Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KarMo
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: 14 Paź 2009 20:07 Temat postu: Zawór bezpieczeństwa czy filtr paliwa ? |
|
|
Witam
wymieniajac tylne klocki hamulcowe, przy lewym kole z lewj strony kolektora hamowania zauwazylem maly pojemnik, oczyscilem i znalazlem napis "TANK"
[link widoczny dla zalogowanych]
czyzby jakis dodatkowy filtr paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KarMo dnia 18 Paź 2009 6:45 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Olik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Paź 2009 17:55 Temat postu: |
|
|
Mi to raczej wyglada na pompe paliwa... Sam musze jutro sprawdzic.
Jesli przekrecisz kluczyk tak by zapalily sie kontrolki i zlapiesz ta "tube" w nadkolu a ona bedzie wibrowac to jest to pompa, jesli nie to jest to jakis filtr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Paź 2009 18:18 Temat postu: |
|
|
wydaje mi się że jest to doprowadzenie par paliwa do silnika,a konkretnie może jakiś zawór jednokierunkowy. Może właśnie dlatego zaznaczony jest kierunek montażu tego elementu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 15 Paź 2009 20:03 Temat postu: |
|
|
Olik napisał: | Mi to raczej wyglada na pompe paliwa... Sam musze jutro sprawdzic.
Jesli przekrecisz kluczyk tak by zapalily sie kontrolki i zlapiesz ta "tube" w nadkolu a ona bedzie wibrowac to jest to pompa, jesli nie to jest to jakis filtr |
Nie bredź. W DS pompa paliwa jest pod maską, a w DE w baku.
Jeśli chodzi o ten niezidentyfikowany obiekt ze zdjęcia to wg Manuala w tym miejscu powinien znajdować się Fuel Check Valve - zawór wchodzący w skład układu odprowadzania oparów paliwa z baku (EF&EC - 195 i 197)
PS. Zawór ten nie jest jednokierunkowy - działa w obie strony (odprowadza opary i doprowadza świeże powietrze).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 15 Paź 2009 20:38 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Paź 2009 20:06 Temat postu: |
|
|
W manualu zawór ten jest nazwany - zaworem bezpieczeństwa. Na obudowie zaznaczony jest nie tylko kierunek przepływu oparów ale także która część zaworu ma być u góry.
Jeżeli obrócimy go "do góry nogami" zawór całkowicie się zamyka ( z jednej i z drugiej strony). Z taką sytuacją mamy do czynienie wtedy kiedy dachujemy.
Jeżeli zawór jest w pozycji "roboczej" - silnik uruchomiony - wtedy pozwala na wysysanie oparów ze zbiornika. Jednak kiedy wyłączymy silnik zawór nie pozwala na wydostawanie się oparów paliwa ze zbiornika.
Nie kumam tylko części o doprowadzaniu świeżego powietrza do zbiornika Po co tam świeże powietrze ?? Przecież opary paliwa i tlen to idealna mieszanka wybuchowa....
Tak więc pytanko: kiedy w zbiorniku paliwa jest podciśnienie ??
To taka moja garść przemyśleń.
Może by warto przetagować temat postu na np: Zawór bezpieczeństwa - tak jak nazwany jest w manualu. Taka mała propozycja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 17 Paź 2009 20:08 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 17 Paź 2009 21:01 Temat postu: |
|
|
Tutaj więcej na ten temat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 17 Paź 2009 21:18 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KarMo
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: 18 Paź 2009 6:44 Temat postu: |
|
|
to ten zawor mam na pewno do wymiany, na codzien jezdze na LPG, a jak tankuje benzyne tzn odkrecam korek to slychac syczenie jagby powietrze bylo by zasysane lub wypuszczane
Ps. zmienilem temat na Cytat: | Zawór bezpieczeństwa czy filtr paliwa ? |
aby poniej bylo latwiej znalesc temu ktory bedzie szukal cos o tym zaworze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KarMo dnia 18 Paź 2009 6:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Paź 2009 8:03 Temat postu: |
|
|
to ten zawor mam na pewno do wymiany, na codzien jezdze na LPG, a jak tankuje benzyne tzn odkrecam korek to slychac syczenie jagby powietrze bylo by zasysane lub wypuszczane
jak mam prawie pusty zbiornik to jak odkrece go to samo powietrze schodzi.czy to jest normalne czy uklad sie zapowietrza?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy dnia 18 Paź 2009 8:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Paź 2009 11:03 Temat postu: |
|
|
normalne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|