Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina198723
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mońki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Paź 2011 16:28 Temat postu: SWAP GA16 |
|
|
witam mam 1.6silnik a bym wiekszy silnik wstawic co naj lepiej pasowało it????
przeniosłem i zmieniłem nazwę tematu. Thoms
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Paź 2011 17:09 Temat postu: |
|
|
Jakiej odpowiedzi oczekujesz ? dział elektryka piszesz o silniku.
Rozumiem tak
1. chcesz zrobić swapa - jesli pytasz jaki silnik wsadzic najlpiej to nie ten dział, o swapach jest na forum wiele, poczytaj
2.pytasz w dziale elektryka czyli moze masz juz silnik ale nie wiesz co jak podpiąc tak ?
oświeć mnie stary bo nie łykam Twojego pytania, może to wynik kaca, a może
ktoś tu jest na bakier z polską składnią
nie wnikam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalina198723
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mońki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lis 2011 13:01 Temat postu: |
|
|
witam trochę złe się wyraziłem chcę jakiś większy silnik do altka zęby był mały ścigacz;p kopiłem sobie nissana 100nx i chcę go trochę doskonalić ale chcem tak zęby już było cały komplet wstawiam i jadę i nie wiem za bardzo czego mam szukać ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Lis 2011 11:12 Temat postu: |
|
|
kalina198723, PISZ Z GŁOWĄ !! używaj słownika bo trudno Cię zrozumieć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lis 2011 17:26 Temat postu: |
|
|
kalina198723 napisał: | witam trochę złe się wyraziłem chcę jakiś większy silnik do altka zęby był mały ścigacz;p kopiłem sobie nissana 100nx i chcę go trochę doskonalić ale chcem tak zęby już było cały komplet wstawiam i jadę i nie wiem za bardzo czego mam szukać ;p |
nie no to troche wyjasnia ale dla mnie jeszcze troche mało żeby pomóc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Lis 2011 17:38 Temat postu: |
|
|
Szukaj silnika z osprzetem o oznaczeniu SR20DE wystepował w primerach , 100nx , sunny , almerach , sentrach,
dodatkwo potrzebujesz:
-wiązkę
-skrzynię
-sprzęgło
-półosie
-no i zmienić hamulce i zawieszenie
Dobrym rozwiązaniem jest kupić drugie auto wyposazone w ten własnie silnik najlepiej sunnego gti lub sentre bo budowa jest taka jak w 100nxie
Nie wiem, czy wiesz, ale taki swap to tani nie jest myślę, żeby wszytko na fest złożyć tak żeby mieć pewność , że to polata to pewnie z 4 tyś zł będzie mało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lis 2011 19:51 Temat postu: |
|
|
Racja, swapy w setkach totalnie nieopłacalne, lepiej sobie kupić sunny GTi, tak nadwozie nie pracuje jak w setce z targą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Lis 2011 21:04 Temat postu: |
|
|
Ale wtedy nie masz setki z targą !! EOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 06 Lis 2011 21:59 Temat postu: |
|
|
nie, no ja jestem za swapowaniem setki (lepiej się prowadzi niż sunny) tylko, że gdybym miał to robić to:
a) mam idealna blacharsko setkę
b) szukam motoru , ale i tak przed wsadzeniem robię gruntowny remont i usuwam wszystkie niedociagnięcia fabryki lub od razu ide w VE , ktore z racji mniejszych przebiegów jeszcze sporo pojeżdżą
c) na nowych czesciach skladam caly uklad hamulcowy, przeneisienie napędu- sprzęgło oraz zawieszenie w poli
i tak na szybko licząć w 4 tysiach bym się nie zamknął , ale wóz przygotowany pro i pojeździ parę lat
Można taniej nie remontując silnika, ale nikt nie da gwarancji , że sie za chwile nie wysypie...
więc są 3 drogi
1. kupić drugie auto juz z bebechami i przekladac do naszego wylilanego
2. kupować wszytko odzielnie
3. szukać zadbanego GTI
myślę, że zawsze wszytko weryfikuję portfel niestety ...
tyle z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalina198723
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mońki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lis 2011 22:53 Temat postu: |
|
|
coz moze uwazacie ze durniem jestem ale bede zmienia silnik kupie jakies alto rozbite zy dobrym moterem szybkim i bede sie bawil jak to wsadzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lis 2011 23:04 Temat postu: |
|
|
Bez przesady. Nikt Cię za durnia nie uważa. Po prostu opinia jest jak D - każdy własną ma. Swap na 20DE nigdy nie jest opłacalny, ale przecież nie o to w tym wszystkim chodzi, tylko trzeba mieć radość z tego co się ma.
nismojoe w dużym skrócie napisał czego Ci potrzeba żeby przerzucić silnik z 1.6 na większy; czyli wychodzi że praktycznie trzeba mieć auto dawcę. Silniki SR20DE występowały w przeróżnych kobminacjach, także z różnymi mocami. Najfajniej chyba znaleźć jednostkę montowaną w Primerach GT P10/11 bo miały równo 150KM i dość łatwo poddają się dalszym przeróbkom.
Przestrzec należy jedynie przed ilością prac przed przerzuceniem silnika. Jeśli posiadasz setkę do rocznika ~1993 to pewnie masz gaźnikowca, a tego trzeba pruć praktycznie do gołej blachy w środku żeby przerzucić kompletną wiązkę elektryczną, wymieniać zbiorniki paliwa i całą masę pierdółek które we wtryskowym NXie już są. "Jaki mam silnik?" Zajrzyj do tematu w dziale wstępnym forum, są tam zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 10 Gru 2011 0:44 Temat postu: |
|
|
Tak jak chłopacy wyżej napisali. Przełożenie silnika na pozór prosta sprawa, jednak im bardziej zagłębimy się w temat tym więcej szczegółów ... a co za tym idzie ... więcej wydatków.
Ja miałem 100NX GA16DS (gaźnik). Wsadziłem w niego silnik z NX1600, czyli GA16DE NVCS ... autko dużo lepiej jeździ, to fakt. Ile na to wydałem ... nie podam Ci konkretnej kwoty, ale nie mało. Na pewno taniej byłoby kupić 100NX GTi i jeździć jeszcze szybciej, ale ja to zrobiłem dla własnej przyjemności ... no i tych silników w Polsce nie ma za dużo
nismojoe wymienił główne rzeczy jakie trzeba przekładać, w moim przypadku doszło jeszcze dużo drobniejszych rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kalina198723
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mońki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Gru 2011 22:11 Temat postu: |
|
|
panowie ja już włożyłem wy niego tyle wysiłku ze postanowiłem na nissana wydać jedna dobra kwotę a jeździć nim kilka dobrych lat chcem się zmieścić wy kwocie20tysiecow złotych ale wszystko robię z kolego chcem każda śrubkę sprawdzić itp żebym był pewny za te samochód na drodze itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Gru 2011 23:06 Temat postu: |
|
|
Powodzenia stary ! i chwal się na bieżąco załóż może temat w dziale "nasze samochody"
pozdro !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bziuk
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Mar 2013 15:17 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat, boco nie chce zakładać niepotrzebnie kolejnego.
Tak się sprawy mają - mam silnik GA16DE. Po ostatnich przygodach z dużo mocniejszymi dupowozami zacząłem cierpieć na niedobór mocy.. i to się nasila z dnia na dzień Zacząłem się interesować intensywnie szerokopojętą tematyką swapowania na coś mocniejszego Oto co urodziło się w mojej głowie..
Koncepcja pierwsza: Zrobić swapa dość powszechnego czyli na SR20DE.
Pytania: Czy ktoś z forum już robił taką przekładkę(chodzi konkretnie z 16de na 20de ? Jeśli tak to ile to tak pi razy drzwi wyszło? Co potrzebowałbym do takiej przekładki? Jakie części z mojego obecnego silnika, osprzętu itp można wykorzystać przy takiej operacji? Domyślam się , że pewnie będę potrzebował skrzynię z sr20, liczniki, zawieche też trzebaby przerobić, wiadomo zegary.. co jeszcze wchodzi w grę? Jakieś specyficzne trudności ?
Koncepcja druga(wariant zakładający większe fundusze na realizacje):
Też już przerabiany kilkakrotnie swap na SR20VE. Niestety znalazłem tylko takie przeróbki z sr20de.. które jak domyślam się są łatwiejsze do realizacji. Jak to wygląda w przypadku takowej zabawy z moim silnikiem.. Wyczytałem , że serducho z montażem i strojeniem wyjdzie koło 6 klocków, ale tak jak wcześniej wspomniałem to było w przypadku sr20de..
Gdyby ktoś teoretycznie lub jeszcze lepiej z własnego doświadczenia mógłby się w tym temacie wypowiedzieć Pewnie pojawią się głosy , że lepiej sprzedać obecną setke i poszukać 2-litrowej i potem się bawić. Odrazu mówię, że dopiero co blacharkę porządnie ogarnąłem i chciałbym zostać przy obecnej 100..
Liczę na waszą wiedzę chłopaki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|