Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

ANTILOCK
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zombek




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Dzierzgoń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 11 Kwi 2009 19:15     Temat postu:

Już prawie dowiedziałem sie jak dobrze odłaczyć ten ABS, ale widze, że poprostu wyciąga sie bezpiecznik. Oczywiscie tak zrobiłem. Pozostaje wnerwiająca, świecąca kontrola ANTILOCK.
Wogóle to bezpieczniki są dwa: po wyciągnięciu pierwszego cały czas świeci kontrolka, a po wyciągnięciu drugiego zapala sie po przejechaniu ok. 10metrów.
Niestety kontrolka jest zależna od prądu, bo jak padał mi altek to często mrygała.

Próbował może ktoś naprawiać ten ABS, żeby nie był taki nadpobudliwy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamal88




Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2009 19:47     Temat postu:

Podepnę się pod temat. Mam ostatnio szopki chyba z tym całym ABS-em. Mianowicie podczas hamowania, czasem lekko naciskając pedał hamulca coś mi zgrzyta pod maską, dźwięk zbliżony do takiego jak przy dobrym zwarciu. Do tego dochodzi jeszcze to że odbija mi pedał hamulca i praktycznie nie idzie wyhamować. Dzisiaj zapaliła się kontrolka Antilock i po wyłączeniu stacyjki i ponownym odpaleniu nie zaświeciła się ponownie. Z tego co czytałem wcześniej stwierdzam że ten cały system ABS w setce po tylu latach może stać się niebezpieczny i powinno się go jak nie naprawić to rozłączyć. Dodam jeszcze, że ten przypadek miałem dwa razy, z tego ostatnio się to dzieje po umyciu samochodu, wjechałem karcherem pod nadkola jak myłem alu. Napiszcie co o tym sądzicie, ewentualnie co zrobić. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Challenger




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2009 20:50     Temat postu:

Cytat:
Podepnę się pod temat. Mam ostatnio szopki chyba z tym całym ABS-em. Mianowicie podczas hamowania, czasem lekko naciskając pedał hamulca coś mi zgrzyta pod maską, dźwięk zbliżony do takiego jak przy dobrym zwarciu. Do tego dochodzi jeszcze to że odbija mi pedał hamulca i praktycznie nie idzie wyhamować. Dzisiaj zapaliła się kontrolka Antilock i po wyłączeniu stacyjki i ponownym odpaleniu nie zaświeciła się ponownie. Z tego co czytałem wcześniej stwierdzam że ten cały system ABS w setce po tylu latach może stać się niebezpieczny i powinno się go jak nie naprawić to rozłączyć. Dodam jeszcze, że ten przypadek miałem dwa razy, z tego ostatnio się to dzieje po umyciu samochodu, wjechałem karcherem pod nadkola jak myłem alu. Napiszcie co o tym sądzicie, ewentualnie co zrobić. Pozdro.


U mnie bylo pdobnie az wkoncu nie wyhamowalem i od tamtej pory bezpieczniki sa powyjmowane a czujniki poodlacznae. I Tobie radze to samo.

pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamal88




Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2009 21:47     Temat postu:

Challenger napisał:

U mnie bylo pdobnie az wkoncu nie wyhamowalem i od tamtej pory bezpieczniki sa powyjmowane a czujniki poodlacznae. I Tobie radze to samo.

pzdr.


Gdzie dokładnie znajdę te czujniki, bo szczerze to nie orientuję się w temacie co dokładnie od czego należy odłączyć, żeby tego ABS-u auto już nie widziało, ani Antilock się nie świecił, a hamulce działały zgodnie z ich przeznaczeniem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Challenger




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Kwi 2009 21:59     Temat postu:

nie mam pojecia gdzie sa te czujniki. Mi mechanik odlaczal cos pod maska i wyjal bezpieczniki ale kontrolka sie swieci i na to to chyba tylko wyjecie zarowki pomoze Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Kwi 2009 7:11     Temat postu:

z tego co się orientuje. to kierunek poszukiwań - nogi pasażera bardziej po prawej... tam jest ustrojstwo odpowiedzialne za ABS - ja mam odłączone i żaróweczka nie świeci. Fakt, tak już kupiłem i sam tego nie robiłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombek




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Dzierzgoń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Kwi 2009 11:26     Temat postu:

sprawdzałem prawą stronę przy nodze i znalazłem ustrojstwo. Niestety jak odłączyłem kostke od tego pudełka, to przestała działać duchawa.
Będę szukał dalej, żeby wyłaczyć tę żaróweczkę nie szkodząc innym urządzeniom...

Zauważyłem też że bez ABSa jak dałem po hamulcach na piachu to predzej wzieło jedno koło. Moze tu tkwi problem, a że leciwy juz to mechanizm to niestety zawodny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Luki




Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oppland (N)

PostWysłany: 12 Kwi 2009 11:48     Temat postu:

zombek napisał:
sprawdzałem prawą stronę przy nodze i znalazłem ustrojstwo. Niestety jak odłączyłem kostke od tego pudełka, to przestała działać duchawa.

I prawidłowo bo odłączyłeś właśnie dmuchawę.. Sterownik nie jest za schowkiem tylko po prawej od nóg pasażera, za plastikową osłoną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombek




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Dzierzgoń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 12 Kwi 2009 12:51     Temat postu:

No właśnie odłaczyłem kostkę za tą plastikową osłonką przy nodze pasażera. Wedłu schematu serwisowego sprawdzałem i na pewno był to sterownik ABSu. Pytanie zatem brzmi dlaczego wraz z ABSem przestał działać nawiew??

Może wspólna masa... nie wiem, sprawdze po świętach.

Wesołych Świąt i niech setki niosą was po szerokich gładkich Polskich drogach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewy
stary wyjadacz



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: gdynia
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Kwi 2009 21:49     Temat postu:

ju mnie np z tylu nie chodzily klocki bo byly zasale ale nie palila sie kontrolka.zima to jest straszny ten abs ale latem to nie narzekam bo wlogule sie nie wlancza no chyba ze sa lyse opony to nawet jak powoli sie jedzie to sie wlancza.zasanawiam sie czy ta kontrolka tez nie dotyczy imbomilajzera?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gem




Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Wroclove
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Kwi 2009 8:21     Temat postu:

lewy napisał:
ju mnie np z tylu nie chodzily klocki bo byly zasale ale nie palila sie kontrolka.zima to jest straszny ten abs ale latem to nie narzekam bo wlogule sie nie wlancza no chyba ze sa lyse opony to nawet jak powoli sie jedzie to sie wlancza.zasanawiam sie czy ta kontrolka tez nie dotyczy imbomilajzera?


niech mi to ktoś przetłumaczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Kwi 2009 13:28     Temat postu:

I ja mam taką samą sytuację. 100nx rocznik 1992, 1.6 GA16DS, wersja z ABSem. Kontrolka świeci się prawie ciągle. U mnie wygląda to tak: stacyjka włączona - świeci wszystko, zapłon - gaśnie, ruszę to słychać takie "bzzz" (pompa abs) i wtedy zaświeca się Antilock i odłącza ABS. Dzieje się tak w 90% przypadków, czasem po tym "bzzzz" się nie zaświeca kontrolka i ABS działa normalnie. To, że łapie trochę zbyt wcześnie to inna bajka.
Kiedy wymieniałem tarcze i klocki (przód i tył) to elektryk patrzył czujniki ABSu. Do wsyzstkich 4 dochodzi prąd, dają one opór. Siedział gość nad tym ze 3 godziny i nie doszedł do tego co jest nie tak. Jak mu powiedziałem że wali się dpiero po ruszeniu (po tym "bzzz" przy ruszaniu) to powiedział, że musiałby jeszcze raz wsyzstko sprawdzić po tym jak by pokręcił każdym kołem. Ponoć kręcąc którymś z nich ABS powinien się odłączyć, i na tym czujniku coś mogłoby być nie tak. Inne wyjście to jakiś zawieszający się zawór w pompie, ale to ponoć rzadko się zdarza.
Póki co jeżdżę tak jak jest, szkoda mi tylko że w zimie abs nie działał. A co do jego działania, mam takie zdanie, że jak jest - to ma działać. i już.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombek




Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Dzierzgoń
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Kwi 2009 17:46     Temat postu:

Luki napisał:
zombek napisał:
sprawdzałem prawą stronę przy nodze i znalazłem ustrojstwo. Niestety jak odłączyłem kostke od tego pudełka, to przestała działać duchawa.

I prawidłowo bo odłączyłeś właśnie dmuchawę.. Sterownik nie jest za schowkiem tylko po prawej od nóg pasażera, za plastikową osłoną.

Sorki, rzeczywiście dziś sie bardziej zagłebiłem i odkryłem, że kostka od ABSu jest dużo wieksza i znajduje się na tylnej ściance sterownika.
Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji (sterownik, bezpieczniki, kostki rozdzielacza) i nadal nie mogę odłączyć ABSa jednocześnie neutralizując ANTILOCKa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michugrudz




Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Kwi 2009 17:56     Temat postu:

dzis w sklepie sprzedawca sprawdzał w katalogu przegłuby i wg katalogu były wersje z ABS i bez ABS chodzi o Nyski 100nx gti Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaCo




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 27 Maj 2009 22:15     Temat postu:

Mam takie pytanie... Zmienilem prawy dziś prawy przegub i teraz cały czas swieci mi sie to ANTILOCK.ten przeglub nowy nie mialm zabkow jak stary czy to moze byc to przyczyna ? i czy jak swieci mi ta kontrolka to ABS nie dziala ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Zawieszenie, koła i hamulce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin