Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Filtr stożkowy / który wybrać / Jak zamontowac ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 24 Gru 2007 18:26     Temat postu:

red_shogun napisał:
niestety blos ma też to do siebie że nawet najlepiej wyregulowany powyżej 5500-6000 obrotów nie daje zadowalająco w gary, tak jak np. sekwencja.

U mnie się fajnie kręci do 7.5kRPM. O czym mowa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Gru 2007 18:29     Temat postu:

hmmm a jakbym tyle obrotów tym do regulacji mu zapodal co Ty ?

i czy taka pozycja blosa nie przeszkadza mu ?
na instrukcji jest dopuszczalna ale czy na tym nie trace ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stoo dnia 24 Gru 2007 18:47 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 24 Gru 2007 19:03     Temat postu:

stoo napisał:
hmmm a jakbym tyle obrotów tym do regulacji mu zapodal co Ty ?

Diabli wiedzą o ile mam wykręconą śrubę. Na dzień przed moją wizytą Gościowi padł analizator spalin i ustawiał mi BLOSa na ucho
stoo napisał:

i czy taka pozycja blosa nie przeszkadza mu ?
na instrukcji jest dopuszczalna ale czy na tym nie trace ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam podobny kąt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 24 Gru 2007 19:05     Temat postu:

marthen napisał:
stoo napisał:
hmmm a jakbym tyle obrotów tym do regulacji mu zapodal co Ty ?

Diabli wiedzą o ile mam wykręconą śrubę. Na dzień przed moją wizytą Gościowi padł analizator spalin i ustawiał mi BLOSa na ucho
stoo napisał:

i czy taka pozycja blosa nie przeszkadza mu ?
na instrukcji jest dopuszczalna ale czy na tym nie trace ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam podobny kąt.

Więc pozostaje rozmowa głosowa mojej setki z Gościem Razz Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Gru 2007 19:55     Temat postu:

u mnie tez jest maly problem przy wyzszych obrotach, nie chce sie mojej setce krecic tak wysoko. pozostaje chyba tylko gosciowa reka

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MacGayverExa




Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: 24 Gru 2007 21:26     Temat postu:

nie proponuje krecenia do tak wysokich obrotow na LPG bo nie jest to zbyt zdrowe dla silnika :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Gru 2007 21:57     Temat postu:

marthen napisał:
red_shogun napisał:
niestety blos ma też to do siebie że nawet najlepiej wyregulowany powyżej 5500-6000 obrotów nie daje zadowalająco w gary, tak jak np. sekwencja.

U mnie się fajnie kręci do 7.5kRPM. O czym mowa?


Hehe już Ci miałem na to odpowiadać, ale po przeczytaniu tego:

marthen napisał:

Diabli wiedzą o ile mam wykręconą śrubę. Na dzień przed moją wizytą Gościowi padł analizator spalin i ustawiał mi BLOSa na ucho


odechciało mi się Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 25 Gru 2007 10:19     Temat postu:

red_shogun napisał:
marthen napisał:
red_shogun napisał:
niestety blos ma też to do siebie że nawet najlepiej wyregulowany powyżej 5500-6000 obrotów nie daje zadowalająco w gary, tak jak np. sekwencja.

U mnie się fajnie kręci do 7.5kRPM. O czym mowa?

Hehe już Ci miałem na to odpowiadać, ale po przeczytaniu tego:
marthen napisał:
Diabli wiedzą o ile mam wykręconą śrubę. Na dzień przed moją wizytą Gościowi padł analizator spalin i ustawiał mi BLOSa na ucho
odechciało mi się Razz

Obżarłeś się i teraz marudzisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 26 Gru 2007 1:05     Temat postu:

marthen napisał:
red_shogun napisał:
marthen napisał:
red_shogun napisał:
niestety blos ma też to do siebie że nawet najlepiej wyregulowany powyżej 5500-6000 obrotów nie daje zadowalająco w gary, tak jak np. sekwencja.

U mnie się fajnie kręci do 7.5kRPM. O czym mowa?

Hehe już Ci miałem na to odpowiadać, ale po przeczytaniu tego:
marthen napisał:
Diabli wiedzą o ile mam wykręconą śrubę. Na dzień przed moją wizytą Gościowi padł analizator spalin i ustawiał mi BLOSa na ucho
odechciało mi się Razz

Obżarłeś się i teraz marudzisz


Jeżdziłem z sondą szerokopasmową(przenośna a nie stacjonarna jaką Gościu ma w pracy) 20km i Coobcio na bieżąco monitorował czy nie mam za ubogo, powyżej 5000obr/min jest i zawsze będzie - taki jest wynik obserwacji i regulacji. Panie mathenie z małej 'na ucho'?? Kto jak to ale byłem więcej jak pewien, że Ty nie wyrosłeś z druciarstwa ale nie nigdy się w nie nie bawiłeś.

Co do przeglądów to jeżeli masz wbity w dowód katalizator to podobno może być problem, ja mam ewidentnie 2,0 kat - którego tam dawno nie ma ale przegląd jest przyjemnością, bez mrugnięcia okiem pieczątka i parawka Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 26 Gru 2007 20:36     Temat postu:

Rav napisał:
Jeżdziłem z sondą szerokopasmową(przenośna a nie stacjonarna jaką Gościu ma w pracy) 20km i Coobcio na bieżąco monitorował czy nie mam za ubogo, powyżej 5000obr/min jest i zawsze będzie - taki jest wynik obserwacji i regulacji.

Rafał, ilu jest w Polsce osób takich jak Coobcio? Próbowałem się kiedyś z nim umówić na spotkanie ws. BLOSa - niestety, nie znalazł dla mnie czasu.
Rav napisał:
Panie mathenie z małej 'na ucho'?? Kto jak to ale byłem więcej jak pewien, że Ty nie wyrosłeś z druciarstwa ale nie nigdy się w nie nie bawiłeś.

Wiesz jak wygląda sprawa BLOSa w naszym pięknym kraju? Ja niestety wiem. Firma Czakram, czyli oficjalny dystrybutor BRC, niby ma w ofercie BLOSa, ale tak naprawdę najchętniej by się na ten wynalazek wypięła i do niego nie przyznawała. Co za tym idzie, z tego co wywnioskowałem z rozmów z autoryzowanymi śląskimi montażystami BRC, praktycznie nikt nie był oficjalnie przeszkolny w montażu i późniejszego serwisowania BLOSa. I na dwa warsztaty z autoryzacją Czakramu, żaden nie ma wprawy w regulacji tego urządzenia. Na moją prośbę dokonanania przeglądu po 20kkm z BLOSem, podpięto auto do analizatora, odczytano wyniki i gdy okazało się, że skład jest OK kazano zapłacić 30zł. Na moje pytania dotyczące użytkowania, nikt nie był w stanie odpowiedzieć. Taka jest świadomość autoryzowanych warsztatów.
Jeżeli mam do wyboru:
- warsztat, który nie ma pojęcia nt. badanego urządzenia i wciska ciemnotę i kasuje za to pieniądze, oraz
- Gościa, który parę BLOSów zamontował i wyregulował,
to wybiorę tego drugiego. Nawet jeżeli nie ma analizatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 26 Gru 2007 21:52     Temat postu:

marthen napisał:
Rav napisał:
...
...


Hm że się tak wtrące, raz piszesz że Ci kolo na ucho ustawia mieszankę i blosa, a potem piszesz że jednak Ci ustawiali na analiztorze i wyszło ok, zdecyduj się. Mogę się tylko domyślać że zabawa na analizatorze była przed tym jak Twoim blosem zajął się "uszny profesjonalista" Razz ale Twój błąd że nie trzymasz się nadal tego analizatora. Dlaczego? ano dlatego że to jedyna możliwość zbadania składu mieszanki i jej wyregulowania z wszystkimi tego pozytywami. Wierz mi sama regulacja blosa jest prosta jak konstrukcja cepa (zabawę w kręcenie śrubkami zleć np. 10 letniemu kuzynowi o ile takiego posiadasz Razz) a sam idź kuknąć na małysza w tv, po wszystkim goń na analizkę i korektój w kierunku ideału zabawę kuzyna, i masz wyregulowaną idealnie instalkę z blosem.
Druga sprawa. Powołujesz się na brak kompetencji ludzi z autoryzowanych stacji Czekramu - fachowców od BRC. Wierz mi miałem z nimi dużo do czynienia w Krakowie i żaden nie powiedział mi że tematu nie zna, czy nie umie blosa wyregulować, czy też boi się to robić, bo jak już wyżej napisałem blos jest prosty jak ruski cep. Problem polega w tym że piep... dyrektywy unijne od x lat obowiązujące w naszej ojczyźnie zakazały montażu i użytkowania blosa (poczytaj o tym na necie, zresztą i u nas na forum też to juz było). I właśnie dlatego ten jeden z drugim koleś "z Czekramu" woli Ci powiedzieć że nie widział tego usojstwa na oczy i nie wie z czym to się je, niż jak by miał się brać za to a w przypadku kontroli lub innych okoliczności popłynąć na tym, m.in. np. za nieprzestrzeganie x chorych acz obowiązujących przepisów.

Powiem Ci jak u mnie było:
1) montaż blosa
2) poprawka na ucho (a raczej na oko) wolnych obrotów
3) dodatkowa zabawa w kręcenie blosowymi śróbkami w celu poprawy dołu, a po teście prędkości także góry (na tyle na ile to było możliwe)
i wreszcie
4) wycieczka do autoryzowanego warsztatu BRC (choć równie dobrze mogłem to zrobić wszędzie tam gdzie dysponowaliby analizatorem spalin), dalej podpinka instalki, dalej stwierdzenie gościa od BRC że jest za bogato, dalej moje pytanie czy wyreguluje bloshka na biedniej, dalej jego odpowiedz odmowna z info o którym już wspominałem wyżej - przepisy bla bla bla, dalej moja adnotacja że sam sobie pokręcę przy nim blosowymi śrubkami, a on niech mi mówi jakie tam widoczki na analizce, dalej instalka wyregulowana idealnie, dalej chęć wbicia tejże regulacji jako przegląd instalki, dalej odmowa tego samego gościa z BRC z tą samą śpiewką - on oficjalnie blosa nie zna, nie reguluje i nic nie będzie podbijał (co innego gdybym nadal miał mikserek tak jak było pierwotnie), dalej ja mu dziękuję za usługę (udostępnienie analizatora), dalej rozstajemy sie w miarę przyjacielskiej atmosferze.

p.s. ten koleś z BRC blosy (wtedy to się ciut inaczej nazywało Razz) montował juz w 95,96r. w poldkach i innych favoritkach (wtedy to było "legalne"), więc na koniec okazało się że zna temat od podszewki, ale nie był łaskaw "oficjalnie" kiwnąć palcem przy moim blosie ze znanych już powodów.
p.s.2. podpięcie pod analizator bez znajomości jest zawsze płatne, a Twoje marthen 30zł jest niczym w porównaniu z moimi 40toma Laughing
p.s.3. błagam Was ludzie ten Pan z Wawy (Coobcio) rozkręca, wierci, swapuje, rasuje, zaturbia, "świnkuje" silniki, więc miejcie dla niego litość i nie zabijajcie go tematem regulacji blosa w aucie z Górnego Śląska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 26 Gru 2007 22:07     Temat postu:

No i zrobiła się dyskusja o niczym. marhen ma racje Coobcio nie narzeka na brak obowiązków i nadmiar wolnego czasu, zrobiłeś u Gościa i też zapewne micha Ci się ucieszyła jak zobaczyłeś jakie sa efekty. Jest jedna ważna sprawa o której należy pamiętać - jakby nie był wyregulowany blos powyżej 5000obr/min jest za ubogo.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 26 Gru 2007 22:19     Temat postu:

red_shogun napisał:
marthen napisał:
Rav napisał:
...
...

Hm że się tak wtrące, raz piszesz że Ci kolo na ucho ustawia mieszankę i blosa, a potem piszesz że jednak Ci ustawiali na analiztorze i wyszło ok, zdecyduj się.

Nie zrozumieliśmy się. Najpierw byłem u magików w Zabrzu, pooglądali, popukali i skasowali 30zł za wsadzenie kija w tłumik. Potem (jakiś miesiąc później), przy okazji wizyty w Warszawie, odwiedziłem Gościa, żeby dokonać, jak to nazwałeś, regulacji skomplikowanej jak budowa cepa Pogmerał, pokręcił i auto jeździ nieco lepiej.
red_shogun napisał:
Druga sprawa. Powołujesz się na brak kompetencji ludzi z autoryzowanych stacji Czekramu - fachowców od BRC. Wierz mi miałem z nimi dużo do czynienia w Krakowie i żaden nie powiedział mi że tematu nie zna, czy nie umie blosa wyregulować, czy też boi się to robić, bo jak już wyżej napisałem blos jest prosty jak ruski cep..

Czakram na swojej stronie podaje, że ma bodajrze 3 główne serwisy - jeden z nich jest w Mysłowicach. Byłem u nich, żeby pogadać nt. przeglądów, problemów z użytkowaniem, zestawów naprawczych, uszczelek, itp. I dowiedziałem się, że oni nigdy nie widzieli BLOSa w kawałkach. To ma być dystybutor?
red_shogun napisał:
Problem polega w tym że piep... dyrektywy unijne od x lat obowiązujące w naszej ojczyźnie zakazały montażu i użytkowania blosa (poczytaj o tym na necie, zresztą i u nas na forum też to juz było).
Nie do końca jest jak mówisz - zabroniono montażu instalacji, w których dawką nie steruje komputer, czyli uniemożliwiono stosowanie BLOSa w instalacjach II-gen. Czyli zakazano w SR20DE i GA16DE, a mnie nie
red_shogun napisał:
I właśnie dlatego ten jeden z drugim koleś "z Czekramu" woli Ci powiedzieć że nie widział tego usojstwa na oczy i nie wie z czym to się je, niż jak by miał się brać za to a w przypadku kontroli lub innych okoliczności popłynąć na tym, m.in. np. za nieprzestrzeganie x chorych acz obowiązujących przepisów.

Pan mógłby się na mnie wypiąć, gdybym chciał żeby mi go zamontował (choć i tu nie miałby podstaw), a nie w przypadku dokonania przeglądu.
red_shogun napisał:
p.s.2. podpięcie pod analizator bez znajomości jest zawsze płatne, a Twoje marthen 30zł jest niczym w porównaniu z moimi 40toma Laughing
Za remont Wawelu ktoś zapłacić musi
red_shogun napisał:

p.s.3. błagam Was ludzie ten Pan z Wawy (Coobcio) rozkręca, wierci, swapuje, rasuje, zaturbia, "świnkuje" silniki, więc miejcie dla niego litość i nie zabijajcie go tematem regulacji blosa w aucie z Górnego Śląska.

Nie regulacji, tylko montażu CAI + BLOS. A co za różnica, czy przyjeżdza do niego RaV z Warszawy czy ja ze Śląska? Pieniądze za usługę są takie same.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MacGayverExa




Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: 26 Gru 2007 22:46     Temat postu:

sam sobie zamontowałem BLOSa łącznie z CAI a na regulacje podjechałem do gazownika i nie mial problemu z regulacja na analizatorze. Chyba źle szukacie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomes




Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: 27 Gru 2007 22:23     Temat postu:

Jestem ciekaw czy ten stozek + blos dociaga do tych standardowych 90 konikow ktore zarala instalacja gazowa czy moze bedzie cos wiecej (np ze 102) :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 6 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin