Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 02 Wrz 2010 21:34 Temat postu: SWAP GA16DS na GA16DE NVCS |
|
|
Witam,
Jutro wylatuje spod maski GA16DS i w jego miejsce chcę włożyć GA16DE NVCS i mam w związku z tym kilka pytań ...
- mam całą kompletną wiązkę elektryczną która idzie do silnika i oczywiście komputer czy potrzebne będą jeszcze jakieś dodatkowe przeróbki w wiązce? Skoro jest komputer który steruje zmiennymi fazami rozrządu dodatkowo nie będe musiał stroić silnika?
- zbiornik paliwa będzie taki sam? Czy jednak ze względu, że teraz zamiast pompki mechanicznej będzie elektryczna montowana w zbiorniku różnią one się od siebie? Ewentualnie czy zbiornik i pompka elektryczna będą pasowały od GTi? Widze też, że jest poprowadzona instalacja elektryczna do zbiornika, domyślam się, że jest ona właśnie do podłączenia pompki?
- sprawa licznika ... albo przełoże tryb w skrzyni i zostanie on na linke, albo kupie licznik który jest elektryczny. Rozumiem, że oprócz tego przewodu którym impuls będzie szedł ze skrzyni do licznika reszta wtyczek będzie pasowała bez żadnych przeróbek?
- jakie jeszcze ewentualnie rzeczy będą się różniły i jakie "niespodzianki" mogą mnie czekać?
Silnik który będe przekładał ogólnie był w dobrej kondycji, ale skoro jest na wierzchu od razu sprawdzę stan sprzęgła, przeczyszcze silniczek krokowy wymienie wszystkie gumowe przewody, płyny, oleje, świece, kable WN, filtry, paski klinowe.
Co ewentualnie jeszcze warto sprawdzić lub od razu wymienić? Czy wymieniać ewentualnie takie rzeczy jak np termostat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Wrz 2010 23:27 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się,że nie trzeba będzie nic zmieniać w wiązce, no chyba,że główne zasilania amerykańce pozamieniali pod siebie. Ale z tym nie powinno być chyba problemu. Jeżeli masz kompa od tego silnika nic nie trzeba będzie stroić. Jeżeli masz całą kompletną wiązkę z amerykańca to przełóż całą wtedy inne systemy zadziałają takie jak Airbag....
Zbiornik paliwa na pewno będzie inny.... Pozostaje wymiana zbiornika wraz z koszem pompy i pływakiem. Alternatywą będzie założenie zew pompy(poza zbiornikiem) np od opla lub wolswagena:) o podobnych parametrach. Wtedy trzeba będzie przerobić lekko wiązkę zasilającą.
Jeżeli chodzi o liczni został bym przy lince... zawsze to mniej roboty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Wrz 2010 23:53 Temat postu: |
|
|
Wiązka w DE jest taka sama jak w DS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz71
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 0:36 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Wiązka w DE jest taka sama jak w DS? |
pytanie godne moda, gratuluje xxxxxxxxxxx
Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za ten post. Thomsonicus
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rz71 dnia 03 Wrz 2010 0:36 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 10:02 Temat postu: |
|
|
podj napisał: | Wydaje mi się,że nie trzeba będzie nic zmieniać w wiązce, no chyba,że główne zasilania amerykańce pozamieniali pod siebie. Ale z tym nie powinno być chyba problemu. |
Troszkę mnie uspokoiłeś, okaże się niebawem czy będzie tak wesoło
podj napisał: |
Jeżeli masz kompa od tego silnika nic nie trzeba będzie stroić. Jeżeli masz całą kompletną wiązkę z amerykańca to przełóż całą wtedy inne systemy zadziałają takie jak Airbag.... |
Mam tylko kompletną wiązkę która idzie z komputera pod maskę. Resztę wywaliłem z tego względu, że nie miałem czasu, żeby opisywać przewód po przewodzie a jak była cała wypruta to i tak się nie mogłem w niej połapać co do czego Do poduszki powietrznej mam całą wiązkę, ponieważ ma ona charakterystyczny żółty kolor, ale już nie pamiętam gdzie ona była ewentualnie podpinana pod główną wiązkę/zasilanie. Myślę, że w jakimś zakładzie specjalizującym się w Airbagach bez problemu mi to podłączą. Gdzieś w Szczecinie znajdę takich fachowców? Ewentualnie może jakiś dobry elektryk wystarczy.
podj napisał: |
Zbiornik paliwa na pewno będzie inny.... Pozostaje wymiana zbiornika wraz z koszem pompy i pływakiem. Alternatywą będzie założenie zew pompy(poza zbiornikiem) np od opla lub wolswagena:) o podobnych parametrach. Wtedy trzeba będzie przerobić lekko wiązkę zasilającą. |
W sumie dobry pomysł z tą zewnętrzną pompą, wtedy zbiornik zostaje ten co jest. Orientuje się ktoś jakie ciśnienie ma pompa np w GA16DE? 1,2 BAR?
podj napisał: |
Jeżeli chodzi o liczni został bym przy lince... zawsze to mniej roboty... |
Myślę, że najtrudniej byłoby znaleźć taki właśnie licznik, bo najwięcej gratów do 100NX jest od GA16DS. W sumie licznik to licznik masz racje, po co utrudniać sobie życie
Thomsonicus napisał: |
Wiązka w DE jest taka sama jak w DS?
|
W żadnym wypadku przynajmniej ta co idzie do komory silnika, w kabinie pewnie będzie to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 10:25 Temat postu: |
|
|
SEBOL_MKS napisał: |
Orientuje się ktoś jakie ciśnienie ma pompa np w GA16DE? 1,2 BAR?
|
w GA16DE pompka daje 3bary i ponizej tej wartosci nie powinno schodzic, 1,2 bara to chyba w wersjach na monowtrysku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 03 Wrz 2010 10:25 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 10:58 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: |
w GA16DE pompka daje 3bary i ponizej tej wartosci nie powinno schodzic, 1,2 bara to chyba w wersjach na monowtrysku. |
3 bar powinno być przy odłączonym podciśnieniu od regulatora ciśnienia. Przy podłączonym regulatorze jest 2.5 bar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 11:11 Temat postu: |
|
|
podj napisał: |
3 bar powinno być przy odłączonym podciśnieniu od regulatora ciśnienia. Przy podłączonym regulatorze jest 2.5 bar. |
ok zgadza sie,mi chodzilo o sytuacje kiedy zaplon jest wlaczony-pompka chodzi-a silnik nie pracuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 11:13 Temat postu: |
|
|
rz71 napisał: | pytanie godne moda, gratuluje xxxxxxxxxxx |
Nie rżnij cwaniaka tylko czytaj. Zapytałem dlatego że podj napisał że w wiązce nic nie trzeba będzie kombinować, co mnie zdziwiło.
Denerwują mnie te Twoje pszenno-buraczane odpowiedzi... :-/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 03 Wrz 2010 11:13 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 13:03 Temat postu: |
|
|
Czyli wg tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pompa w GA16DE i SR20DE jest taka sama 3 bar.
Ciekawe teraz czy lepiej szukać oryginalną używkę czy ten zamiennik ... Pewnie nowa oryginalna kosztuje ok 500 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 03 Wrz 2010 13:04 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 14:30 Temat postu: |
|
|
jak idziesz szeroko to i z pompa paliwa tez? mam na mysli montaz pompy ktora wtloczy wiecej paliwa i pod wyzszym cisnieniem,do tego nastawny regulator cisnienia paliwa i strojenie ecu masterem.niewiem ile ale mocy przybedzie.tyle ja na temat,szeroką wiedze na ten temat ma Coobcio.
link do pompki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Wrz 2010 15:47 Temat postu: |
|
|
Walbro 255 to dobry sprzęt, na pewno się na nim nie zawiedziesz a w razie dalszych zmian w aucie (przy zmianie np. wtryskiwaczy) pewnie i tak będzie potrzebna przynajmniej sama wydajniejsza pompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ktv
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04 Lis 2010 13:29 Temat postu: witam |
|
|
Ja 1wszy raz tutaj. Mam pytanie. Obecnie jezdze 1.6 16v 91r na gazniku, a mam do wziecia za niewielkie pieniadze 1.6 16v 94r na wtrysku, i chce zrobic swapa. 94r jest niezarejestrowany i nieubezpieczony i ma cos nie tak ze skrzynia (mozna uznac ja za uszkodzona) w moim wszystko jest ok poza wgnieceniami wynikajacymi z 20letniego uzytkowania przez roznych kierowcow:). Kwestia jest taka - czy przerzucic skrzynie i nr z mojego auta do 94r (o ile tak sie da) czy raczej przerzucic wszystko co nowsze z 94r do mojego? Miejsce do przerzucenia posiadam wiec koszty praktycznie zerowe ( powiedzmy ze trzebaby postawic flaszke znajomemu ) . Co myslicie i jaka opcje przyjac w tym przypadku?
Pozdrawiam i witam wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lis 2010 21:40 Temat postu: |
|
|
mimo ze to i to 1.6 skrzynia jest inna, oraz wiazka elektryczna... z tego co mi wiadomo nr nadwozia nie mozna przebijac- podlega to pod paragraf.... nie latwiej jest Ci sprzedac swojego DS i za te pieniadze zarejestrowac i ubezpiczyc oraz kupic skrzynie do DE?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szneqz
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ostrzeszów/ostrów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Lis 2010 23:16 Temat postu: |
|
|
kolega sie nie pyta o paragraf bo o tym każdy wie ale mniej roboty byłoby z naprawą bądź wymianą skrzyni pozostaje tylko fakt czy ten nowszy jest w lepszym stanie bo z wiązką zbiornikiem silnikiem czy nawet samą głowicą to jest roboty w .... dużo.
A numeru nie koniecznie trzeba przebijac wyciac kawał blachy z jednego i wspawac do drugiego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szneqz dnia 04 Lis 2010 23:18 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|