Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fifi1988
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 05 Lut 2011 23:55 Temat postu: NIE DZIALAJĄCE TYLNIE HAMULCE |
|
|
Witam od pewnego czasu ( ok 3 miesięcy) przestał działać mi ręczny tzn nie da sie go wogóle zaciągnąć a niedawno zauważyłem że mam cały czas zardzewiałe tylne tarcze wiec oznaczało by to że nie mam hamowania na tylnej osi :/
I mam pytanko czy jest opcja jakoś naprawić zaciski bo w serwisie powiedzieli mi że je musze wymienić a koszt jednego to ok 150 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Arkus
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie/Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 9:02 Temat postu: |
|
|
te co ci powiedzieli to regenerowane, a możesz sam to zregenerować. Wystarczy zakupić zestaw naprawczy,powymieniać wszystkie gumki i zacisk bedzie chodził.Ewentualnie możesz zdjąć koło i rozruszać zacisk poprzez wykrecanie i wkrecanie tłoczka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dj_croll
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Krakowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 10:58 Temat postu: |
|
|
U mnie ręczny jest bardzo słaby;/ regulacja przy dźwigni jest na full skręcona a łapa ma luzu dość sporo( Tarcze na tyle) . Macie jakiś sposób na to?? Czy trzeba linki wymienić bo rozciagnięte?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fifi1988
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 06 Lut 2011 11:47 Temat postu: |
|
|
a nie wiesz gdzie moge dostać taki zestawik bo na allegro nie znalazłem :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 14:22 Temat postu: |
|
|
Zmartwię Cię bo zestawów regeneracyjnych w których jest cokolwiek do ręcznego to po prostu NIE MA! Wiem bo kilka tygodni temu sam robiłem regenerację tylnych zacisków. Owszem, są zestawy gdzie masz kilka gumek i tłoczek, ale od ręcznego nie znajdziesz nic. Jedyne lekarstwo to całość rozłożyć (o ile się jeszcze da) na czynniki pierwsze, wyczyścić, nasmarować i złożyć.
Tłoczek jak tłoczek - jak ktoś nie zmienia latami płynu hamulcowego to na 100% będzie zardzewiały i zatarty, zazwyczaj jest jeszcze do odratowania - polerka i jeśli nie cieknie to będzie OK. Ręczny potrafi się tak zatrzeć/zaspawać że czasem po prostu nie ma możliwości rozłożenia mechanizmu bez popsucia go. Wtedy zostaje jedynie albo wymiana zacisku albo odłączenie ręcznego na jednym kole.
Nawet jeśli ręczny jeszcze "cośtam" działa to i tak polecam zająć się tym już dzisiaj, u mnie w pewnym momencie było już tak że ręczny zaciągał tylko z jednej strony, ale już wcale nie odpuszczał. Parę kilometrów takiej jazdy i mamy spalone tarcze i klocki.
Ja zająłem się tyłem w ostatnim momencie - przerdzewiałe tłoczki już były zatarte (hamowało z jednej strony tylko kawałkiem klocka), ręczny już nie istniał. Roboty było z tym calutki dzień, ale dziś działa hamulec jak ta lala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fifi1988
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 06 Lut 2011 14:50 Temat postu: |
|
|
tzn wiesz co mi bynajmniej nie chodzi o ręczny tylko o tylne hamulce które wogule nie działaja bo caly czas mam zardzewiałe tarcze i potzrebuje jakos zregenerować zaciski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 15:13 Temat postu: |
|
|
No to standardowo - wyjąć i wypolerować tłoczki, przesmarować/uruchomić te suwnice dla zacisku i wymienić oring przy tłoczku. Jeśli wżery będą już zbyt głębokie to tłoczek po prostu wymienić bo inaczej będzie cieknąć płyn. Powinno zacząć działać o ile czegoś jeszcze nie masz popsutego. Przy okazji polecam też usunąć niewielką warstwę kolcków hamulcowych bo możliwe że gdzieś się przytarły i/lub zeszkliła warstewka.
Płyn hamulcowy wymienia się chyba co 3 albo 2 lata. Ja u siebie po 3 latach miałem już tyle wilgoci w układzie że tłoczki od wewnątrz po prostu skorodowały pod wpływem wody, a z zacisku wylał się rdzawo zabarwiony szlam który kiedyś był płynem hamulcowym TRW DOT3+.
U mnie jeszcze coś niecoś hamowało, jedna z tarcz wycierała się tak mniej więcej w połowie, druga jeszcze mniej. Teraz ładnie jedzie całością klocka (które moim zdaniem i tak są zdecydowanie zbyt małe).
Kiedy rozkręcisz całość to warto też zrobić przegląd przewodów od czujników ABSu bo w kilku przypadkach to właśnie one (kable) powodują błąd tego systemu i znaną każdemu kontrolkę Antilock.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 15:17 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Zmartwię Cię bo zestawów regeneracyjnych w których jest cokolwiek do ręcznego to po prostu NIE MA! . |
niestety kolega niema racji,poltora roku temu oddalem do regeneracji tylny lewy zacisk i gosciu ktory sie tym zajmowal wg jakis swoich katalogow zalatwil taki zestawik firmy autofren ok20zl,bycmoze nie konkretnie do100nx bo brakowalo 1 gumki.ale reszta pasowala.poszukam moze mam jeszcze gdzies kartonik z numerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 15:20 Temat postu: |
|
|
Poszukaj. I były tam też części do ręcznego? Bo każdy zestaw jaki znalazłem to był bez tych elementów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 15:28 Temat postu: |
|
|
byla harmonikowa oslonka na linke,napewno byla uszczelka na trzpien tam gdzie chodzi ramie od recznego przy zacisku-bo tam mi plyn ciekl.byly uszczelniacze tloczka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fifi1988
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 06 Lut 2011 15:55 Temat postu: |
|
|
.poszukam moze mam jeszcze gdzies kartonik z numerem.
było by świetnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lut 2011 22:10 Temat postu: |
|
|
wg katalogu 3rozne zestawy byly do 100nx. napewno nie pasowal D4411.
raczej pasuje D4548 (raczej-bo brakuje jakiejs gumki i chyba jakas sie zostaje)ja taki kupilem i z tego mi gosciu powymienial (bycmoze cos zabral z tego niepasujacego)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miskowski
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Lut 2011 23:12 Temat postu: |
|
|
Do 2.0 zawartość pudełka wygląda tak: (lewo - tył, prawo - przód)
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje mi się, że zestawy są niekompletne, na przód brakuje mi tych karbowanych osłonek, które są w zestawie na tył. Za jakiś czas będę z tym wojował, więc się wszystko okaże.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miskowski dnia 07 Lut 2011 23:23 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08 Mar 2011 15:07 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam taki sam problem tj. nie działa mi ręczny hamulec z tyłu po lewej stronie(nożny działa). Mechanik powiedział mi żeby wymienić cały zacisk hamulcowy, bo z tym się nic nie zrobi. Orientuje się ktoś gdzie mogę dostać sprawny zacisk hamulcowy(może ma ktoś jakiś namiar)? Alledrogo przeglądałem i znalazłem tam jedynie faceta, który powiedział, że może mi sprzedać sprawny zacisk hamulcowy za 250zł(używany). Mechanik mi zadzwonił też do gościa, który ponoć zajmuje się regeneracją zacisków, jednak cena z wysyłką do niego i przesyłką z powrotem to też 250zł.
Czy 250zł za używany zacisk to trochę nie za drogo ?
Pisał ktoś tutaj o jakimś zestawie naprawczym do ręcznego - jeśli to załatwiła sprawę to byłoby super. Mógłbym ewentualnie prosić o namiary do tego serwis mana co robi po te 150zł za zacisk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nekoro
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Augustów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Mar 2011 18:40 Temat postu: |
|
|
Cześć wszystkim. Ja też do niedawna walczyłem z ręcznym. Na allegro znalazłem kolesia, który miał zacisk z rozebranego samochodu, kosztował 80zł, bo był niekompletny(dodam tylko ze wymieniłem wcześniej tarcze, klocki i linki, bo mi się tak jak u Tomka blokowało lewe kolko)przyszedł zacisk, ale mój mechanik powiedział ze mogę sobie z niego przycisk do papieru zrobić,bo do niczego się nie nadaje. Zregenerował mi mój stary zacisk, mechanizm ręcznego, do końca nie wiem jak to zrobił, ale ponoć wspawał nowy bolec wypychający tłoczek, zainkasował 100zł i ręczny śmiga jak w salonówce;) na pw mogę dać do niego namiary, ale w Augustowie. pozdro nekoro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|