Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

WYDECH
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 29 Maj 2007 14:06     Temat postu: WYDECH

potrzebuje fajny wydeszek zamontowac na tył który by nie osłabił mi silniczka

wymagania

nie za głośny
nie ryczący
cichy basowy jak by był było by idealnie Very Happy
owalna końcówka, moze być podwinięta do góry


i co zrobić ze środkowym tłumikiem ;>
Powrót do góry
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 29 Maj 2007 16:58     Temat postu:

Najlepiej dać cały przelotowy w kwasie, 2-2.5 cala. Tłumik środkowy przelotowy, do tego końcowy jakiś ala mugen czy cuś. Nawet przy seryjnym dolocie przyrosty są mocno odczuwalne Twisted Evil
Sam końcowy nie wiele zmieni przy seryjnym wydechu. Musi być przekroju starej rury, czyli przyrosty niezauważalne. Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Maj 2007 17:39     Temat postu:

damianos napisał:
Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca


To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 29 Maj 2007 17:54     Temat postu:

do spalania to nie wiem jak sie to ma ale wydaje mi sie ze na przegladzie to bylby spory problem

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 29 Maj 2007 19:29     Temat postu:

Ale przelotówka będzie dość głośna.
Ja musiałem wymienić końcowy tłumik, bo oryginalny już poprostu ryczał (w takim stanie zastałem aukto).

Też się zastanawiałem jaki wybrać i padło na "oko" Ultera.
Nie jest to przelotówka, ale ładnie chodzi. Właśnie take niezagłośne basowe mruczenie.

Oto on:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cena to coś koło 280 złotych.

Jak dojdą fundusze, to zajmę się resztą wydechu, a może i wdechem. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 29 Maj 2007 19:37     Temat postu:

Srodkowy zostawic ale dac wiekszej srednicy jak pisał porzednik 2" kata wywalic i koncowy moze byc komorowo przelotowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 29 Maj 2007 19:58     Temat postu:

Ulter który posiadam ma takie łopatki dziurkowane kierujące spaliny na boki (w sumie nie wiem co tam jest na bokach, ale pewnie jakieś filtry) Wink

A jaka jest przykładowa cena takiej przeróbki wydechu?
Chodzi o rury, wywalenie kata (niestety nie mam dostępu do spawarki, bo bym samemu się pobawił Sad )

Zamocowanie mojego tłumika kosztowało mnie 40zł, bo koleś musiał rurę przerabiać,
bez tego by wypadła bardziej po lewej i musiałbym zderzak wycinać, czego wolałem uniknąć.

Założenie bez przeróbki to koszt około 20zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 29 Maj 2007 20:21     Temat postu:

mloody82 napisał:
damianos napisał:
Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca


To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie??


Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.
Głośno jest u mnie, ale to dlatego, że mam gołą blachę z tyłu Laughing
Wytłumię i będzie git. Z zewnątrz jest bardzo ładnie, basowo i nie za głośno.
Spalanie - to samo albo mniejsze Laughing
Poza tym na gazie jedzie mi teraz tak samo (albo lepiej w dolnych obrotach) jak na benzynie, za wyjątkiem góry, gdzie słabnie (wina słabego reduktora i dolotu, ale to z czasem).
Na benie przyrost też zauważalny, udało mi się nawet raz objechać nowy nabytek Coobcia Wink
Teraz bym nie miał szans, przeskoczył 160 koni Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 29 Maj 2007 20:30     Temat postu:

damianos napisał:
Na benie przyrost też zauważalny, udało mi się nawet raz objechać nowy nabytek Coobcia Wink
Teraz bym nie miał szans, przeskoczył 160 koni Laughing

Shocked
Jeszcze trochę, a Coobcio podwoi ilość kucyków.

Wracając do tematu, czytałem gdzieś na forum, ze kompletna wymiana wydechu, to koszty m/w 2000zł. Shocked
Najdroższy z tego to chyba 4-2-1, ale już wiem, skąd go brać za niecałe 200$(ebay ).

I teraz pytanie.
Zamierzam w przyszłości wymieniać wydech, zatem poczekać,
aż wymienie kolektor na 4-2-1 i dopiero resztę?
czy mogę resztę już teraz zrobić, a później kolektor?
I jaki byłby koszt wymiany, bez kosztów "kolektorowych"?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 29 Maj 2007 20:45     Temat postu:

Rura wyjdzie koło 100 za 3m, do tego kolanka koło 50, środkowy 100, końcowy 200-350 (ja dałem 260), jak ma kto pospawać po taniości, to ze 300 trzeba liczyć. Razem - 800-900.
Eltec bierze koło 1600-2000.
Kolektor zostawiłem na razie seryjny. Jakiś OBX o ile się nie mylę, od ziomala ze stanów wyszedłby poniżej 700. Zrobienie w PL bliżej 2000.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 29 Maj 2007 21:03     Temat postu:

Jako, że końcowy mam (i to całkiem niezły) to sumując pozostałe będzie jakieś 250-300zł
(z obliczeń damianosa wychodzi 250, ale wole się przygotować na więcej).
Czyli nie jest źle.
A odnośnie kolektora, to później jakieś spore poprawki będzie trzeba wprowadzać w układzie?
czy ten od bodajże almery (linki znalezione na forum) jest podobny z obu stron do oryginalnego 100-ki i wielu przeróbek nie będzie?

PS. Tylko ciekawe jak panna zareaguje, że wkładam w moją 100-eczkę, a nie odkładam na spędzenie wspólnego urlopu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 29 Maj 2007 21:56     Temat postu:

uzytkownik DVD ma fajny wydeszek.zapytaj jego
Powrót do góry
mloody82




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jedlicze B
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Maj 2007 22:38     Temat postu:

damianos napisał:
mloody82 napisał:
damianos napisał:
Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca


To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie??


Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.

Czyli kat do wywalenia i da to troszkę mocy A jeszcze pytanko zamiast katalizatora wstawić zwykłą rurę ? Czy może taką imitacje z wierzchu wyglądającą jak kat.Co lepsze ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos




Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świdnik

PostWysłany: 30 Maj 2007 9:19     Temat postu:

mloody82 napisał:
damianos napisał:
mloody82 napisał:
damianos napisał:
Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca


To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie??


Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.

Czyli kat do wywalenia i da to troszkę mocy A jeszcze pytanko zamiast katalizatora wstawić zwykłą rurę ? Czy może taką imitacje z wierzchu wyglądającą jak kat.Co lepsze ??


Z imitacją kata łatwiej będzie na przeglądzie, ale jak masz dobrego mechaniora co nie robi problemów, to walnij sobie rurę przelotową i jeden tłumik środkowy, plus końcowy.

Ged jeśli masz końcowy wydech o słusznej średnicy, tj 50-60mm, to wtedy opłaca się pociągnąć rury, te 300-400 zostaje w kieszeni. Natomiast jak masz końcowy o mniejszej średnicy, to lipa.
Czyli u Ciebie to byłby koszt rur, kolanek, no i spawania w argonie, czyli powinieneś się zmieścić w 500.
Z kolektorem 4-2-1 nie powinno być potem problemu z jego założeniem. Przy seryjnym na 100% urwie się prawa śruba, trzeba będzie przewiercić i dać śrubę. Koszt kolektora OBX 1.6 i 2.0 z czego pamiętam jest podobny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DVD




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Maj 2007 16:26     Temat postu:

Dzieki MARKU za komplement, wydech przyjemny nie uciazliwy, calkiem estetyczny spisuje sie dobrze oto on [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 1 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin