Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 29 Maj 2007 14:06 Temat postu: WYDECH |
|
|
potrzebuje fajny wydeszek zamontowac na tył który by nie osłabił mi silniczka
wymagania
nie za głośny
nie ryczący
cichy basowy jak by był było by idealnie
owalna końcówka, moze być podwinięta do góry
i co zrobić ze środkowym tłumikiem ;>
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29 Maj 2007 16:58 Temat postu: |
|
|
Najlepiej dać cały przelotowy w kwasie, 2-2.5 cala. Tłumik środkowy przelotowy, do tego końcowy jakiś ala mugen czy cuś. Nawet przy seryjnym dolocie przyrosty są mocno odczuwalne
Sam końcowy nie wiele zmieni przy seryjnym wydechu. Musi być przekroju starej rury, czyli przyrosty niezauważalne. Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mloody82
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jedlicze B Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Maj 2007 17:39 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca |
To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Maj 2007 17:54 Temat postu: |
|
|
do spalania to nie wiem jak sie to ma ale wydaje mi sie ze na przegladzie to bylby spory problem
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2007 19:29 Temat postu: |
|
|
Ale przelotówka będzie dość głośna.
Ja musiałem wymienić końcowy tłumik, bo oryginalny już poprostu ryczał (w takim stanie zastałem aukto).
Też się zastanawiałem jaki wybrać i padło na "oko" Ultera.
Nie jest to przelotówka, ale ładnie chodzi. Właśnie take niezagłośne basowe mruczenie.
Oto on:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena to coś koło 280 złotych.
Jak dojdą fundusze, to zajmę się resztą wydechu, a może i wdechem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 29 Maj 2007 19:37 Temat postu: |
|
|
Srodkowy zostawic ale dac wiekszej srednicy jak pisał porzednik 2" kata wywalic i koncowy moze byc komorowo przelotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2007 19:58 Temat postu: |
|
|
Ulter który posiadam ma takie łopatki dziurkowane kierujące spaliny na boki (w sumie nie wiem co tam jest na bokach, ale pewnie jakieś filtry)
A jaka jest przykładowa cena takiej przeróbki wydechu?
Chodzi o rury, wywalenie kata (niestety nie mam dostępu do spawarki, bo bym samemu się pobawił )
Zamocowanie mojego tłumika kosztowało mnie 40zł, bo koleś musiał rurę przerabiać,
bez tego by wypadła bardziej po lewej i musiałbym zderzak wycinać, czego wolałem uniknąć.
Założenie bez przeróbki to koszt około 20zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29 Maj 2007 20:21 Temat postu: |
|
|
mloody82 napisał: | damianos napisał: | Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca |
To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie?? |
Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.
Głośno jest u mnie, ale to dlatego, że mam gołą blachę z tyłu
Wytłumię i będzie git. Z zewnątrz jest bardzo ładnie, basowo i nie za głośno.
Spalanie - to samo albo mniejsze
Poza tym na gazie jedzie mi teraz tak samo (albo lepiej w dolnych obrotach) jak na benzynie, za wyjątkiem góry, gdzie słabnie (wina słabego reduktora i dolotu, ale to z czasem).
Na benie przyrost też zauważalny, udało mi się nawet raz objechać nowy nabytek Coobcia
Teraz bym nie miał szans, przeskoczył 160 koni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2007 20:30 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | Na benie przyrost też zauważalny, udało mi się nawet raz objechać nowy nabytek Coobcia
Teraz bym nie miał szans, przeskoczył 160 koni |
Jeszcze trochę, a Coobcio podwoi ilość kucyków.
Wracając do tematu, czytałem gdzieś na forum, ze kompletna wymiana wydechu, to koszty m/w 2000zł.
Najdroższy z tego to chyba 4-2-1, ale już wiem, skąd go brać za niecałe 200$(ebay ).
I teraz pytanie.
Zamierzam w przyszłości wymieniać wydech, zatem poczekać,
aż wymienie kolektor na 4-2-1 i dopiero resztę?
czy mogę resztę już teraz zrobić, a później kolektor?
I jaki byłby koszt wymiany, bez kosztów "kolektorowych"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29 Maj 2007 20:45 Temat postu: |
|
|
Rura wyjdzie koło 100 za 3m, do tego kolanka koło 50, środkowy 100, końcowy 200-350 (ja dałem 260), jak ma kto pospawać po taniości, to ze 300 trzeba liczyć. Razem - 800-900.
Eltec bierze koło 1600-2000.
Kolektor zostawiłem na razie seryjny. Jakiś OBX o ile się nie mylę, od ziomala ze stanów wyszedłby poniżej 700. Zrobienie w PL bliżej 2000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2007 21:03 Temat postu: |
|
|
Jako, że końcowy mam (i to całkiem niezły) to sumując pozostałe będzie jakieś 250-300zł
(z obliczeń damianosa wychodzi 250, ale wole się przygotować na więcej).
Czyli nie jest źle.
A odnośnie kolektora, to później jakieś spore poprawki będzie trzeba wprowadzać w układzie?
czy ten od bodajże almery (linki znalezione na forum) jest podobny z obu stron do oryginalnego 100-ki i wielu przeróbek nie będzie?
PS. Tylko ciekawe jak panna zareaguje, że wkładam w moją 100-eczkę, a nie odkładam na spędzenie wspólnego urlopu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 29 Maj 2007 21:56 Temat postu: |
|
|
uzytkownik DVD ma fajny wydeszek.zapytaj jego
|
|
Powrót do góry |
|
|
mloody82
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jedlicze B Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Maj 2007 22:38 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | mloody82 napisał: | damianos napisał: | Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca |
To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie?? |
Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.
|
Czyli kat do wywalenia i da to troszkę mocy A jeszcze pytanko zamiast katalizatora wstawić zwykłą rurę ? Czy może taką imitacje z wierzchu wyglądającą jak kat.Co lepsze ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30 Maj 2007 9:19 Temat postu: |
|
|
mloody82 napisał: | damianos napisał: | mloody82 napisał: | damianos napisał: | Jak masz możliwość, to ciągnij przelot od kolektora do końca |
To znaczy że od kolektora ma nic nie być sama rura , wywalić kat. i środkowy tłumik ??
A jak się to będzie miało do spalania zwiększy się czy pozostanie w normie?? |
Nie, zostaje jeden środkowy. U mnie udało się zaadoptować poprzedni, wystarczyło go wyciszyć odpowiednią watą. Kat jak najbardziej wywalić.
|
Czyli kat do wywalenia i da to troszkę mocy A jeszcze pytanko zamiast katalizatora wstawić zwykłą rurę ? Czy może taką imitacje z wierzchu wyglądającą jak kat.Co lepsze ?? |
Z imitacją kata łatwiej będzie na przeglądzie, ale jak masz dobrego mechaniora co nie robi problemów, to walnij sobie rurę przelotową i jeden tłumik środkowy, plus końcowy.
Ged jeśli masz końcowy wydech o słusznej średnicy, tj 50-60mm, to wtedy opłaca się pociągnąć rury, te 300-400 zostaje w kieszeni. Natomiast jak masz końcowy o mniejszej średnicy, to lipa.
Czyli u Ciebie to byłby koszt rur, kolanek, no i spawania w argonie, czyli powinieneś się zmieścić w 500.
Z kolektorem 4-2-1 nie powinno być potem problemu z jego założeniem. Przy seryjnym na 100% urwie się prawa śruba, trzeba będzie przewiercić i dać śrubę. Koszt kolektora OBX 1.6 i 2.0 z czego pamiętam jest podobny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Maj 2007 16:26 Temat postu: |
|
|
Dzieki MARKU za komplement, wydech przyjemny nie uciazliwy, calkiem estetyczny spisuje sie dobrze oto on [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|