Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

opony 195/55/15 czy 195/50/15
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 20 Kwi 2006 0:54     Temat postu:

A dla mnie akurat koleiny nie są problemem. Jak mialem poprzednie auto na oponach 205, to był garbus, z luzami w kierownicy tak dużymi, że nie uwierzylibyście, że tym sie da jeździć w ogóle, do tego to autko jest szerokie, a mój był dodatkowo poszerzany, więc na koleinach przy 140km/h poprostu skakał z jednej strony drogi na drugą. Dlatego teraz jazda Nissanem po koleinach na 195 nie powoduje u mnie żadnego dyskomfortu. Więc dalej upieram się przy swoim (jedynym słusznym, dla mnie) rozmiarze min. 195/50 w R15 inaczej zakręty to porażka poprostu Rolling Eyes
Powrót do góry
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 20 Kwi 2006 6:30     Temat postu:

ceremony napisał:
Więc dalej upieram się przy swoim (jedynym słusznym, dla mnie) rozmiarze min. 195/50 w R15 inaczej zakręty to porażka poprostu Rolling Eyes

i nie dziwie ci sie ale dobrze, ze napisałes "dla mnie" i od razu przypomnij niewtajemniczonym jak okazjonalnie jeździsz.
Do tego masz najmocniejsze auto z nas wszystkich dlatego musisz byc oryginalny i do tego całkiem mozliwe, ze pod obciążeniem silnika 2.0 moze byc ten dyskomfort znacznie mniejszy.
Dlatego IMO i dla wszystkich duzo jezdżących, lubiących przyjemnie podróżować, a zwłaszcza do 1.6 nie zakładajcie wiecej niz rozmiar 185 !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 20 Kwi 2006 7:52     Temat postu:

coobek napisał:
ceremony napisał:
Więc dalej upieram się przy swoim (jedynym słusznym, dla mnie) rozmiarze min. 195/50 w R15 inaczej zakręty to porażka poprostu Rolling Eyes

i nie dziwie ci sie ale dobrze, ze napisałes "dla mnie" i od razu przypomnij niewtajemniczonym jak okazjonalnie jeździsz.
Do tego masz najmocniejsze auto z nas wszystkich dlatego musisz byc oryginalny i do tego całkiem mozliwe, ze pod obciążeniem silnika 2.0 moze byc ten dyskomfort znacznie mniejszy.

To nie zależy od mocy. Ja cierpię na jej niedomiar, a i tak 175/65R14 jest dla mnie za wąskie. Po prostu auto nie prowadzi się tak stabilnie, zarówno na prostej, jak i w zakręcie. A jeżeli przy 195 auto wozi się po koleinach to może być wina zawieszenia, a nie samych opon.
coobek napisał:
Dlatego IMO i dla wszystkich duzo jezdżących, lubiących przyjemnie podróżować, a zwłaszcza do 1.6 nie zakładajcie wiecej niz rozmiar 185 !

Pozostaje jeszcze kwestia szerokości felgi. Ja (i myślę, że nie tylko ja) mam felgę 7', a tam typowe 185 jest po prostu za wąskie. Bez tzw. ochraniacza rantu felga byłaby zmasakrowana po jednym sezonie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 20 Kwi 2006 8:54     Temat postu:

coobek napisał:
i nie dziwie ci sie ale dobrze, ze napisałes "dla mnie" i od razu przypomnij niewtajemniczonym jak okazjonalnie jeździsz.

Fakt, trasa na działkę i spowrotem (bo w mieście takie opony tylko plus, oprócz spalania oczywiście), którą pokonuję średnio, tylko raz w tygodniu, ma 100km i koleiny po obu stronach drogi. Jak już napisałem na tak krótkim dystansie nie przeszkadza mi to. Bardziej się wkurzam na porąbanych kierowców wyprzedzających byle gównem na siódmego i nie mających pewności czy zdążą w ogóle. Rolling Eyes niektórzy chyba nie wiedzą, że pas przeciwległy jest dla tych jadących z naprzeciwka, a nie odwrotnie Evil or Very Mad
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20 Kwi 2006 14:06     Temat postu:

marthen cierpisz na brak mocy? To moze masz za szerokie kapcie:P A i nie chcesz chyba powiedziec, ze szerokosc opon nie ma wplywu na prowadzenie sie auta na koleinach.

Uwielbiam jezdzic po super asfalcie na SIekierkowskim na moich 195/50, ale po typowo polskich drogach klne, ze nie mam wezszych opon. A moze 1% polskich drog jest w stanie takim jak asfalt na Siekierkowskim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 20 Kwi 2006 15:41     Temat postu:

Ej! nie chcę się z wami kłucić, ale moim zdaniem przesadzacie trochę z tym wpływem szerokości opon na jazdę po koleinach. Rozumiem dużą różnicę jaka jest między 185 a 205, ale 185 i 195 to naprawde niewiele, jak zapodam sobie dystanse to wtedy napewno będzę klął na koleiny. A tak to trochę powagi dziewczyny, nie ma co panikować, pewniej zdecydowanie jeździ się na zakrętach i z dużymi prędkościami na szerokich oponach no!!! Laughing
Powrót do góry
EnDrIu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20 Kwi 2006 17:49     Temat postu:

Wiekszosc nie jezdzi tak szybko jak Ty Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 20 Kwi 2006 20:45     Temat postu:

EnDrIu napisał:
marthen cierpisz na brak mocy? To moze masz za szerokie kapcie:P A i nie chcesz chyba powiedziec, ze szerokosc opon nie ma wplywu na prowadzenie sie auta na koleinach.

Cierpię na brak mocy niezależnie od zastosowanych opon. Na 135/..R.. też by było za mało Wciąż mam założony zbyt mały mikser i silnik dostaje zbyt mało powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 20 Kwi 2006 21:02     Temat postu:

marthen napisał:
EnDrIu napisał:
marthen cierpisz na brak mocy? To moze masz za szerokie kapcie:P A i nie chcesz chyba powiedziec, ze szerokosc opon nie ma wplywu na prowadzenie sie auta na koleinach.

Cierpię na brak mocy niezależnie od zastosowanych opon. Na 135/..R.. też by było za mało Wciąż mam założony zbyt mały mikser i silnik dostaje zbyt mało powietrza.

współczuję to musi być straszne Sad
Powrót do góry
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Kwi 2006 21:43     Temat postu:

ceremony napisał:
Ej! nie chcę się z wami kłucić, ale moim zdaniem przesadzacie trochę z tym wpływem szerokości opon na jazdę po koleinach. Rozumiem dużą różnicę jaka jest między 185 a 205, ale 185 i 195 to naprawde niewiele, jak zapodam sobie dystanse to wtedy napewno będzę klął na koleiny. A tak to trochę powagi dziewczyny, nie ma co panikować, pewniej zdecydowanie jeździ się na zakrętach i z dużymi prędkościami na szerokich oponach no!!! Laughing


185 a 195 niewiele ,a jednak roznica duza sam sie zdziwilem jak wielka Shocked

jak roznice sa podobne w stosunku 185-195 a 195-205 to 195 to idealny kompromis na nasze drogi i do naszych nysek .

ceremony moge do ciebie podjechac i sam sprawdzisz ruznice, pomykam codziennie fieldorfa ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 20 Kwi 2006 22:58     Temat postu:

ceremony napisał:
jak zapodam sobie dystanse to wtedy napewno będzę klął na koleiny.

Nie tylko na koleiny ale i na częstotliwość wymiany łożysk w kołach
A piastka do tyłu w nysie z ABSem sobie kosztuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 21 Kwi 2006 1:17     Temat postu:

Ja mam u siebie 205 i jestem zadowolony jezdzilem pare dni na 185 i by mnie wyrzucilo z drogi (za szybko wchodzilem w zakret) Very Happy mialem fart
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin