Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Sty 2008 12:56 Temat postu: |
|
|
Ja z świecącej jak psu .... rury nierdzewki zrezygnowałem. Jasne że to ślicznie wygląda, ale ja na pokazy z moją nysa nie jeżdzę. Dolot ma spełniać swoją rolę, a wszystko co metalowe nagrzewa się przy silniku o wiele bardziej niż pcv, silikon, guma, tektura czy inne usrojstwo, a jak wiadomo im cieplejsze powietrze w dolocie tym gorzej. Więc ja mimo że już zakupiłem taka "power rurę" zrezygnowałem z jej montażu i gdybym nie miał blosa to pewnie na tym odcinku ciągnięta była by zwykła rura pcv.
Sykul pisałeś że czytałeś o moim projekcie, a przecież tam był dokładny opis co i jak: [link widoczny dla zalogowanych]
Weź tylko korektę na blosa tzn uznaj że go tam nie ma i na tym odcinku ciągnij ww. rurę pcv, reszta zmian z puchą i stożkiem jak u mnie. Dodam że ja mam filtr na odmie fi 18mm. Jest szkoła która uznaje stożek schowany tylko w nadkolu (zimne powietrze, stożek nie nagrzewa się od silnika). Ja wolałem jednak dociągnąć sobie zimne z nadkola, a stożek pozostawiłem w miejscu dawnej puchy. Może z czasem nabędę jakąś osłonkę termiczną na stożka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Sty 2008 13:29 Temat postu: |
|
|
Czyli filtr na odme 18mm.
Czujnik masz zostawiony, więc muszę dorobić adapter jeśli chciałbym mieć podobnie. Do tego o ile pamiętam 2 kolanka 120 stopni i kawałek prostego przewodu (zamiast Twojego blosa) ile???
Co zrobiłeś z pozostałymi przewodami z dolotu??? wszystkie zaślepione???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 27 Sty 2008 13:29 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Sty 2008 14:24 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: |
Czyli filtr na odme 18mm.
Czujnik masz zostawiony, więc muszę dorobić adapter jeśli chciałbym mieć podobnie. Do tego o ile pamiętam 2 kolanka 120 stopni i kawałek prostego przewodu (zamiast Twojego blosa) ile???
Co zrobiłeś z pozostałymi przewodami z dolotu??? wszystkie zaślepione??? |
No chyba po fotkach i na chlopski rozum latwo zgadnać że tyle aby pasowało hehe, nie chce Cię tu w błąd wprowadzać bo jak wiesz ja mialem dolot pod blosa robiony ale to będzie dość krótki odcinek rurki pcv (na pewnoe nie takie długości jak w 1.6 choćby u Abartha). Myślę że 30-40cm rurki ci styknie (zawsze można uciąć) no i do tego dwa kolanka jak u mnie.
Z jakimi "pozostałymi przewodami"?
Wężyk z odmy wyj.... jak widać i dałem tam ww. filterek, a na odcinku gdzie mam blosa musisz wrzucic w rurkę wężyk od wolnych obrotów i z tego co mi wiadomo to chyba tyle.
P.S.
Zresztą zastanawiam się czy ruszanie ori dolotu za przepływomierzem w twoim przypadku w ogóle ma sens skoro i tak nie zakładasz tam blosa <myśli>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Sty 2008 14:28 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Sty 2008 16:42 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ...Z jakimi "pozostałymi przewodami"?... |
Z tymi dwoma przewodami zaraz za tym aluminiowym korpusem z czujnikiem co są połączone od strony przedniej szyby.
Widoczne na tym foto:
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Poniżej zdjęcia mojej komory silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o przewód dolotowy, to myślałem ewentualnie o czymś takim:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 27 Sty 2008 16:51 , w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 11:40 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | red_shogun napisał: | ...Z jakimi "pozostałymi przewodami"?... |
Z tymi dwoma przewodami zaraz za tym aluminiowym korpusem z czujnikiem co są połączone od strony przedniej szyby.
Widoczne na tym foto:
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Jeśli chodzi o przewód dolotowy, to myślałem ewentualnie o czymś takim:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi (może weź tą fotkę ze swoją komorą silnika otwórz w paincie zakreśl jaskrawym kolorem miejsce gdzie wg ciebie te przewody się znajdują i wtedy zapodaj do wglądu, to może tak do tego dojdziemy).
Ja w nawiązaniu do tego o czym pisałem w moim poprzednim poscie, podaję ci tutaj przerobioną twoją fotkę z zaznaczonym odcinkiem na dolocie którego bym nie ruszał (jeśli nie wrzucasz w to miejsce np. blosa).
Ewentualnie ten wężyk od odmy możesz zaślepić i dać na odmę ten mały filterek o którym rozmawialiśmy wyżej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wychodzi na to że cały dolot w gti sprowadzi się do przeróbki mocowania stożka do przepływomierza i teoretycznie finito, chyba że lecisz ze stożkiem w nadkole to wtedy trzeba od przepływomierza ciągnąć rurkę (pcv, czy alu czy inną) i dalej jechać po kolankach w to nadkole.
Co do tych "przewodów dolotowych" (power alu rury ) [link widoczny dla zalogowanych]
to ja osobiście wypowiedziałem się już na ten temat kilka postów wyżej, a wybór należy do Ciebie czy użyjesz ślicznej rury alu przewodzącej ciepło, czy polecisz z mniej okazałą rurą (np. pcv) ale będącą izolatorem dla gorąca buchającego od silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 16:18 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ....Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi... |
Chodzi mi o te 2 przewody od powietrza zaznaczone na poniższym foto zielonymi strzałkami
[link widoczny dla zalogowanych]
A ten element aluminiowy z czujnikiem (chyba przepływomierz)(zaznaczony u mnie na czerwono) też zostawić???
A co inni użytkownicy z pomysłem zostawienia tej części dolotu :
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 28 Sty 2008 16:20 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 16:57 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | red_shogun napisał: | ....Nadal niestety nie wiem o jakie przewody Ci chodzi... |
Chodzi mi o te 2 przewody od powietrza zaznaczone na poniższym foto zielonymi strzałkami
[link widoczny dla zalogowanych]
A ten element aluminiowy z czujnikiem (chyba przepływomierz)(zaznaczony u mnie na czerwono) też zostawić???
A co inni użytkownicy z pomysłem zostawienia tej części dolotu : |
Wiesz co, zastanawiam się czy ty mnie w ogóle czytasz
Ale ok nieważne to jeszcze raz:
1) Jak wiesz ja na tym odcinku dolotu mam wstawionego blosa, przez co musiałem wyj.... ten cały czarny, gumowy ori element. Z tych wężyków które zaznaczyłeś najważniejszy jest ten od wolnych obrotów jego musisz zostawić, ten od odmy jak już 3 razy pisałem możesz zaślepić.
Teraz tylko jeszcze raz zadam ci pewne dość ważne pytanie: po co chcesz wywalać ten gumowy, czarny element ori dolotu skoro nie wrzucasz w to miejsce np. blosa?
2) Inna sprawa: nie wyobrażam sobie żeby nasze gti hulało bez przepływomierza, więc ten jak to nazywasz "aluminiowy element" jak najbardziej powinieneś zostawić w spokoju.
3) Inną kwestią jest to jak połączyć stożek z przepływomierzem, z tym że odpowiedź na to masz m.in. na fotkach z mojego projektu, do których linka też już ci zapodawałem kilka postów wyżej.
Osobiście nie lubię się powtarzać, więc błagam miej litość i czytaj to co już napisałem.
p.s.
Jak chcesz się więcej dowiedzieć o przeróbkach dolotu w nissankach (w tym w silniku SR20DE) to odsyłam cię na forum nissana (NKP) - tam ta tematyka była maglowana na wszelkie strony i ja również swego czasu czerpałem wiedzę stamtąd.
p.s.2
już idę ci na rękę i wynalazłem na NKP taką fotkę (SR20DE w sunnym gti):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzisz gumowy ori element dolotu pozostał, przerobione zostało tylko mocowanie stożka do przepływomierza (u mnie dokupiłem i przerobiłem taki "adapterek"). Stożek leży jak i u mnie w miejscu dawnej puchy z filtrem, ale można od razu z nim lecieć w nadkole - wtedy robi się prawdziwy "zimny dolot".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Sty 2008 17:10 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 17:12 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ... po co chcesz wywalać ten gumowy, czarny element ori dolotu skoro nie wrzucasz w to miejsce np. blosa? ... |
Wydawało mi się że powinno się zmieniać cały przewód dolotowy, bo wtedy jest szczelniejszy - w porównaniu do ori dolotu.
Ale jeśli ten element nie ma wpływu na jakość pracy stożka to go zostawię, wtedy mogę więcej finansów przeznaczyć na sam stożek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 28 Sty 2008 17:13 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sty 2008 22:34 Temat postu: |
|
|
I jeszcze do powyższego: lepszy jest filtr bawełniany, czy popularne ostatnio w tech. SSM (stalowy)????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Sty 2008 22:53 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ... wynalazłem na NKP taką fotkę (SR20DE w sunnym gti):
[link widoczny dla zalogowanych]
.... |
Dzięki za pomoc i za fotke - jakbym patrzył na swój pojazd po przeróbce.
P.S.
Jeszcze raz w sprawie rodzaju materiału filtrującego: Lepsza jest sprawdzona bawełna, czy nowatorskie SSM???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Abarth
Gość
|
Wysłany: 30 Sty 2008 1:13 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: |
P.S.
Jeszcze raz w sprawie rodzaju materiału filtrującego: Lepsza jest sprawdzona bawełna, czy nowatorskie SSM??? |
Moim zdaniem zdecydowanie bawełna Za tego kingdragona dałem 230zł i jak słysze jak ta setka chodzi to nie żałuje ani złotówki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Sty 2008 10:38 Temat postu: |
|
|
Abarth napisał: | ...Moim zdaniem zdecydowanie bawełna ... |
Dzięki jeszcze tylko to chciałem wiedzieć.
Teraz zostało mi tylko skompletować elementy i biorę się za montaż. :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 30 Sty 2008 12:13 Temat postu: |
|
|
A jakis czas temu stworzylem z nudow i jakis pierdol w warsztacie taki dolot, jest to wersja beta :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gościu dnia 30 Sty 2008 12:14 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30 Sty 2008 13:44 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | A jakis czas temu stworzylem z nudow i jakis pierdol w warsztacie taki dolot, jest to wersja beta :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Czyli wariacja nt. dolotu, o której rozmawialiśmy u Ciebie w Warsztacie.
Daje to coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 30 Sty 2008 14:12 Temat postu: |
|
|
Powiem ci tak wczesniej mialem dziure 5-6 tys teraz dziury brak , niema uczucia ze jak silnik sie nagrzeje to fura slabnie , czy chlodny czy goracy idze tak samo, a powyzej 100km\h na 3 biegu pieknie dokreca gore przy nastepnym takowaniu wymienie gwizdek w blosie na typ A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|