Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 27 Gru 2005 16:07 Temat postu: Ogranicznik do 90HP !! |
|
|
Czy moze ktos gdzies kiedys natknal sie na metode na "odblokowanie" naszych 90 kucy, wiem ze marthen kiedys cos pisal ale to jeszcze na starym forum...
Apropos co sie dzieje z archiwum uda sie lub udalo cos odzyskac ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27 Gru 2005 19:39 Temat postu: Re: Ogranicznik do 90HP !! |
|
|
Fiodor napisał: | Czy moze ktos gdzies kiedys natknal sie na metode na "odblokowanie" naszych 90 kucy, wiem ze marthen kiedys cos pisal ale to jeszcze na starym forum... |
Pisałem tylko tyle, że to prawdodobnie było osiągnięte przez zastosowanie zwężki, podobnie jak m.in. w Hondach. Na sposób zdjęcia tego wynalazku nigdy nie natrafiłem.
Fiodor napisał: | Apropos co sie dzieje z archiwum uda sie lub udalo cos odzyskac ?? |
Wygląda na to, że nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Gru 2005 19:49 Temat postu: |
|
|
wiec ja na cos natrafilem
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje ze endriu cos wiecej sie tu wypowie co i jak i dlaczego drogie
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Gru 2005 20:20 Temat postu: |
|
|
Fiodor napisał: | wiec ja na cos natrafilem
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje ze endriu cos wiecej sie tu wypowie co i jak i dlaczego drogie | mam dla Ciebie dwie dobre wiadomosci
1.nas nie dotyczy bo my mamy gazniki a stosowane to bylo tylko dla GA16DE
2.chlopak, ktory ma ga14de z niemieckiego rynku pisal na forum NKP ze wyszlo mu ok.90hp na hamowni. Jego auto wg papierow ma 75hp(wersja na PL ma 87hp) a usunal tylko katalizator, wiec najprawdopodobniej to ograniczenie bylo fikcja aby obnizyc oplaty.(poszukaj w archiwum NKP)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Gru 2005 20:36 Temat postu: |
|
|
dzieki dzieki szykuje tego swojego dla swojej lubej a ja dla siebie po nowym roku chce jechac po 200SX albo 100NX GTi i sam nie wiem - za 100 przemawia mnogosc czesci mechanicznych za 200 naped na tyl ... ale sie zobaczy co ciekawego znajde i w rodzince beda 2 nismo do lansu i wol roboczy peugot partner
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Gru 2005 23:03 Temat postu: |
|
|
Fiodor napisał: | dzieki dzieki szykuje tego swojego dla swojej lubej a ja dla siebie po nowym roku chce jechac po 200SX albo 100NX GTi i sam nie wiem - za 100 przemawia mnogosc czesci mechanicznych za 200 naped na tyl ... ale sie zobaczy co ciekawego znajde i w rodzince beda 2 nismo do lansu i wol roboczy peugot partner | jesli myslisz o s13 to sie srogo zawiedziesz jesli chcesz driftowac nim na suchym asfalcie...nie ma on szpery Wiesz co mowia o s13? Ze to skarbonka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 28 Gru 2005 0:32 Temat postu: |
|
|
a dziurka do skarbonki jest trurbinka ktora lubie sie psuć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Gru 2005 7:36 Temat postu: |
|
|
wlasnie czytalem o tym no i brak targi to mnie tez boli dlatego chce sobie chyba jednak poszukac GTi ale sam nie wiem i myslalem raczej o s14 w okolicach 99 tu turbinka nie leci ale skarbonka tez niezla.... czas pokaze
Tylko z tym ogranicznikiem to nie wydaje mi sie zeby to byl chwyt dla firm ubezpieczjacych auta nie u niemcow - jak ma miec 90 to MUSI miec 90 nie wiecej wiec moze kolega albo poprzedni wlasciciel cos wiecej wie bo sam cos kombinowal
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Gru 2005 11:42 Temat postu: |
|
|
Fiodor napisał: | wlasnie czytalem o tym no i brak targi to mnie tez boli dlatego chce sobie chyba jednak poszukac GTi ale sam nie wiem i myslalem raczej o s14 w okolicach 99 tu turbinka nie leci ale skarbonka tez niezla.... czas pokaze
Tylko z tym ogranicznikiem to nie wydaje mi sie zeby to byl chwyt dla firm ubezpieczjacych auta nie u niemcow - jak ma miec 90 to MUSI miec 90 nie wiecej wiec moze kolega albo poprzedni wlasciciel cos wiecej wie bo sam cos kombinowal | Fiodor tak naprawde nikt nic nie wie na ten temat. Jedyne jakie widzialem wykresy z hamowni aut z ogranicznikiem to wlasnie ten co Ci wspomnialem.
S14 to juz jest cos, znajmomy wlasnie sciagnal sobie takiego z Niemiec z 98 albo 99 rok, stan igla ale naprawde igla jest jak nowka. Zaplacil za niego okolo 40 tys.zl(bez oplat) Jesli Cie stac na takiego to mysle ze nie ma co sie wogole zastanawiac czy GTi czy 200sx. Samochod marzenie i tylni naped ze szpera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Gru 2005 11:50 Temat postu: |
|
|
szykuje sobie autko dla siebie - cos do pieszczenia i bajerowania ale wlasnie co do kosztow to caly czas ustalam ja jestem na tak ale kontrola mojego portwela twierdzi ze to glupota a GTi uda sie jakos bokim kupic ale jak pomysle o s14 to mi kolana miekna
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Gru 2005 17:31 Temat postu: |
|
|
Fiodor napisał: | szykuje sobie autko dla siebie - cos do pieszczenia i bajerowania ale wlasnie co do kosztow to caly czas ustalam ja jestem na tak ale kontrola mojego portwela twierdzi ze to glupota a GTi uda sie jakos bokim kupic ale jak pomysle o s14 to mi kolana miekna | pojawiaj sie na spocie NKP to sobie obejrzysz s14 Adama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Lip 2009 11:30 Temat postu: |
|
|
gdzieś się kiedyś doczytałem (nie pamiętam gdzie...)
że być może chodziło o ograniczenie dawki paliwa?
lub ograniczenie dopływu zasysanego powietrza...
(jest zawór sterujący)
i to by chyba było logiczne (to drugie) bo na daną ilość powietrza komputer da ileś tam paliwa i ... tyle.
jakby zwiększyć możliwą maksymalną ilość zasysanego powietrza, to i paliwa by więcej dostał i miał więcej mocy.
a ucięcie go na 90 KM
to bodajże działanie związane ze stawkami ubezpieczeń za granicą...
które sa liczone od mocy, a nie jak u nas (nadal m.in.) - od pojemności
(nx 1,6 ma 1598 cm3).
przedział do 1,6 l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 09 Lip 2009 17:16 Temat postu: |
|
|
W napisał: | gdzieś się kiedyś doczytałem (nie pamiętam gdzie...)
że być może chodziło o ograniczenie dawki paliwa?
lub ograniczenie dopływu zasysanego powietrza...
(jest zawór sterujący)
\ |
To żeś odgrzał kotleta.. W wersjach z ograniczoną mocą stosowano kolektor dolotowy o zwężonych kanałach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2009 6:56 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: |
To żeś odgrzał kotleta.. W wersjach z ograniczoną mocą stosowano kolektor dolotowy o zwężonych kanałach . |
jak się czyta od końca posty (a tego wymaga "kultura forumowa" by nei doczekać sie w jednej z pierwszych odpowiedzi tekstu: "użyj opcji szukaj"), to i kotlet sie zagrzeje,
hehe
a że jak sie chce mieć orientację, to sie czyta od końca (by nie powielać tematów) i przegląda, już opisane - i tez tak wychodzi.
a poza tym chodziło mi o zawór sterujący
który wiem że jest,
ale
nie wiem jak działa
(bo w książce się nie doczytałem, oprócz wzmianki, że w ogóle takie coś jest)
i nie wiem gdzie jest?
nie znalazłem go...
a nie wiem, czy nim nie można by się coś pobawić by dodać trochę mocy.
ps.
strasznie jesteście wrażliwi, czy nawet drażliwi na "nowa wiedzę' pt. nowy użytkownik, który nie zaczyna od pytania, by dac się wykazać stałym bywalcom, tylko ośmiela się "pouczać" (cudzysłów jest waszą, mocną nadinterpretacją)...
nie wiem czy to kompleksy czy co...
ja pisze co wiem, żeby sie tym podzielić, co już poznałem i na czym ja się musiałem uczyć, by oszczędzić tego innym.
myślę, że to uczciwa zasada, a patrzę z tej perspektywy, że sam ze swoją eNką mam trochę problemów, z którymi nie umiem sobie poradzić (jak np. chodzący w "nienormowanym czasie pracy" obrotomierz, hehe) i jak każdy by pisał, co wie, to jesteśmy do przodu o wiedzę i doświadczenia (często na błędach, a więc najlepsze) - innych.
z resztą po to jest chyba forum i takie mam do niego podejście, a nie inne.
ponad 6, a w zasadzie, prawie 7 lat naprawiałem sam poldka, teraz 4,5 roku bawię się z eNką.
ponad 10 lat jazdy na gazie, trochę więc rzeczy już robiłem, to tak w nawiasie.
...być może na forum samochodziarskim, wypada najpierw pytać,
więc może to faut pas z mojej strony...
korzystałem z doświadczeń na innych forach.
ale mogę to nadrobić, bo pytań mam wiele,
do chodzącej encyklopedii
brakuje mi jakichś
- od "A" do "U"
+
- od "X" do "Z"
"W" mam w nicku
haha
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Lip 2009 11:46 Temat postu: |
|
|
Nie przesadzaj, Luki ma rację odgrzałeś kotleta sprzed 4 lat i takie są fakty.
Oczywiście w 100% przyznaję Ci rację w kwestii korzystania z opcji "szukaj" i ewentualnego dopisywania swoich spostrzeżeń do już raz powstałych wątków (czyli do już raz wyważonych drzwi), tyle tylko, że wybrałeś jedno z najgorszych rozwiązań - przeczytałeś pierwszy lepszy wątek, jeden z pierwszych, które poruszały tą tematykę i go odgrzałeś. Szkoda że już Ci nie starczyło cierpliwości na przeczytanie kolejnych wątków poruszających ten temat. Zapewne gdybyś to zrobił, zadawane obecnie przez Ciebie pytania nie miały by w ogóle miejsca.
Trzymaj się tego o czym piszesz, czyli najpierw korzystanie z opcji "szukaj", a dopiero potem zakładanie nowych i tym samym najczęściej powielanie starszych wątków, tyle tylko że ja bym jeszcze do tego dorzucił jedno "pouczenie": jak już korzystacie z opcji "szukaj" to skupcie się na wszystkich wątkach, które powstały na dany temat do tej pory, a nie na pierwszym lepszym, żeby potem wychodziły takie "odgrzewacze". Jak już napisałem, przez te 4 lata powstały inne wątki poruszające tą tematykę. Oczywiście ubolewam nad tym że Ci którzy zakładali kolejne wątki nie umieścili tego co chcą napisać choćby w tym, jako jednym z pierwszych. To jednak nie świadczy o tym, że mam przez to teraz czytać tylko najstarszy wątek i go odgrzewać, bo np. nie mam siły ani cierpliwości aby poczytać sobie inne, nowsze. Wierz mi że po przeczytaniu wszystkich wątków poruszających daną tematykę, na 99% znajdziesz w którymś z nich odpowiedź na nurtujące Cię pytania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|