Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dextus
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Paź 2011 18:49 Temat postu: Regeneracja tylnych zacisków 100nx 1.6 FOTORELACJA |
|
|
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Od dłuższego czasu miałem problem z tylnymi zaciskami, słabo hamowały a ręczny w ogóle nie działał. Mając chwile wolnego czasu postanowiłem to naprawić. Przedstawiam więc opis i zdjęcia które może komuś pomogą.
Tak więc zdejmując już koło ukaże nam się taki widok:
Ściągamy linkę od hamulca ręcznego i odkręcamy przewód hamulcowy, następnie odkręcamy dwie śruby zaznaczone w kółka są to tzw. prowadnice zacisku, będzie nam potrzebny do tego klucz 12. Gdy już się z tym uporamy ściągamy zacisk i przystępujemy do dalszego rozkręcania
Wykręcamy tłoczek nr1 na zdjęciu, ja do tego celu przerobiłem klucz do dokręcania tarcz szlifierki kątowej wykręca się go z dużym oporem przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdy już wykręcimy tłoczek należy ostrożnie wyjąc zabezpieczenie które znajduje się dookoła gumy w której siedział tłoczek. Następnie odkręcamy nakrętkę z osi ręcznego nr 2 na rysunku. Potrzebny nam będzie do tego klucz 17 i ściągamy cięgno i uszczelniacz: podważamy go dookoła delikatnie cienkim śrubokrętem . Między cięgnem a zaciskiem znajduje się jeszcze sprężyna którą zdjąłem wcześniej i nie widać tego na zdjęciu. Po tej operacji ukaże się nam taki widok:
Wyciągamy zabezpieczenie w środku zacisku, będą nam do tego potrzebne długie szczypce. Po jego wyjęciu wyciągamy takie elementy
Zostanie nam do rozebrania jeszcze sam mechanizm hamulca ręcznego. Może być on zapieczony tak jak było w moim przypadku. Należy użyć do tego celu jakiegoś środka ja użyłem WD-40. Powoli należy rozruszać tą oś po której chodzi tłoczek, należy pamiętać aby nie chwytać za gwint kombinerkami ani innymi narzędziami ponieważ można go uszkodzić. Ja zrobiłem to w ten sposób że wkręciłem tłoczek i delikatnie pobijałem młotkiem aż w końcu udało mi się go wyjąć.
Zapomniałem wcześniej dodać że należy także delikatnie podważyć i wyjąć ten uszczelniacz:
Niestety przy dalszej rozbiórce padła mi bateria w aparacie ale postaram się to opisać Po wyciągnięciu osi po której chodzi tłoczek ze środka powinien wypaść taki mały popychacz. Następnie wyciągamy oś ręcznego. U mnie przyczyną tego, że ręczny nie działa był luz właśnie na tej osi. Jak się później okazało oś ta chodziła w łożysku igiełkowym, niestety w moim przypadku z łożyska zostały tylko opiłki nigdzie takiego łożyska nie mogłem znaleźć więc udałem się do tokarza który dotoczył mi tulejki i delikatnie przetoczył ośkę ręcznego żeby wszystko ładnie pracowało. Zdjęcie jak wygląda zacisk z wstawioną tulejką przedstawiam poniżej:
Oraz przetoczona oś ręcznego:
Całość składamy w odwrotnej kolejności pamiętając żeby dobrze wszystko nasmarować. Co do zestawu naprawczego wszystkich gumek ja użyłem z firmy autofren:
Po złożeniu i zamontowaniu cieszymy się hamulcami i ręcznym jak w aucie z salonu
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Paź 2011 19:23 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny poradnik. Gratki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Paź 2011 19:31 Temat postu: |
|
|
Świetny post
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Paź 2011 6:40 Temat postu: |
|
|
kawal dobrej roboty! i zaoszczedziles sporo kasy. Mi za regeneracje jednego zacisku 2 lata temu fachowiec skasowal 250zl.i do dzis reczny o polowe slabszy od nie regenerowanego. Pewnie kiedys mi sie przyda twoja fotorelacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Paź 2011 9:36 Temat postu: |
|
|
Tak sie składa ze mam ten sam problem z tyłu słabe hamulce a recznego nie ma.Wielkie dzieki w nastepnym tyg sie tym zajmę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Juzek198720
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2011 1:58 Temat postu: |
|
|
witam,myślałem nad tym już z rok temu,ale najbardziej mnie ciekawi jak wybiłeś pozostałą część z zacisku po łożysku igiełkowym,bo w moim przypadku chyba by jedynie wiertarka pomogła,pozatym narazie ręczny mam sprawny,czasami się czuje że na jednym zacisku łapie słabiej,ale trzyma,jednak kiedyś przyjdzie taki moment że będe musiał to zrobić i to porządnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dextus
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Gru 2011 20:32 Temat postu: |
|
|
w moim przypadku to dokładnie wiertarką było rozwiercane, innego sposobu nie znalazłem. Dobry tokarz powinien sobie poradzić z tym bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Sty 2012 11:56 Temat postu: |
|
|
Z łatwośćią odkreciłeś tą druga srubę? U mnie jest tak zpieczona ze ta sprezynka nawet nie odbija.Robiłem juz WD40 pukałem łotkiem.Nic nie pomaga ;/ Tłoczek udało sie odkrecic lecz nie ukrywam ze w srodku znalazłem troche rdzy to pewnie tez bedzie do przetoczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Sty 2012 21:24 Temat postu: |
|
|
Tłoczki chcesz przetaczać ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
icek
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Sty 2012 22:31 Temat postu: |
|
|
a zamiescil by ktos taki poradnik do hamulca bębnowego? sam bym chetnie swoje zregenerowal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dextus
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Sty 2012 8:59 Temat postu: |
|
|
Teoś u mnie wszystko poszło jako tako w miarę łatwo, ciężko było tylko wyciągnąć to oś po której chodzi tłoczek ale wd dało rade :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Mar 2012 22:51 Temat postu: |
|
|
GRATULACJĘ !! kawał dobrej roboty!
icek napisał: | a zamiescil by ktos taki poradnik do hamulca bębnowego? sam bym chetnie swoje zregenerowal |
Dołączam się ! , proszę o fotorelacje regeneracji bębnów(wymiana szczęk, cylinderków, blach kotwicznych oraz jak zdjąć łożysko itd)
Chyba, że sam takie coś ogarnę ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|