Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Maj 2010 11:25 Temat postu: Gaźnik TURBO |
|
|
Witam wszystkich. Słyszeliście na pewno o silnikach nissana typu L. Były one produkowane jeszcze w datsun'ach. Nie były one sterowane poprzez CPU, a jedynie mechanicznie, przez gaźnik. Do owych L-ek można było zaadoptować gaźniki Turbo, nie wiem czy działały one na zasadzie turbiny czy kompresora, ale dawało to doładowanie. Co do sedna sprawy to chciał bym się zapytać czy może ktoś słyszał o tego typu modach w naszych gaźnikowych nyskach?? Z góry dzięki za odp.
Neko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 18 Maj 2010 13:31 Temat postu: |
|
|
widziałem kiedyś na ebayu kolektor przystosowany do jakiegoś gaźnika webbera...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Maj 2010 11:30 Temat postu: Re: Gaźnik TURBO |
|
|
nekoro napisał: | Witam wszystkich. Słyszeliście na pewno o silnikach nissana typu L. Były one produkowane jeszcze w datsun'ach. Nie były one sterowane poprzez CPU, a jedynie mechanicznie, przez gaźnik. Do owych L-ek można było zaadoptować gaźniki Turbo, nie wiem czy działały one na zasadzie turbiny czy kompresora, ale dawało to doładowanie. Co do sedna sprawy to chciał bym się zapytać czy może ktoś słyszał o tego typu modach w naszych gaźnikowych nyskach?? Z góry dzięki za odp.
Neko |
Tu poszukaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale na moje oko do 14/15/16DS od Webera nic nie dostaniesz:
[link widoczny dla zalogowanych]
a jakby nawet, to DS + turbo, hm gra nie warta świeczki, czym innym zabawa ze starym big blockiem V8 i ponad 1000 kuca na kresce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Maj 2010 13:42 Temat postu: |
|
|
Weber jest na 100% do 16DS, bo rozmawiałem kiedyś z typem z UK który miał założony taki zestaw. Był to gaźnik bez sterowania lambdą i podciśnieniami. Z tego co mi wiadomo był to gaźnik dedykowany do tego silnika (zamiennik), ale o turbo czy innym doładowaniu słowa nie było.
Jeśli uda mi się znaleźć archiwum tej rozmowy to napiszę co tam ciekawego było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Gru 2010 22:24 Temat postu: |
|
|
Siema Też mam nyske z 93 1.6 16v na gaźniku , jak myślicie czy opłaca się zakładać jakieś małe turbo , czy nie ? I czy wtedy trzeba by było przeprowadzać jakieś zmiany w silniku ? Czy ten silniczek przeżył by taką moc około 125 km na oryginalnym nie modzonym silniczku , Pozdro !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Gru 2010 23:12 Temat postu: |
|
|
Jak małe turbo masz na myśli??Wiesz możesz pokombinować i jakąś dmuchawę albo farelkę w dolot wsadzić tylko koniecznie ustaw na zimne powietrze bo wtedy dojdzie więcej mocy:D Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie!!!Trzymamy kciuki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Gru 2010 12:41 Temat postu: |
|
|
Hmm... wydaje mi się, że próba uturbiania/kompresowania gaźników standardowo występujących w DSach byłaby rzeczą trudną o ile nie niemożliwą. Nawet rozwiercając właściwe dysze, myślę, że z uwagi na podciśnienia i tendencje gaźników do rozregulowywania się przy sportowej jeździe, było by to nieopłacalne.
Prędzej właśnie bym się skłaniał do zmiany gaźnika, a następnie próby doładowania go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Gru 2010 18:23 Temat postu: |
|
|
Tutaj przykład sr20de na gaźnikach i itb:[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Lut 2012 16:07 Temat postu: |
|
|
nissan figaro 1.0 turbo ile one maja koni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lut 2012 16:10 Temat postu: |
|
|
coś 80 czy koło tego. Tam chyba mniejszy silnik niż 1.0. Podpada chyba pod keicar to pewnie 0.8 jeśli się nie mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Lut 2012 16:34 Temat postu: |
|
|
no to całkiem niezłe w miarę moc i tanie ubez he taki do setki wrzucić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lut 2012 20:44 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich. Pobawiłem się ostatnio różnymi silnikami i chyba się zestarzałem, bo zaczynam twierdzić że najfajniejsza zabawa to wolnossąca, duża pojemność, dlaczego??
Turbo, np w Subaru GT czy WRX/STI to genialna sprawa, ale wymaga wręcz pieczotliwego podejścia do samochodu, nie ma tak że zalewasz i jeździsz. A wolnossący silnik ma mniej elementów, które mogą wysiąść, nie ma turbo dziury, dysponuje fajnym momentem od samego dołu i fajniej brzmi, chociaż to obiektywne. Myślę że gdybym chciał autko, które fajnie jeździ i ma więcej niż 250KM to pod względem silnika wybrał bym 350/370z, ale napęd to tylko SWAD Subaru:D. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Lut 2013 14:35 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
na kilku zdjęciach z tej storny jest ciekawy gaźnik zamontowany do ga16. pytanie- co to za gaźniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Lut 2013 13:53 Temat postu: |
|
|
majchrzok napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
na kilku zdjęciach z tej storny jest ciekawy gaźnik zamontowany do ga16. pytanie- co to za gaźniki? |
Mikuni i Weber, w tym ga to jakiś pewnie vagowski weber. Nowe duale to obstawiam 1k$ + przesyłka trzeba mieć. Czyli można się jedynie mentalnie nad tym pospuszczać i ostatecznie zakupić gti
Oczywiście kibicuję każdemu kto wziąłby się za dłubanie GA w tym kierunku, odważne projekty z przyjemnością się czyta Tak, że majchrzok, jedziesz jedziesz z tematem!
Pozdr,
foo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Lut 2013 17:31 Temat postu: |
|
|
foo, pytałem czysto z ciekawości:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|