wpomagania. Pompa wody jest przykręcona/wbudowana w blok silnika.
coobek napisał:
[...]Warto wymienić jak nie wiecie kiedy były ostatnio zmieniane.
Ja miałem u siebie jeszcze fabryczne i kolega w swojej P10 z '91 również.
Oba samochody sprowadzone z Niemiec, które niby tak powaznie podchodzą do przeglądów
a paski nie tykane przez tyle lat w stanie jak widać:[...]

Pęknięcia wewnątrz paska nie oznaczają w 100%, że trzeba go wymienić. Wąski przekrój powoduje zwiększone naprężenia na rowkach. Jeśli nie piszczy lub nie jest popękany z zewnątrz to nie ma powodu do natychmiastowej wymiany. Wyślizgane rowki/ rozciągnięty pasek to powód do wymiany.
Oczywiście od częstej wymiany, nic się nie psuje Wink

Pasek od pompy wspomagania może być krótszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin