Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

WYDECH
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olik




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 17:21     Temat postu:

Podobno sa takie gumy ktore przyklejasz do danego elementu ktore wyciszaja go. Najczesciej sa stosowane do wytlumiania kielichow amortyzatorow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 17:35     Temat postu:

Kolego, chyba masz na myśli wygłuszające maty bitumiczne, ale kompletnie się nie zrozumieliśmy...

Chodzi mi o to czy ktoś z was (a napewno tak jest) zrobił sobie przelotowy wydech o słusznej średnicy?
Pytam o to jakie tłumiki najlepiej zastosować?
Może sportowy katalizator o dużym przekroju w przelocie?
Albo np. końcowy ULTER komorowy z końcówką 100mm, znalazłem taki nowy dedykowany do astry GSI za 350zł- wydaje mi się, że przyciszyłby trochę cały układ...?

Mój pomysł puki ci to: od kolektora rura 2,5" (63,5mm), dalej w miejsu kata tłumik przelotowy, albo strumienica o przelocie 60mm, następnie 2,5 calowy tłumik przelotowy i na końcu najbardziej chciałbym jakiegoś "mugena" 2,5" na wlocie i z 4 na wylocie z wkręcanym silecerem, ale z powodu nadmiernej głośności zacząłem zastanawiać się nad jakimś tłumikiem komorowym.

Kolega w CRX'ie zrobił sobie w tym tygodniu przelot 2,25 z jednym przelotowym 60mm i jest strasznie głośno - dlatego zacząłem się zastanawiać.

Kolejne moje pytanie: Co z ciśnieniem zwrotnym dla silnika przy przelotowym układzie wydechowym? W końcu to przecież wolnossak...

Nadal czekam na pomysły, bo nie wiem na co sie zdecydować.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy NX'ów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 17:36     Temat postu:

2x przelot = glosnosc
moglbys koniec lekko zdlawic jakims cywilnym tlumikiem od innego autka tak aby wejscie do tlumika mialo srednice wydechu. napewno bedzie ciszej a i spadku mocy nie wpowinno byc duzego.

ja mam zamiar wlasnie tak zrobic w moim 1.6 z tym, ze srednica 2"

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 17:58     Temat postu:

Czyli Twoim zdaniem gdybym zrobił od kolektora rurę 2,5", w miejscu katalizatora tłumik środkowy o przelocie 2,5", albo strumienicę o tej samej przepustowości. (Pytanie: Co lepsze?), następnie dalej tłumik przelotowy 2,5" i na końcu tłumik sportowy, komorowy ULTER, dedykowany do astry GSI 150KM z ładna końcówką 100mm to by było dobrze ?

W ten sposób ten końcowy tłumik trochę zdławiłby pełen przelot i dałby ciśnienie zwrotne dla silnika i przyciszyłby trochę cały układ...

Ale nie wyglądałby tak jak 4" Apexi N1... Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Don Kowal dnia 01 Sie 2009 18:00 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 18:43     Temat postu:

po1
na forum byl juz poruszany temat tlumikow ultera i zdaje mi sie, ze nei wplywal on pozytywnie na moc setki

po2
lepiej tlumik srodkowy niz strumienica

po3
4'' to ogromne wiadro Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BeRbo




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 01 Sie 2009 20:11     Temat postu:

Don Kowal a to przypadkiem nie jestes tym typem co byl z panna w czwartek na S... Gadales o wydechu i Niuton nie potrafil pomóc a Fox byl zajety Very Happy?? dobrze kojarze:D??? Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 0:26     Temat postu:

Po pierwsze nie chodzi mi o wpływ tłumika ulter na moc nyski, a o to, że tłumik końcowy ulter'a (np dedykowany do opla GSI) jest tłumikiem komorowym więc w przeciwieństwie to każdego w stylu mugen'a wyciszy cały układ i da ciśnienie zwrotne.

Po drugie, tak podejrzewałem, lepiej tłumik środkowy przelotowy niż magiczna strumienica dodająca mocy.

Po trzecie tłumik końcowy w stylu mugen'a 2,5" na wlocie, a 4" na wylocie jak np:
[link widoczny dla zalogowanych]
to naprawdę ogromne wiadro Very Happy , ale bardzo mi się podoba Twisted Evil

Po ostatnie, tak to właśnie ja. W niedziele, będę również. Jak zwykle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 1:36     Temat postu:

jeżeli liczysz, że ulter coś Ci wyciszy... to już lepiej zamontuj sobie to wiadro...przynajmniej będziesz miał oś co Ci się podoba... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 16:55     Temat postu:

Udało mi się kupić moje wiadro Twisted Evil w dobrej cenie 150zł.
[link widoczny dla zalogowanych]

Więc wiem już na pewno, że wydech będzie miał 60mm średnicy i na końcu będzie 4"owe wiaderko. Very Happy

Teraz pozostaje tylko kwestia co znajdzie się między kolektorem wydechowym, a końcowym tłumiczkiem...
Tak jak pisałem wcześniej nie chcę aby auto było nadmiernie głośne...
Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie:

Kolektor, dalej tłumik środkowy w obudowie katalizatora 60mm np:
[link widoczny dla zalogowanych]
następnie tłumik środkowy o przelocie również 60mm np:
[link widoczny dla zalogowanych]
i na końcu mój śliczny świeżo kupiony tłumiczek.

Czy uważacie, że będzie to dobre rozwiązanie czy może coś inaczej ??
Najbardziej boję się głośności, bo moje uszy wytrzymają, ale Malutka mnie zabije. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gaweł




Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław / Zielona Góra
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 17:06     Temat postu:

Rozumiem, że wszystko na rurce 2 cale ? czy 2,5 cala jak wejście do tłumika końcowego ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gaweł dnia 02 Sie 2009 17:07 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 17:23     Temat postu:

Wszystko na rurce 60mm czyli jakieś 2,4".
Początkowo miało być równe 2,5" czyli 63,5mm, ale skoro łatwiej i taniej będzie kupić tłumiki o przelocie 60mm (2,4") to chyba tą średnicę rury wybiorę, a jedynie końcowy tłumik będzie miał 2,5" na wlocie czyli o 3,5mm więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 17:34     Temat postu:

ale będzie masakra Wink... jeszcze nie słyszałem taniego tłumika, który wydawałby rasowy dźwięk no chyba, że głośny brzęk jest..rasowy Wink... powodzenia... i kup stopery do uszu Wink
rozumiem, że średnice taka wybrałeś, bo przygotowujesz układ auta już pod wrzutę jakiejś turbinki..??

ps. jestem ciekaw jak ten speeder się zachowa, bo kiedyś chciałem go wrzucić, jak w 1.6 robiłem wydech na 2', ale zrezygnowałem....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gem dnia 02 Sie 2009 17:39 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 17:52     Temat postu:

Nie, puki co auto zostaje wolnossącym.

Przed zrobieniem wydechu, zrobię tylko CAI na dużym filtrze, ładnie odgrodzony od komory silnika (aku przeprowadza sie do bagiera) i z doprowadzeniem chłodnego powietrza oraz radykalnie przyspieszę zapłon.
A w najbliższej przyszłości po wykonaniu wydechu wjedzie duży przepływomierz i strojenie elektroniki.

Myślę, że ta średnica będzie duża, ale nie przesadzona.
Mój seryjny wydech, bez kata, wjedzie do nx'a 1,6 brata wraz z nowym kolektorem 4-2-1.

Cały czas mam obawy przed nadmiernym hałasem i próbuję coś wykombinować. Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 22:22     Temat postu:

Przyzwoicie wycisza sportowy stalowy kat. Co do przelotowych końcowych to niestety coś markowego, a to już większa kasa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Kowal




Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: SR20DE

PostWysłany: 02 Sie 2009 22:37     Temat postu:

Właśnie o czymś takim myślałem, ale jakoś nikt wcześniej nie poruszył tego tematu.
Czyli gdyby za kolektorem umieścić sportowy metalowy katalizator to byłoby ciszej, a i pewnie lepiej dla wolnossącego silnika (ciśnienie zwrotne)?

Np.
[link widoczny dla zalogowanych]
albo
[link widoczny dla zalogowanych]

Ten drugi ma 2,5" w przelocie więc nawet nie zwężałby układu...

Czy coś właśnie takiego miałeś na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Tuning mechaniczny i optyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następny
Strona 12 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin