Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

2.0gti w gazie + turbina
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 08 Mar 2010 21:29     Temat postu:

Menago ja ani ci nie zazdroszcze ani sie nie napinam poprostu takie sytuacjie jaka zaistniala tutaj bardzo mnie irytuja i nagminnie sie powtarzaja na wielu forach. ja poprostu zadalem pytanie i chcialem uzyskac odpowiedz. samochod jest w gazie wiec na poczatek pytam o takie rozwiązanie. rozwazalem tez demontaz instalacji gazowej i wsadzenie turbiny do samochodu ktory jezdzil by tylko i wylącznie na benzynie ale tez nie bardzo wiem czy takie rozwiązanie bedzie dobre. myslalem tez o innych modyfikacjach pozwalających na zwiekszenie mocy bez wsadzania turbiny. gti ma dobra baze bo cos kolo 140 koni ale przydaloby sie cos dolozyc, przestudiowalem caly temat o zwiekszaniu mocy w nx'ach, ale czy mozna zrobic cos jescze po za tym co jest tam napisane? czekam na jakies propozycje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Menago




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 10:21     Temat postu:

Pawel spoko Wink poprostu czytam juz kolejny temat o tym i dlatego mnie troche to zirytowalo. Mam nadzieje ze ty nie poprzestaniesz na planach i wystrugasz cos ciekawego pzdr Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 11:38     Temat postu:

Paweł napisał:
... ja pytam czy takie cos jest osiagalne i czy taki silnik z gazem i turbina jednoczesnie bedzie normalnie funkcjonowal a nie ile to bedzie kosztowalo.


Znam właściciela paska 1.8T latającego na LPG i bardzo sobie chwali to rozwiązanie, moc pozostała a koszta eksploatacji auta spadły o 1/3. Na razie oprócz standardowej wymiany filterka gazu raz na rok nic nie musi dokładać do fury z racji jej zagazowania, a trwa to już 3 rok.
Słyszałem też o kilku subarynkach 2.5 T latających na LPG, gdzie też przeważyła opcja moc/oszczędności i podobno ładnie się to tam zachowuje mimo że silnik bokser. Natomiast sam osobiście byłem świadkiem jak mój gaziarz montował instalkę BRC na dwóch reduktorach do Cayenne turbo Shocked Niestety tu nie mam info jak się ten mariaż sprawuje, jak będę na wiosnę u gaziarza na wymiane filterka to się zapytam Razz

Ogólnie wg mnie żeby zaistniał udany mariaż turbiny i lpg, to powinny być spełnione następujące warunki:
1) fabrycznie "mocna konstrukcja" silnika (więc np. silniki zetec odpadają Laughing )
2) instalacja gazowa bardzo dobrej firmy np. holenderski Vialle, Stag ewentualnie BRC (elpigaz, zenit, czy landi podaruj sobie na dzień dobry
3) stosunkowo niedużo bara w turbinie (więc lepiej wieksza a mniej dmuchająca niż na odwrót).
4) zainstalowanie tego wszystkiego u łebka który przynajmniej raz już coś takiego montował (pamiętaj nie dawaj się uczyć mechanikom na własnym aucie - ja mam przynajmniej taką zasadę Razz),
i.... powinieneś być naprawdę zadowolony.

Inną sprawą jest to, że nawet samo zakładanie turbiny do silnika 15-20 letniego (nawet jeśli jest to SR20DE), jest obarczone sporym ryzykiem, a co dopiero jeśli jeszcze mowa o gazie LPG który jak wiadomo spala się w wyższych temp. niż benzyna. Zatem moja rada, jeśli już koniecznie chcesz poeksperymentować z tym w setce gti, to najpierw generalny remont silnika (lub od razu swap na sr20de z primy gt + jego remont), następnie dokładka turbiny (np. garett t25/t28 bo t23 przy niskim nadmuchu da ci taką moc jak choćby u Menago, czyli tyle co w dłubniętym wolnossącym sr20de Razz), i wreszcie dopiero na samo koniec jak będziesz pewien że mariaż sr20de+t się udał wsadzasz dobre lpg i cieszysz się ze sporych oszczędności na stacji benzynowej oraz z zachowania większych niż zadowalające osiągów auta.

PS. osobiście u siebie nie bawił bym się w takie eksperymenty, uważam że jak lpg to najlepiej w wolnossaku, dlatego zamiast 2.0 T + lpg, wolałbym coś w stylu 3.5 V6 + lpg, moc powinna być porównywalna, tylko zrób tu swapa 3.5 V6 do setki Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamianS




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 13:35     Temat postu:

Pewnie, że się da. Wszystko rozbija się o kwestię dobrej instalacji i jeszcze lepszego wystrojenia.
Popatrz ile Fordów Probe 2.2 GT (czyli turbo) śmiga na LPG i nic złego im się nie dzieje.
O ile nie przegniesz z ciśnieniem doładowania, użyjesz dobrych materiałów możesz się spodziewać fajnych efektów.
Tyle, że koszt jest dosyć wysoki. Na pewno wyższy, niż wartość Twojej setki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 15:32     Temat postu:

Gdzieś mi się obiło o uszy, że jak dasz doładowanie większe niż 0,5 bara to mieszanka gazu się nie zapali, ale na ile są to potwierdzone informacje to nie wiem.Gdyby to była racja to przy 0,5 bara masz tak jak Red mówi osiągi dobrze zdłubanego wolnossaka....( no może moment ci skoczy wyraźniej)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamianS




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 16:25     Temat postu:

Chłopaki w Fordach Probe śmigają na 0.8-1.0 bara z sekwencją, więc się da.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł




Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 16:25     Temat postu:

Menago sprawdz pw jak mozesz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 17:38     Temat postu:

Pawel18PL napisał:
Gdzieś mi się obiło o uszy, że jak dasz doładowanie większe niż 0,5 bara to mieszanka gazu się nie zapali, ale na ile są to potwierdzone informacje to nie wiem.Gdyby to była racja to przy 0,5 bara masz tak jak Red mówi osiągi dobrze zdłubanego wolnossaka....( no może moment ci skoczy wyraźniej)


Tyle tylko że tak jak pisałem, takieeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj lochy dmuchającej 0,5 bara nie można porównywać z taką lusią dmuchającą na 0,5 bara, wszystko zależy od wielkości zastosowanej turbiny.
Różne są opinie w tym temacie, jedni właśnie mówią że ciśnienie w turbinie ma wpływ na funkcjonowanie instalki lpg, a inni że nie ma to większego znaczenia, a że sam nie przerabiałem tego tematu to nie zajmuję żadnego stanowiska Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 09 Mar 2010 17:43 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 09 Mar 2010 18:41     Temat postu:

Ja tylko napisałem to co wpadło jednym uchem a wyleciało drugim:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek427




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: mysłowice

PostWysłany: 10 Mar 2010 14:20     Temat postu:

a ja wam powiem tak do silnika z gaźnikiem nawet da się turbo wsadzić i nie ma specjalnych kłopotów z wystrojeniem nawet może być na gazie tylko myk polega na tym że gaźnik na turbinie a potem do kolektora doprowadza resztę nawet gdzieś mam to opisane i fotki jak to wygląda :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podj
stary wyjadacz



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 10 Mar 2010 17:17     Temat postu:

Thomsonicus napisał:
a SR20DET da się wsadzić do przednionapędówki? Bo coś mi się zdaje że chyba nie bardzo bo jakieś komplikacje ze skrzynią są.


Oczywiście,że się da. Potrzeba tylko SR20DET z auta pędzonego na 4 koła (GTI-R, Avenir)

A co do gazu,to rozmawiałem ostatnio z właścicielem P10 GT z dołożonym turbo. Auto było ustawione na 0.55 Bar i latało głównie na gazie. W tej konfiguracji miało przebyte około 80 tyś km. Nie licząc wydmuchanej na starcie oryginalnej uszczelki pod głowicą (zaraz po założeniu turbo) nić wielkiego się nie działo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baszek




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 18 Mar 2010 23:03     Temat postu:

A jak myślicie, czy do mnie do gaźnika (1.6 DS) dałoby się założyć gaz, turbine tak na 0,8 Bar i jeszcze żeby to latało na mokrym NOSIE? Chce zejść poniżej 5 sekund do 100km/h, ale nie przekroczyć spalania powyżej 12L / 100km gazu- mam nadziej, że się uda! Mam też na oku wydech Kriesseig F1-exhaust system(http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI) = może ktoś montował już u siebie? Pytam dodatkowo o ten wydech bo się zastanawiam czy za głośno nie będzie - często babci pożyczam auto - a ona to lubi spokój generalnie.

P.S pieniądze już mam - więc czekam teraz na waszą szybką odpowiedź. Chcę wszystko wystroić idealnie na RAGE-RACE 2010, więc mam jeszcze 3 miesiące - z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Baszek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Mar 2010 0:07     Temat postu:

baszek napisał:
A jak myślicie, czy do mnie do gaźnika (1.6 DS) dałoby się założyć gaz, turbine tak na 0,8 Bar i jeszcze żeby to latało na mokrym NOSIE? Chce zejść poniżej 5 sekund do 100km/h, ale nie przekroczyć spalania powyżej 12L / 100km gazu- mam nadziej, że się uda! Mam też na oku wydech Kriesseig F1-exhaust system(http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI) = może ktoś montował już u siebie? Pytam dodatkowo o ten wydech bo się zastanawiam czy za głośno nie będzie - często babci pożyczam auto - a ona to lubi spokój generalnie.

P.S pieniądze już mam - więc czekam teraz na waszą szybką odpowiedź. Chcę wszystko wystroić idealnie na RAGE-RACE 2010, więc mam jeszcze 3 miesiące - z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Baszek



Hahahah ku[...]a wymiękłem Very Happy Ja już myślałem, że nic mnie na tym forum nie zaskoczy, że już wszystko tutaj było a tu proszę, jednak nie! Ha! I tak naprawdę szczerze mnie to j[...]e czy to prowokacja czy nie, a jeśli tak to marna Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Edit bt andyp: odłacinione, rz, nia mam już siły Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel18PL
stary wyjadacz



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Klimontów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Mar 2010 0:08     Temat postu:

moim zdaniem baszek nie obraź się ale to będzie kolejny projekt który będzie daj Duke Nukem czyt. nigdy nie zrobiony.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Mar 2010 1:01     Temat postu:

Obawiam się że to chyba nie była prowokacja Rolling Eyes
PS. koledze baszkowi dziękuję za poprawę humorku, szkoda że o tak późnej porze to przeczytałem, bo teraz nie zasnę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin