Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Paź 2009 20:29 Temat postu: Chłodnica oleju - niezbędny przyjaciel czy zbedny balast |
|
|
Witam. Zastanawiałem sie ostatnio nad dużą ilością zatartych SR20DE. Jak myślicie czy montaż chłodnicy oleju może nas jakoś przed tym uchronić. Z obserwacji wynika że najczęściej zacierają się chyba HIGH PORTY. Czyżby jakaś wada konstrukcyjna którą wyeliminowano w kolejnych wcieleniach??.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Paź 2009 22:47 Temat postu: |
|
|
Chłodnica dodatkowa to swoją drogą, zdecydowanie bardziej rozbija się o leciwe pompy oleju...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Paź 2009 23:10 Temat postu: |
|
|
W sumie racja. Więc może zamiast chłodnicy montować wskaźnik ciśnienia oleju ??
Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ?? Jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?? ma ktoś takie dane ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Paź 2009 22:22 Temat postu: |
|
|
Wartości ciśnienia oleju:
1.6
0,5-1,9 bar/ bieg jałowy
3,4-4-4 bar/3000 obr/min
2.0
>1 bar /bieg jałowy
3,2-4,2bar/3200 obr/min
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 13 Paź 2009 20:13 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Paź 2009 8:11 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ?? |
Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Paź 2009 10:12 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | podj napisał: | Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ?? |
Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio |
Nie przesadzaj prezesie, gdy w zamierzchłych czasach produkowano setkie, to producentom samochodów zależało jeszcze wtedy na jakości i wytrzymałości swoich produktów (dopiero potem zakumali że robiąc nieawaryjne fury podcinają gałąź na której sami siedzą ). Kto jak to ale po Tobie spodziewałem się, że wiesz iż po 100k km japończyk z pierwszej połowy lat 90-tych dopiero się docierał, tak więc ja strzelam że Nissan dawał naszym setkom gwarę na co najmniej 200tysi lub 10 lat
PS. a tak na poważnie też bym był ciekaw ile było naprawdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Paź 2009 12:42 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | foster napisał: | podj napisał: | Ciekawe na jakie przebiegi przewidywano te pompę ?? |
Przez producenta? hyhy, pewnie dokąd gwarancja obejmowała (btw. wie ktoś ile było, 100kkm?), a przez użytkownika... dożywotnio |
Nie przesadzaj prezesie, gdy w zamierzchłych czasach produkowano setkie, to producentom samochodów zależało jeszcze wtedy na jakości i wytrzymałości swoich produktów (dopiero potem zakumali że robiąc nieawaryjne fury podcinają gałąź na której sami siedzą ). Kto jak to ale po Tobie spodziewałem się, że wiesz iż po 100k km japończyk z pierwszej połowy lat 90-tych dopiero się docierał, tak więc ja strzelam że Nissan dawał naszym setkom gwarę na co najmniej 200tysi lub 10 lat
PS. a tak na poważnie też bym był ciekaw ile było naprawdę |
Oki, to tak na poważnie już, z doświadczenia... seria nx gti równo traktowana do przebiegu do 240kkm, później zmodowana na okoliczność 157KM > 165KM > 175KM i blisko 60kkm katowania, dopiero zaliczyła zgon przy 320kkm. Jau!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Lis 2009 12:24 Temat postu: |
|
|
Silniki się zacierają że ktoś jeździ na mineralnym oleju albo za rzadko wymienia olej przez co zatykają się rurki nad wałkami rozrządu i dochodzi do wycierania krzywek i igreków dalej syf ten idzie w kanały olejowe panwi głownych i wiadomo co dalej...
Podstawa to częsta wymiana oleju, jak auto zamierza się intensywnie eksploatować to nie wolno lać mineralnego oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Lis 2009 20:05 Temat postu: |
|
|
Czyli jednym słowem chłodnica oleju może okazać się zbędna. Ważną sprawą są częste (krótsze niż przewidział producent) wymiany oleju ( o odpowiedniej jakości).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2009 0:52 Temat postu: |
|
|
Rzadko to się zdarza by w przypadku SR20 ktoś wymieniał olej tak jak przewidział producent... W instrukcji do Auta jest napisane że wymiana oleju co 7500km, w przypadku ciężkiej jazdy stosownie częściej a ciężka jazda w przekonaniu producenta/konstruktora to jazda na krótkich dystansach, długa praca silnika na obrotach biegu jałowego oraz jazda sportowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2009 12:35 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | Rzadko to się zdarza by w przypadku SR20 ktoś wymieniał olej tak jak przewidział producent... W instrukcji do Auta jest napisane że wymiana oleju co 7500km, w przypadku ciężkiej jazdy stosownie częściej a ciężka jazda w przekonaniu producenta/konstruktora to jazda na krótkich dystansach, długa praca silnika na obrotach biegu jałowego oraz jazda sportowa... |
Amen.
I dlatego ja jeźdżąc na krótkich dystansach po mieście, do tego jeżdżąc często na LPG, do tego jeżdżąc często tzw. stylem sportowym, wymieniam u siebie olej 2 razy w roku, a rocznie robię 15tys. km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Wrz 2010 18:20 Temat postu: |
|
|
Tak z ciekawości zapytam: SR20 zaciera się częściej na głównych panewkach czy korbowodowych ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
q_nerk
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław/Wałbrzych Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Wrz 2010 22:16 Temat postu: |
|
|
z doświadczenia Ci powiem że korbowodowych
Z ciekawości: gdzie byście zamontowali dodatkowy czujnik ciśnienia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez q_nerk dnia 09 Wrz 2010 22:40 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Wrz 2010 8:03 Temat postu: |
|
|
najlepiej gdzieś w okolicach zamocowania oryginału. Najlepiej kupić lub dorobić trójnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|