Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 15:02 Temat postu: uturbienie 1.6 od podstaw |
|
|
nie moge znalezc tematu zadnego na ten temat, jak jest prosze o link, jak nie ma to ile mniej wiecej mnie to by wynioslo no i dokladny opis jakie czesci bym musial kupic co pozmieniac itp ;] mam ochote na takie cos;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 16:24 Temat postu: |
|
|
1.Turbina
2.Kolektor wydechowy+wydech min.2.25 cala do 1.6
3.Intercooler
4.Smt6 bądź Ecu master
5Wszelkie trójniki od oleju
6.BOV
7.Większe wtryski
8.Pompa paliwowa
9.Stożek
10.Wszelkie pierdoły które wyjdą w trakcie....
11.Orurowanie
12.Sprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawel18PL dnia 19 Paź 2009 16:31 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 16:41 Temat postu: |
|
|
Pawel18PL napisał: | 1.Turbina
2.Kolektor wydechowy+wydech min.2.25 cala do 1.6
3.Intercooler
4.Smt6 bądź Ecu master
5Wszelkie trójniki od oleju
6.BOV
7.Większe wtryski
8.Pompa paliwowa
9.Stożek
10.Wszelkie pierdoły które wyjdą w trakcie....
11.Orurowanie
12.Sprzęgło |
czyli jednym słowem nie opłaca sie uturbiać 1.6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 16:47 Temat postu: |
|
|
Przy dobrych wiatrach SR uturbia się samemu za 6-8tys gdy nie trzeba liczyć robocizny w ga nie wiadomo ile wytrzyma uszczelka pod łbem bo to może sie rozleciec i bez doladowania ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianS
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 17:23 Temat postu: |
|
|
Zawsze się opłaca... Czasami po prostu nie warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paxon
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kłodzko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 20:37 Temat postu: |
|
|
aha 6-8 tys fajnie myslalem ze zmieszcze sie w 2-3 to nie odpada na ttakie cos mnie nie stac dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 20:39 Temat postu: |
|
|
jakby to było 2/3 k pln, to ponad połowa 1.6 śmigałaby z turbiną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Menago
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 21:49 Temat postu: |
|
|
co racja to racja zeby nie zakladac nowego tematu...wie moze ktos jak mozna przestawic doladowanie turibiny z 0.4bara na np 0.8-1bara ? pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 22:08 Temat postu: |
|
|
Jak masz taką turbinę która tyle wydoli to MBC albo EBC przestawiasz zakładam że masz MBC czyli manual boost controller poszukaj takiego małego ustrojstwa w okolicach turbiny z pokrętłem pytanie tylko czy silnik wydoli takie doładowanie pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 22:10 Temat postu: |
|
|
Menago napisał: | co racja to racja zeby nie zakladac nowego tematu...wie moze ktos jak mozna przestawic doladowanie turibiny z 0.4bara na np 0.8-1bara ? pzdr |
Zaopatrzyć w coś takiego jak MBC, a jak już dmuchniesz więcej, to nie zapomnij podlać... bo bez tego droga do przepalenia tłoków króciutka. Myślę, że Coobcio temat ogarnie za jednym podejściem. Dorzucając do tego ostatniego ECUmastera możesz zapodać dwie mapki, chwila moment i z muła 0.4 masz wassssaaaaup i na odwrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 22:12 Temat postu: |
|
|
foster on musi mieć już MBC jak by inaczej skalibrował turbine??
A oto tekst Guru Coobcia wygrzebany z NPT Kolekcjonowanie gratów do podstawoej instalcji turbo należy rozpocząć od:
1) większe wtrsyki paliwa - idealnie pasują do naszel listwy od SR20DET (200SX S14 ich kolor fioletowe a wydajność 370 cc/min )
2) Turbosprężarka - wybór jest na prawdę spory polecam KKK04, T25, T28 i najprostrzą w montarzu bo nie wymaga doprowadzenia cieczy chlodzącej T3, dobrze jest jak spręzarka ma zintegrowanego westgata
3) Intercooler - świetny stosunek ceny do jakości maja IC pochodzące z IVECO (szczegulnie polecam te z alu boczkami), wymiary rdzenia chlodzącego to 63 x 22cm o grugości 4,5cm
4) najprostrzy BOV z możliwością rozkrecania i wymiany sprerzny, można dostać takie coś w ASO SKODA cena wbrew pozorą nie jest za wysoka ok 150zł
5) Filtr Stozkowy z adapterem na przepływomierz powietrza
Porządne Turbo ok. 220-260KM:
(jak wyżej plus)
1) mocniejsza poma paliwa np. z 300ZX TT ew. 200SX S14 a najlepiej to WALBRO 255 Hp - wszytkie idalnie pasują do seryjnego mocowania
2) Specjalna metalowa uszczlka odprężajaca pod głowice a najlepiej zastosować tloki od SR20DET
3) wydech od downpipe 2,5" i tłumiki przelotowe
4) elektrozaworek do sterowania bay pasem
Dalszy rozwój do ok. 300-330 KM:
1) Większe wtrsyki - np z Sunny GTIR (440cc/min) a jeszcze lepiej zółte Nismo 550cc/min
2) Maf sensor z 300ZX Z32 albo z Ford Cobra (daje wartości powyżej 5V i nie zwęrza tak dolotu)
3) Walki rozrządku - doskonale sprawujące się w N/A Swiątki GT będa odpoweidnie dzięki dlugiemu timingowi walka ssacego a nieco krótrzemu wydechowemu
4) Wydech i dowpipe 3" tlumiki oczywiście przelotowe
5) Większa Turbina - zeby AR strony wydechowej wynosilo przynajmniej .48 a od kompresora .60
6) przepływomierz powetrza o wiekszej wewnatrznej FI oraz o większym zakresie pomairowym
Prace Firmy Tuningowej:
1) wykonanie kolektora wydechowego
2) Downpipe
3) montaż intercolera
4) orurowanie częsi poweitrznej
5) doprowadzenie oleju (dzięki dwujnikowi zastosowanemu na czujnik ciśnienia oleju)
6) odprowadznie oleju do miski
7) pomiar AFR i ew. jak będzie on przekraczać poziom 12,5:1 konieczny będzie montarz elektroniki sterującej np. SMT6 ( w przyapdku większych mocy odpowiednio AFR na poziomie 11-11,5:1
Autor Coobcio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Paź 2009 22:21 Temat postu: |
|
|
Nie, jest wygodna sprawa jak chce się bawić boostcut'em, bez większych komplikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Lis 2009 12:20 Temat postu: |
|
|
Menago napisał: | wie moze ktos jak mozna przestawic doladowanie turibiny z 0.4bara na np 0.8-1bara ? pzdr |
U Ciebie był ECU master...
Można do niego dołorzyć map sensor i selenoid z VW group i sterować doładowaniem z poziomu ECU M...
Albo kupić MBC z allegro i już.
W przypadku tego pierwszego można mieć jakby dwie mapy selenoid wyłączony to ci dmucha te 0,4 co mialeś a robisz pstryk to więcej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|