Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GHOSTRIDER
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Slask Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2010 13:30 Temat postu: Swap hamulcy do 1.6 od gti |
|
|
Siema opis zamieszczony ponizej tyczy sie almery 1.4 w 100nxe jest to samo jedyna opcja jaka moze byc to ruznic sie oslona na tarcze. Proponuje z almery gti najlatwiej z reperaturkami klockami itp jezeli o dostepnosc chodzi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2010 18:13 Temat postu: |
|
|
GHOSTRIDER weź przekopuj to wszystko tutaj bo nie każdy jest zalogowany na NZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GHOSTRIDER
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 437
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Slask Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2010 18:28 Temat postu: |
|
|
Na prozbe kolegi kopiuje i przepraszam nie sprawdzilem ze trzeba sie logowac:
Siemka wszystkim kolejny Tutorial jak co i gdzie. Teraz ogarnialem temat big brake kitu do mojej almerki, nazwa dlatego taka bo posiadam almere z silnikiem 1.4 zwykla 75 konna, silnik podrasowalem ale trzeba by sie jakos zatrzymac bo seria siada. Dlatego z pomoca przyszedl mi znajomy ktory ma almery GTI i takiz to uklad zamontowalem na przod do mnie.
Różnica miedzy 1.4 a 2.0 polega w zaciskach oraz tarczach.
Tarcze w 1.4 srednica 232
Tarcze w 2.0 258
Potrzebne nam do tego zabiegu bedzie:
- Kontówka
- Klucze: 12, 14, 17
- Smar grafitowy
Dobra to zabieramy sie za robote 1wsze co musimy uczynic to postawic auto najlepiej na jakis klockach zeby byl dostep do calej osi przedniej i pozbyc sie kol.
Gdy to uczynimy naszym ocza ukaze sie ori uklad ham ktory wyglada tak:
Zaczynamy demontaz od zdjecia zacisku ham, przykrecony on jest na 2 srubach na klucz nr 14,
po zdjeciu najlepiej go powiesic na jakims drucie mocujac za sprezyne.
Nastepnie odkrecamy jarzmo z klockami do tego celu potrzebny bedzie nam klucz nr 17.
Po pozbyciu sie juz jarzma przychodzi czas na tarcze ja demontujemy ciagnac do siebie najprostrza czynnosc.
Gdy juz zdejmiemy caly uklad ham. naszym ocza ukazuje sie nastepujacy widok:
Jest to piasta oraz "OSŁONA na tarcze" z ktora musimy zrobic male HARAKIRI:) do tego celu bedzie potrzebna nam kontowka, poniewaz jarzmo z GTI jest wieksze od tego z 1.4 i troszke nam przeszkadza ta oslona. Wiec trzeba ja przyciac zdjecie na dole obrazuje jak ma to byc przyciete:
Po dokonaniu takiego zabiegu mozemy zaczac montaz 1wsze co zakladamy tarcze oczywiscie ta 258 potem na 2 ogien idzie jarzmo ktore przykrecamy spowrotem tymi samymi srubami pulg and play wyglada to tak:
Nastepne w kolejnosci ida blaszki mocujace klocki ham oraz same klocki
Na sam koniec zostaje nam zacisk ham przykrecamy go na 2 srubach klucz 14 do tego celu i najlepiej szpilki ktore wkladamy w jarzmo posmarowac smarem grafitowym zeby lepiej to pracowalo:
Teraz jedyne co zostalo to wziac stary zacisk ktory mamy podwieszony na sprezynie i klucz nr 12. Odkrecamy przewod ham trzeba to zrobic z glowa zeby go nie uszkodzic. Po odkreceniu zmieniamy MIEDZIANE PODKLADKI to bardzo wazne bo one sa JEDNORAZOWEGO uzytku, sa 2 jedna z gory druga z dolu przewodu. Skrecamy przewod z nowymi podkladkami na nasz nowy zacisk ham.
Ostatnia czynnoscia jest ODPOWIETRZENIE calego ukladu ham w moim przypadku wygladalo to tak:
Odkrecamy wszystkie odpowietrzniki przod oraz tyl, odkrecamy tyl prawy "najdalej od pompy ham"
I naciskamy na pedal ham raz za razem do tego, po jakiejs chwili meczenia pedalu wciskamy i trzymamy wtedy 2 osoba odkreca odpowietrznik i spuszcza plyn. I tak jedziemy pokolei tyl prawy, tyl lewy, przod prawy, przod lewy. Najlepiej taki cykl powtorzyc przynajmniej 3 razy az pedal bedzie twardy.
Po odpowietrzeniu zostaje tylko poskladanie wszystkiego do kupy i gotowe.
Tak to wyglada po zamontowaniu felgi o rozmiarze 14:
A teraz porownanie tarcz oraz klockow 1.4 a 2.0:
Mam nadzieje ze komus sie to kiedys do czegos przyda Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gacuus
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 15:05 Temat postu: |
|
|
Sory za odkopanie zastanawiałem się nad swapem hamulca z gti do 1,6 i mam takie pytanko zacisk hamulcowy w gti jest większy więc mam pytanie czy seryjna pompa z 1,6 będzie wyrabiała na większych zaciskach, nie orientuje się ktoś czy np w nx gti były takie same pompy jak w 1,6 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 20:00 Temat postu: |
|
|
W GTI pompy są większe. Większe są również serwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 10 Kwi 2011 20:00 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 20:25 Temat postu: |
|
|
to jak są większe to będzie jakiś problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marian
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stryków k/Łodzi Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 20:25 Temat postu: |
|
|
Mnie też interesuje SWAP hamulców z GTI. Mam obecnie tarcze 240mm z przodu i bębny z tyłu (wersja GA16DS bez ABS).
Może ktoś jest w temacie i będzie w stanie odpowiedzieć mi na parę pytań:
- czy w moim przypadku do montażu tarcz z przodu z GTI, wystarczy wymiana jarzma i zacisku z GTI, czy może w grę wchodzi dodatkowo wymiana zwrotnicy?
- czy wstawienie zwrotnic tylnych wraz z jarzmami i zaciskami z GTI zamiast bębnów w GA16DS to montaż bezproblemowy, czy wiąże się z dłubaniem i dodatkowym rzeźbieniem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marian dnia 10 Kwi 2011 20:26 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 20:36 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to,że większe zaciski potrzebują więcej płynu w momencie hamowania, stąd tez większe pompy. Większe pompy potrzebują większego serwa.
Jeżeli zamontujesz większe zaciski do pompy z 1.6 będziesz musiał po prostu głębiej przycisnąć pedał aby wypełnić zaciski. W praktyce opóźnisz hamowanie. Jakie to są różnice czasowe w rzeczywistości tego nie wiem. Pewne jest tylko to,że jak napompujesz już zacisk siła hamowania będzie większa.
Jak opisał GHOSTRIDER zaciski z przodu wymieniamy razem z jażmami, pasują P&P. Jeżeli chodzi o tył to gdzieś było na forum, teraz już nie pamiętam. Wydaje mi się ,że trzeba zmienić zwrotnice. Jednak musisz to sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez podj dnia 10 Kwi 2011 20:40 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gacuus
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 21:49 Temat postu: |
|
|
Ok właśnie o to mi chodziło, i teraz mam pytanie do tych którzy robili swapa, ja mam nissana 1,6 ga16ds z ABS, po wymianie poprawił się hamulec ? czy jest efekt taki jak opisał PODJ że trzeba głębiej przycisnąć pedał aby wypełnić zaciski. ? interesuje mnie ten temat ponieważ zmienię zaciski i jeśli się okaże że to lipa będzie trzeba pompę kupić, więc wole wcześniej wiedzieć i w razie czego całość kupić niż bawić się w dłubanie co chwile.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 22:07 Temat postu: |
|
|
Gacuus wydaje mi się,że swap zacisków z gti przy pompie z 1.6 na pewno poprawi sprawność układu względem zacisków z 1.6 i pompy z 1.6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gacuus
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2011 22:47 Temat postu: |
|
|
Aha rozumiem, dzięki za pomoc, chodziło mi właśnie o to czy opłaca się bawić w takie coś przy seryjnej pompie. Mam jeszcze pytanie co do tylnych zacisków, podejdą z GTI też pug&play tak jak do przodu ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gacuus dnia 10 Kwi 2011 22:49 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Paź 2011 14:57 Temat postu: |
|
|
a czy zaciski będą pasować z primerki 2.0 benzyny albo disa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Paź 2011 17:04 Temat postu: |
|
|
Raczej nie , inny rozstaw śrub.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Paź 2011 16:43 Temat postu: |
|
|
to primery jaki maja jak inny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Paź 2011 17:44 Temat postu: |
|
|
Rozstaw otworów pod jażmo jest większy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|