Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spanki
Gość
|
Wysłany: 25 Cze 2009 9:52 Temat postu: wibracje kierownicy od 120 km/h |
|
|
Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25 Cze 2009 9:56 Temat postu: Re: wibracje kierownicy od 120 km/h |
|
|
spanki napisał: | Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc? |
Niewyważone koła i niezastosowanie się do regulaminu forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
janas89
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 10:02 Temat postu: |
|
|
Miałem taki sam problem ale gdzieś od 90kmph. Przyczyną były nierówno starte opony. Po wrzuceniu jedynki na podnośniku biły dobre 5mm. Po wymianie opon i łożyska bo też już się zmiany domagało wszystko ustało. U mnie jeszcze podbijało lewe przednie koło przy dotaczaniu się do skrzyżowania tak z 5kmph ale po wymianie opon jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qbalol
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 11:25 Temat postu: |
|
|
nie wywazone kola, krzywa felga, guz na oponie od wjezdzania na krawezniki, zla zbieznosc... rozne mogą byc tego przyczyny. Jedz do pierwszej lepszej wulkanizacji i niech ci wrzuca kola na wywazarke. Zobaczysz sam co jest przyczyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 17:49 Temat postu: |
|
|
a sytuacja z deczka inna?? pędzi gładko i szybko i prościuteńko... Przy hamowaniu drga kiera..ale tylko przy hamowaniu i tylko jak hamowanie zaczyna się powyżej 120 km/h. Jestem na wymianie tarcz, klocków (bo i jedno i drugie już się skończyło) i łączników stabilizatora...coś jeszcze może to powodować??
dodam, ze fele proste i oponki tez nie kaprawe, bo ten temat mam juz za sobą...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gem dnia 25 Cze 2009 17:50 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 19:36 Temat postu: |
|
|
Tez mam wibracje przy okol 120km/h... I chyba znalazlem ich powod, na jednej alufeldze mam malutkie wgniecenie, z 5mm moze to od tego..
A inna sprawa ktora mnie meczy i dziwi, to ze przy ostrym hamowaniu, na naszych polskich drogach, a raczej na naszych włocławskich, kierownica mocno idzie albo w lewo albo w prawo. To od dosyc szerokich opon (195/50/15) i kolein?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 20:42 Temat postu: |
|
|
zła geometria kół??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 20:49 Temat postu: |
|
|
Rzeznik napisał: | zła geometria kół?? |
Dokładnie, istnieje jeszcze coś takiego jak zbieżność. Potrafi popsuć humor zarówno przy ostrym starcie jak i hamowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 25 Cze 2009 20:50 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rzeznik
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 21:01 Temat postu: |
|
|
60zł i po kłopocie przynajmniej u mnie tyle biorą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 21:47 Temat postu: |
|
|
geometrie mam igłę... ustawioną co do sekundy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jamal88
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała / Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 25 Cze 2009 23:02 Temat postu: |
|
|
spanki napisał: | Jak w temacie, od 120 km/h kierownica zaczyna wibrowac coraz bardziej intensywnie w miare dalszego zwiekszania predkosci. Zazwyczaj lista potencjalnych przyczyn jest bardzo dluga, ale moze w setkach jakies przyczyny wystepuja czesciej od innych, co to moze byc? |
Sob napisał: | Tez mam wibracje przy okol 120km/h... |
Byłem dosłownie 2 dni temu u mechanika i przerabialiśmy mój problem dotyczący właśnie wibracji przy prędkości powyżej 120km/h. Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli, ja pod pojęciem wibracji mam na myśli taki jakby efekt kołyski, czyli tak jakby autem bujało nie w poprzek tylko wzdłuż. Mój typ to było zawieszenie, coś w okolicach wahaczy, a dokładnie myślałem że sworznie. Jak się okazało cała zawiecha w porządku, to przerzuciliśmy przednie gumy na tył, bo była wyraźna różnica, jeżeli chodzi o zużycie. Krawędzie opony były nierówno starte, a bieżnik też nie wesoły. Przejechaliśmy się 140 i wibracje znikły, poczułem się znowu jak w innym samochodzie. Mechanik siedział z tyłu i przy tej prędkości czuł jak tył wibruje. Dlatego mój ewidentny typ to gumy, jeżeli chodzi o taką sytuację.
gem napisał: | a sytuacja z deczka inna?? pędzi gładko i szybko i prościuteńko... Przy hamowaniu drga kiera..ale tylko przy hamowaniu i tylko jak hamowanie zaczyna się powyżej 120 km/h. |
O tym też coś wspomniał w momencie jak zapytałem o hamulce. Jak przy hamowaniu drga kierownica to duże prawdopodobieństwo że to heble. Tu typ ogólnie na hample czyli tarcze z klockami, ale wiadomo to tylko teoria mechaniora. Mi się nic takiego nie dzieje, ale mam zamiar wymienić ze względu na to że hamulec łapie dosyć późno i widać gołym okiem spore zużycie klocków, tarcze z przodu mam już 3mm poza nominałem, sprawdzałem suwmiarką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Cze 2009 10:37 Temat postu: |
|
|
Dokładnie wina opon. Ostatnio przekładałem opony z tyłu na przód bo z przodu bieżnik juz sie konczy. Po zmianie przy około jak mowicie 120km/h kierownica zaczyna drgać. Przy hamowaniu czuć jakby koło miało guza. No ale tam nic nie widać. Z poczatku przed zmianą z tyłu było słychać huczenie myslałem ze to łozysko czy coś. Po zamianie opon teraz huczy z przodu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 27 Cze 2009 10:38 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lip 2009 14:46 Temat postu: |
|
|
mój problem znikł po wrzuceniu nowych tarcz i klocków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|