Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

WYDECH
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam




Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łosice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Gru 2008 22:11     Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
takie coś by pasowało...ale widuję ostatnio crx`a z takim niby mugenem i nawet ładnie brzmi.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a t u szwagra w e30 bardzo podobny. tylko ciekawe jak z dźwiękiem tych z allegro...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adam dnia 12 Gru 2008 22:23 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arek427




Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: mysłowice

PostWysłany: 13 Gru 2008 11:20     Temat postu:

mam końcowy taki jak dawidkrakow do tego strumienice i kolektor 4-2-1 jazda się bardzo poprawił i tak reasumując to chodzi ciszej niż na seryjnym wydechu teraz poluję jeszcze na turbo i na inter INTERCOOLER no i to może będzie wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Gru 2008 12:09     Temat postu:

u mnie bardzo fajny rasowy dźwięk. Bardzo mi się podoba ponieważ jest głośno i nie jest to jakieś wyczenie tylko bardzo przyjemny dźwięk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam




Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łosice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Gru 2008 18:46     Temat postu:

mnie cały czas ciekawi filmik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
VeNoM




Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Gru 2008 18:28     Temat postu:

""""Mocy przybywaj
Porady / Warto wiedzieć
22.01.2007 Liczba odwiedzin: 8348

Jednym ze sposobów na zwiększenie mocy silnika jest wymiana układu wydechowego. Niestety, wymiana samego tłumika końcowego przyniesie tylko wzrost hałasu, natomiast moc silnika pozostanie praktycznie bez zmian. Aby uzyskać jakiś zauważalny wzrost mocy trzeba wymienić cały układ wydechowy, a to już dużo więcej kosztuje.



Wbrew pozorom układ wydechowy jest bardzo skomplikowanym i ważnym elementem dla silnika. Musi być odpowiednio dobrany, aby nie „utrudniał” mu pracy. Każdy silnik ma inny układ wydechowy, o określonej pojemności i parametrach, które w seryjnych autach są oczywiście Fot. Grzegorz Burda: W samochodach, które mają dwie sondy lambda wycięcie katalizatora spowoduje usterkę w układzie sterowania silnika i włączenie awaryjnego trybu pracy uśrednione. A to oznacza, że są pewne rezerwy do wykorzystania.

Bardzo popularnym sposobem tuningu układu wydechowego jest wymiana samego tłumika końcowego. Niestety niewiele to zmieni, poza znacznym wzrostem hałasu. I na tej podstawie niektórzy twierdzą, że osiągi samochodu się... poprawiły.



Wymianę tylko ostatniego tłumika można praktycznie zaliczyć tylko do tuningu akustycznego i optycznego. W wielu takich tłumikach końcówka wydechu ma gigantyczną średnicę, sugerującą ogromną moc silnika. Aby uzyskać korzyści trzeba niestety wymienić cały układ wydechowy, czyli kolektor, katalizator, tłumik środkowy i końcowy. Taka przeróbka może skutkować wzrostem mocy o około 8 do 10 proc. W niektórych silnikach wzrost ten może wynosić maksymalnie 15 proc. Jest to niewiele biorąc pod uwagę poniesione koszty. Uniwersalny sportowy katalizator kosztuje około od 700 do 900 zł, kolektor wydechowy Fot. Grzegorz Burda: Wymiana samego tłumika końcowego daje praktycznie takie same korzyści , co założenie większej końcówki na zwykły tłumik, czyli nic. 1300 do 2500 zł. Wymiana całego układu wydechowego zamyka się sumą minimum kilku tys. zł. A jeśli zdecydujemy się na materiał lepszy niż zwykła stal, to kwota ta może wynieść nawet 10 tys. zł. Sprzedaż kompletnych tuningowanych układów wydechowych stanowi zaledwie 10 proc. sprzedaży tłumików.



Bardzo złym sposobem tuningu jest usunięcie katalizatora. Wzrostu mocy może nie być żadnego, a na pewno bardzo zwiększy się toksyczność spalin i nastąpi wzrost hałasu. Ponadto w wielu autach takiego „udoskonalenia” nie można już wykonać, ponieważ od kilku lat stosuje się dwie sondy lambda: jedną przed, a drugą za katalizatorem. Ich zadaniem jest sprawdzanie składu spalin i jeśli spaliny za katalizatorem nie mają wymaganego składu, a tak będzie po wycięciu katalizatora, to na tablicy przyrządów zaświeci się kontrolka sterowania silnika i komputer przełączy silnik w awaryjny tryb pracy. Silnik będzie miał wówczas znacznie gorsze osiągi. Po takim zabiegu nie tylko nic więc nie zyskamy, ale jeszcze stracimy sporo upragnionej mocy.

****

A JA ZNALAZŁEM TAKI ARTYKUŁ I JESZCZE KILKA TEGO TYPU W KTÓRYCH WYPOWIADALI SIĘ NIBY FACHOWCY

I TO JEST TEMAT DO PRZEMYŚLEŃ

SAM MAM SPORTOWY KOLEKTOR 4-2-1 POŁĄCZONY ZE STRUMIENNICĄ POD ZAMÓWIENIE 400ZŁ I MUGENA BRZMI FENOMENALNIE LEPIEJ SIĘ ZBIERA A WYCIĘCIE KATA SAM NIE WIEM CZY TO MA SENS JEDYNYM DOBRYM ROZWIĄZANIEM TO CAŁY WYDECH EL-TECA BĄDŹ WYMIANA KATA NA SPORT! CO SĄDZICIE?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 19 Gru 2008 21:00     Temat postu:

nissan sunny z katem 90hp
nissan sunny bez kata 95hp

wiec w naszym przypadku wywalnie kata daje i to Ci powie kazdy kto wymienil.

wydech z el-teca jest bardzo dobrym pomyslem, koszt okolo 1500zł natomiast bardzo ladne brzmienie i układ wyliczany pod samochod.

BTW: ostatnio kolega stoczyl kolo zamachowe i teraz to jest naprawde szlifierka.

wczesniej dostawal odemnie baty o połtora długosci samochodu, teraz ja dostaje ale o dwie długosci a i kolega zamontowal kolektor 4-2-1.

na hamowni obciazeniowej wyszlo mu 106hp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam




Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łosice
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 19 Gru 2008 21:16     Temat postu:

no to ja już nie wiem co robić... wiadomo , przy wymianie kata opłaci się założyć strumienicę idąc po kosztach ... najprościej gdyby był jakiś królik doświadczalny który by to zrobił na gaźnikowcu a przed tym i po tym miał wykresy z hamowni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Gru 2008 11:37     Temat postu:

adam napisał:
no to ja już nie wiem co robić... wiadomo , przy wymianie kata opłaci się założyć strumienicę idąc po kosztach ... najprościej gdyby był jakiś królik doświadczalny który by to zrobił na gaźnikowcu a przed tym i po tym miał wykresy z hamowni...

Jak nie wiesz... x razy było wałkowane. Dla 1.6 profi rozwiązanie to przejście na wydech z 2.0, prawie p&p, do tego 4-2-1 od sentry i masz piękny bonus minimum 10% up.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 20 Gru 2008 13:33     Temat postu:

foster napisał:
adam napisał:
no to ja już nie wiem co robić... wiadomo , przy wymianie kata opłaci się założyć strumienicę idąc po kosztach ... najprościej gdyby był jakiś królik doświadczalny który by to zrobił na gaźnikowcu a przed tym i po tym miał wykresy z hamowni...

Jak nie wiesz... x razy było wałkowane. Dla 1.6 profi rozwiązanie to przejście na wydech z 2.0, prawie p&p, do tego 4-2-1 od sentry i masz piękny bonus minimum 10% up.


Dobrze gada piwa mu dać :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Gru 2008 16:30     Temat postu:

Dobra a ile by np mnie to kosztowało??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 22 Gru 2008 15:50     Temat postu:

jezeli chcesz wydech z nierdzewki to jakies 700zł + kolektor 4-2-1 w promocyjnej cenie do tego jakies tlumiki w sumie za 400zł moze taniej.

Ja za swoj wydech 2" z rury zwyklej zaplacilem 200zł pan heniu wszystko ladnie pospawal powyginal nic nie brzeczy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qbalol




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Gru 2008 17:52     Temat postu:

ok dzieki nie chce dac wiecej za wydech jak dalem za samochod Very Happy pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lip 2009 22:41     Temat postu:

2 dni temu przepalił mi sie tłumik srodkowy.mam pytanie.który tłumik bedzie lepszy i dlaczego?
taki: [link widoczny dla zalogowanych]
czy moze taki: [link widoczny dla zalogowanych]
czy moze wogule jakis inny??
prosze o rade


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 6:29     Temat postu:

wstaw rure:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lip 2009 8:29     Temat postu:

a czemu???Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 10 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin