 |
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lut 2012 22:47 Temat postu: |
|
|
1. Co to jest EGR?
EGR to układ recyrkulacji spalin, wymyślony po to żeby obniżyć zawartość szkodliwych substancji zawartych w spalinach samochodu. Polega to na tym, że część spalin z wydechu wraca z powrotem do kolektora dolotowego. Efekt tego taki że m.in. obniżono zawartość któregoś z dwutlenków o 7%.
2. Czemu to zwalczać?
Powodów jest kilka; przede wszystkim spaliny to rozgrzany gaz, który trafia do kolektora dolotowego. Gorące gazy mają to do siebie że są rzadsze niż te zimne i poprzez spalanie ogrzanych gazów obniżamy sprawność silnika. Innym powodem jest to, że spaliny zawierające "syf" lecą spowrotem do silnika, a tam część spalin zostaje jako nagar zanieczyszczając olej.
Jednym słowem - odłączając EGR możesz zyskać kilka niutonometrów i/lub koników.
3. Czy moje auto to ma?
Pewnie tak. Większość Nissanów (i innych marek też) o pojemnościach 1.4 i powyżej ma system EGR.
4. Jakie są praktyczne zalety?
W moim aucie (100nx) można było odczuć że na niskich obrotach silnika auto lepiej przyśpieszało, więc najprędzej przybyło parę niutonometrów bądź poprawił się ich wykres.
5. A jakie są wady?
Zanieczyszczasz środowisko, to po pierwsze. Po drugie często można usłyszeć od osób, które odłączyły EGR że spalanie nieznacznie wzrosło. W moim przypadku wynik był tego taki, że na LPG auto praktycznie ciągle paliło mi 9,5-10L/100km niezależnie od stylu jazdy; czyli wzrost o jakieś 0,5L/100km. Zwracam uwagę że jest to sprawa bardzo indywidualna, u niektórych nic się nie zmienia, u niektórych jest nieznaczny wzrost spalania.
6. Jak to odłączyć?
Jest kilka sposobów. Pierwszy jest trochę trudny i wymaga ingerencji w silniku.
Cała operacja polega na zaślepieniu rurki zaznaczonej na poniższym zdjęciu. Zależnie od modelu auta rurka ta może mieć różne wymiary i średnice, często zaślepiana jest dwuzłotówką (tzw. tuning za dwa złote) bądź też inną monetą. Po prostu rurkę się odkręca, wsadza coś żeby zatkać dziurę i wkręca się spowrotem rurkę.
FOT. 1
Sposób drugi, sporo łatwiejszy.
Patent polega na tym, że ta rurka biegnie do zaworu sterowanego podciśnieniowo, tzn. EGR nie jest ciągle otwarty a sterowany zawsze jakimś zaworem. W przypadku silnika GA16DS to zawór na podciśnienie. Żeby sprawić że zawór będzie ciągle zamknięty należy namierzyć taki zaworek (fot. 2 i 3), odłączyć tę rurkę (fot. 4) i ją czymś zaślepić. Koniec
FOTO 2
FOTO 3
FOTO 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Adute
Dołączył: 24 Sty 2018
Posty: 39
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Wrz 2018 23:27 Temat postu: |
|
|
Hej. Czy dałoby się odświeżyć fotki?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|